Stamtavlor?
Jag har länge funderat över om man kan göra sin egen stamtavla..
Måste morfar och farfar och dom stå med på stamtavlan och vad ska man skriva på en stamtavla? vilka i släkten ska vara med? Kan bara mamman och pappan vara med på stamtavlan? Måste alla syskon vara med på en stamtavla ?? Även om man inte får göra sin egen stamtavla så vill jag ha allas svar på frågorna!
/ SandyCipper
Du kan alltid göra ditt egna stamträd…kan skicka ett exempel på en egen jag gjort. Om du pmar mig din mail kan jag skicka över.
Åh kan jag också få se hur du gör stamträd? :)

såhär kan ett stamträd se ut
Zheverez Hamstrar
Zheverez
Ziåå
2009-10-16
Svart Kh ?
Namn
Kön
Färg/teckning
Hårlag
Zheverez
Ziåzå
?
Svart
Zheverez
Ziåå
?
Svart
Far: Zheverez
Zvinto
Farfar:
Fff:
Domino
Ffff:
Muzze
Zhevere zDart
Nf
Silversvart
Kh
Kh
Fffm:
Tezz
Nf
80305
08-K95
Nf Kh
Färg:
Ffm:
Gunzaan
Ffmf:
Svart
Kh
Nf
Kh
Ffmm:
Hårlag:
Farmor:
Fmf:
Geishas
Fmff:
Sotis
Kh
Sannora Steppz
Bold Step Ahead
Svart kh
Silversvart pearl
Fmfm:
Milea
Svart skp
Kh
Silver choklad Kh skp sa
Reg Nr:
Fmm:
Fmmf:
Kh
Poppzyy
Svart skp ba
Fmmm:
08-K232
Kh
Mor: Zheverez
Zahara
Morfar:
Hades
Mff:
Link
Mfff:
Inka
Gul
Silvergrå
Lh rex
Svart
Kh rex
Mffm: Hälsingeskogens Twixie
Rost rö skp
Färg:
kh sa
Mfm:
Embla
Mfmf:
Lordi
Svart
Nf skp
Svart
Kh sa
08-KSA44
Kh sa
Mfmm:
Xenia-Xantippa
Nf Kh skp
Hårlag:
Mormor:
Trinitaria
Mmf:
Bonnie
Mmff:
Kh
Cinnamon
Svart
Kh
Mmfm:
Reg Nr:
Kh
Mmm:
Molly
Mmmf:
??
Svart
Offwhite Kh
08-K210
Kh
Mmmm:
??
Nf Kh
Järfälla 2009-11-14
Mobnr:
076-642 03 99
Eva Castellanos
Mail:

nu kom inte raderna med så nu ser det inte så snyggt ut.
tycker syskon ska stå med då det är viktig info om hur många de var, könsfördelning samt färgerna och hårlaget.
all info är bra att veta om man sen vill avla på den hamstern.
På de stamtavlor som jag beställde ifrån SHF nu vid senaste kullen så stod inte syskonen eller kullstorleken med. Mysko då jag anser att det är en väldigt intressant del faktiskt…
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
#5 Den stamtavlan jag har hemma så är inte heller syskonen med .. Lite tråkigt, man vill ju veta hur många som kom och vilka färger/kön/namn de hade ^^
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Det är någonting som togs upp nu på årsmötet att folk vill att syskon ska stå med.
Vet dock inte vad som beslutades.
Men det är ngt nytt att de har tagit bort syskoninfon? För på Sigrid som är född i jan förra året, på hennes stamtavla finns syskon och kullstorlek mm med…
// Emmily

#8 Du är väl medlem i SHF? I och med att du reggar stamtavlor där menar jag. All information finns ju där. Där informerade de ju om de nya stamtavlorna osv. Bl.a när de tog bort den infon.
Japp, jag e medlem där. Har inte forskat i stamtavlegrejen alls så jag har ingen koll alls på det där. Vid nästa reggning av hampis så kommer jag nog undersöka det närmare. Men det var en underlig grej att ta bort… aningen intressant ju. Jaja, så är det ^^
// Emmily

Som sagt, det står därinne varför osv. Men jag vet att frågan togs upp på årsmötet för många har sagt att de vill ha tillbaka det igen.