Hamsternamnet " Smulan "
Jag märker att många har en hamster som heter just Smulan, nästan alla mina kompisars hamstrar heter det..
såklart får man ju döpa sin hamster till vad man vill men " smulan " börjar bli lite tjatigt!
Är jag ensam om min åsikt?
tjaa… själv brukar jag vilja vara mer kreativ med namnen på mina djur överlag, mycket roligare. Den japanska fasen som mina katter rök på tyckte min mor var jobbig för hon hade svårt att lära sig vad dem hette :p
Tja, själv kan jag väl tycka att det är upp till var och en att döpa sina djur efter eget tycke.
Sen kan jag väl tycka att tex Rosa är ett namn för en kossa, Lukas ett namn för en häst osv, men till syvende sist så är det ju ägaren som bestämmer.
Tre av mina katter heter tex Kerstin, Kjell och Per, vilket jag tror att jag är relativt ensam om att ha katter som heter, medans en av dem som heter Skorpan är mer vanligt.
smulan är ett kattnamn för mig och föresten så kallades jag tydligen det när jag var liten.
Mvh
Mig
Tycker som 91Marran Smulan är ett kattnamn för mig
.. Har även haft en kisse som hetat det.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Smulan är ett kaninnamn för mig :P
// Sofia
Marsvinsnamn. Min mamma hade en smulan.
Smulan är väl ett allmänt rätt så vanligt namn folk döper sina djur till. Min första kanin hette Smulan ;P
Men inte stör jag mig om många döper sina djur till just det namnet.
Jag brukar döpa mina djur till lite mer ovanliga namn.. Alvnamn är en favorit! :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Haha redan för 27 årsen hette min hamster Smulan och dotter fick en kanin och hon döpte henne till smulan. Det är väl så att det är enkelt och faktist sött namn

smulan är ju ett kärleksnamn. många killar säger ju smulan till sin tjej,flickvän,fru och menar älskling.
tycker smulan låter gulligt,sött.
ser det som att de som döper sitt djur till smulan älskar det och genom namnet gett den sin kärleksförklaring
Ja absolut .Stör mig inte på Smulan, tycker det är ett sött namn.

Jag tycker att Smulan är ganska gulligt :) Själv så tycker jag att det är kul att döpa mina hamstrar till lite roligare namn ;) Mina heter Kalashnivik, Boris, Babushka och Chinook (Och Milf) :D
#12 Haha underbara namn. ^^ Det var tänkt att min hamster skulle heta Rupert ;P Men han hette redan Texas och fick behålla det namnet.

#13 Tack! Rupert är u ett skitgulligt namn på en hamster ;D
12, Ja en hamster idag hade inte fått namnet smulan tagit kanske gamla svenska namn som Erold Edward Agda mm lite såna namn men en tjej på 6år låter Smulan som ett bra namn :D

Min 10-åriga katt heter Smulan faktiskt. Hon blev tagen alldeles för tidigt från sin mamma och lämnad att dö och hon var inte större än en liten smula när jag tog hand om henne.

Jag tycker att det är en Kattnamn. Men vilket djur som helst kan ju heta det! det är ett Guligt Namn

Ja det är fint namn men det blir lite tjatigt tycker jag när så många heter det..