Är det en Dvärghamster?
Länk borttagen. / Imasy
Jag tycker faktiskt att det ser ut mer som en guldis, men någon annan kanske vet med säkerhet…?
haha jaa jag tycker verkligen att detn ser ut som en guldis, både till färg och storlet (och utseende över huvudtaget) men ja… man vet ju aldrig, man lär ju sig något nytt varje dag ;)
Det är en guldhamster, haha vilken annons :S Okunniga folk verkligen är…
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
#3 haha ja jag blev väldigt misstänksam när jag såg bilden
#4 Haha det hade jag med blivit.. onstigt… Dem säger att den har stamtavla, kanske någon här på HiF som har fött upp…?
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
#4 hah ja det är inte jag i alla fall ;) nä men ja…mycket möjligt.. får se om någon nappar… det är nästan så man vill svara på annonsen och fråga (bara för att jag är nyfiken haha (a)
Bara för man har en hamster behöver man inte vara så jätte insatt i hamster men tycker det är med en miss av dom att skriva att det är en dvärg. Säkert är det så att de köpte denna från zoobutik och fick info om att den var dvärg som liten o därmed tror dom det :S Skriv ett mail till dom och säg att de ska ändra anonnsen :D Söt var den iaf.
Nä självklart, alla behöver ju inte vara hamsternördar som oss ;) haha nä jag skoja men ja, du har helt rätt men det var mest jag som blev förvånad och tvivlade på min egen hamsterhunskap då jag tyckte att den var väldigt olik en Dvärgis. Det står att den har en stmtavla så det är ju lite mysko men ja, den var söt :)
8 jag är ingen hamsternörd men lär ju fråga er om tips o sånt sen :D
haah ja är en aning nördig (fast ingen expert…bara nördig haha)
Kan det inte vara en campbell?
Haha, såg den annonsen igår. Och ja, det är en guldhamster. En normalfärgad om jag inte sett fel.
// Sofia
Fatar inte hur den kan ha stamtavla (pga den kan ju inte vara reggad som dvärg), för guldhamster är det ju.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Yes, en normalfärgad ser det ut som
Ja Cassandra du är NÖRD!;)
Iaf skulle jag tippa på att annonsägaren liksom många andra okunniga idioter blandat ihop hamstrar och marsvin, kallar alltså marsvin för hamster och menar att detta är ett litet marsvin (hamster i deras ögon) och därav DVÄRG.
Vera… du är såå mycket nördigare ;P
Men ja det som är mysko är ju att dom säger att den har stamtavla
Ja skitskumt med stamtavlan. Kanske typ, köpebevis från djuraffären någon tok blandat ihop det med? xD eller helt enkelt bara en väldigt oseriös uppfödare som sålt…
Men du en liten snabb OT, hur gick det med dina hamstrish som flytta till cajsa? Kunde hon nt ha kvar dem? (syftar på din blocket annons…)
Och en till snabbt OT kan du inte hjälpa mig bygga två nya burar i veckan:$
Jag skriver till dig på fejjan
…och så loggade du ut
jag loggar in igen om 5 minuter ska byta data bara!
Great!
Han ser misstänkt ut som en nf umb hane jag lämnade till en zoobutik i Gävle, ålder stämmer nog oxå.
I zoobutiken står det tydligt Guldhamster där de bor, jag lämnade ej stamtavla men bakgrund, så hur de kunnat tro att det är en dvärg i så fall är för mig en gåta…
dvärgar går helt enkelt inte att missta för en guldhamster enligt mig, de skiljer sig för mycket utseendemässigt.
Jag skrev direkt till personen i fråga och berättade att det var en guldhamster.
#22 Hm…mysko, Berätta vad dom svarar! ;D
Har inte fått något svar av henne så jag antar att jag får sms:a henne lite fint i morgon och fråga vad han heter, kan ju även passa på att lite fint inflika att det är en guldhamster hon har.
haha ja lite så där "by the way"
Jag har tagit bort länken med hänvisning till PUL.
Nu verkar ju inte hamstern misskött på något vis, så jag tycker inte det är så mycket att gå i taket för bara för att säljaren råkade skriva fel namn på den.
Inte går jag i taket för att folk kallar mina långhåriga huskatter för skogSkatter ;)
Visst, det var dock inte det som var meningen med inlägget, jag var mer nyfiken och tvivlade på mig egen kunskap då jag verkligen inte få det till en Dvärghamster men ja, jag fattar! (:
Jag förstår på fullaste allvar inte hur det kan gå emo PUL att lägga in en blocket annons.
Det är en hemsida som personen FRIVILLIGT lagt ut sig på, hur kan det gå emot PUL att man länkar till den då?
Skit samma, nu har jag fått reda på att jag inte hade fel iaf ;P
Haha nä asså inne på kanin gör de likadant, men förstår verkligen inte vad som är fel.
Visst ska man inte lägga ut folks privata emails, telefonnummer eller kanske länka till deras personliga hemsida utan lov (varför man väljer att göra en hemsida om folk inte får se den förstår jag dock inte…)
Men på blocket hittar man ju sidan i vilket fall som helst.
Hjulet i buren tycker jag ser ut att vara till en dvärghamster, har i vilket fall som helst sms:at till henne då det ju faktiskt kan vara en av mina egna..