Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 3889 ggr
Charlie2006
0

Roborovski bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Försökte på mig idag att fotografera 3 stycken robbar utanför buren. Dom sprang åt olika håll Tungan ute så det kommer nog ta ett tag innan jag försöker det igen, men här kommer ellerfall ett utval av mina favorit bilder.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
0

Söta Sekhmet och Eko Kyss

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
0

"Var tog hon vägen?"

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

Nyfiken Sekhmet Glad

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

-

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

Julia var visst trött Tungan ute Glad.

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

Sekhmet ville visst inte vara med.

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

Inne i buren igen. Det är gott att äta popcorn tycker Julia Skrattande.

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

Lite lek har man tid för också.

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

Så har vi sista bilden

Min hemsida

//Frida

UlrikaD
0

Så jäkla söta!!Kyss

Måste fråga, är det skillnad på dem kropps och typmässigt? För på bilderna ser Sekhmet t.ex ut att ha bredare och rundare huvud än Eko. Men det kanske bara blir på bild.

Mina två pojkar ser identiska ut i kroppsoch huvudform, men den ena är ljusare än den andra. Men de är ju syskon.

Jag har ju inga andra att jämföra med, därför jag undrar.

Charlie2006
0

#10 Hehe tack Kyss.

Sekhmet är ju mycket vitare i ansiktet och har inte lika mycket brunt som Julia och Eko då hennes pappa är husky. Sen är Eko mycket störe, muligare och rundare än sekhmet vet inte varför, men dom är samma ålder så det har nog att göra med gener och lite matgladare där kanske Skrattande. Julia är inte så rund längre som hon varit då hon börjar bli till åren.

Men det man mäst kan kolla på är ju färgen och storleken, men då dina är bröder så är dom nog ganska lika Flört.

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

Sen att hon ser rundare ut kan också vara att hon är ganska kompak och liten för att vara en robb på 5-6 månader Flört.

Min hemsida

//Frida

UlrikaD
0

Då är de lite olika iallafall. Vågade just inte tinga någon mer agouti-pojke och sätta ihop med mina två för jag var orolig att jag inte skulle kunna se skillnad på dem.

Sara87
0

Söta! Älskar robbar.. Kyss

[MissDiss]
0

#4 Den bilden var ju bara för söt! Snacka om att sitta  rumpan :D

Charlie2006
0

Ny bilder, dock bara på Sekhmet och Eko då Julia ju har vandrat vidare.

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

-

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

Kan det finnas lite bebisar där i tro? Glad

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

Kanske det, fast Sekhmet vill bara sova nu Glad

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

Tack för era kommentarer föresten Skrattande, tjejerna tackar så mycket.

Min hemsida

//Frida

Sunrise
0

Ååh, dom är ju gudomligt söta. Morrhåren är så söta, lite som en gardin ^^

Ps. Finns det någon sida med robbars färger?

Charlie2006
0

#21 Hehe tack :).

Finns bara Agouti (den sandfärgen som ovanstående har) men det finns olika teckningar fick reda på att dom hade flera teckningar utomlands men i sverige har vi bara husky (den är vit med grå sandig rygg bakom öronen och sidor).

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

#21 Här har du en husky tecknad :)..

Min hemsida

//Frida

Sunrise
0

Jaha, tack för förklaringen ;D

Mexxie
0

Vet ni möjligtvis någon som har robbar till salu? Skulle gärna skaffa mig en flock.

Isira
0

Så otroligt söta. så sugen på att skaffa två dvärgar också. varför ska man bo så trångt :P jätte fina är dem Glad

Charlie2006
0

#25 Vet inte om köpefrågor hör till dena tråd precis ;), men mina 2 roborovski honor är parade så förhoppningsvis får dom bebisar  om några veckor :).

#26 Tack så mkt :). Jo samma här hade gjärna haft några till hamstrar om jag hade haft störe rum Glad för får inte ha hamstrar i något annat rum :/ :P.

Min hemsida

//Frida

Mexxie
0

#25 "Några veckor"? Är inte robbar dräktiga 18 dygn som vanliga hamstrar?

UlrikaD
0

Jättefina bilder precis som vanligt! Fattar inte hur du bär dig åt?

Själv ska jag ladda med massa dubbelhäftande tejp ikväll när mitt nya gäng kommer. Funkar inte det så ringer jag dig!Flört

Sigriiid
0

Vilka sötingar! =) Robbar e som socker!!

Jag ska också ta kull på robbarna nu under våren, husky och agouti kommer finnas.

Charlie ska du börja med uppfödning i liten skala?=) Vi ska testa på lite och det är ju kul om man kan samarbeta lite och byta liljer. Vi har två obesläktade honor =) En husky med jättemkt husky bakåt samt en agouti med husky bakåt.

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Charlie2006
0

#28 21 dagar :) men typ 15 dagar kvar eller något sånt ;).

#29 Tack så mkt :). Gör du så Flört och om det blir för mycket robbar så har jag alltid plats :)..

#30 Hehe tack :) har haft uppfödning i ca 3-4 år eller något sånt, men har bara haft mindre skala hela tiden för vill inte ta på mig för mycket jobb :), nu ligger uppfödningen på "hal is" men jag kan ju se till våren/sommaren hur det ligger till här hemma.

Min hemsida

//Frida

UlrikaD
0

#31 Kan vara bra att veta, bävar lite för robbe-invasionen ikväll.Tungan ute

Ja, du har ju fått supersöta bebisar innan!

Kan ju tillägga då att även jag har ett par som sitter ihop och kan vänta bebisar.

Sigriiid
0

#31 Åh! Det hade jag ingen aning om!! =) Vad roligt! Finns det några gamla trådor här på Hif som man kan kika på?

#32 Vi väntar oss en massa gulliga robbe-bilder! Var det 6 små typer som skulle komma idag?

// Emmily

UlrikaD
0

#33 8!!Förvånad

Charlie2006
0

#32 Då blir det fult upp framöver? tänkte på både robbe bebisar och sen skulle du väll ha några guldkullar oxå? ;).

#33 Flört Du menar på gammla kullar? kan se om jag hittar trådarna med Julias ungar :) har på båda hennes kullar tror jag men senaste kullen gick som den gick :/ alla 3 dog efter 1 vecka.

Min hemsida

//Frida

Sigriiid
0

Haha vad härligt!! Det är skönt att du tar i ordenltigt iaf :D Snacka invation!

#35 Japp, gamla kullar! Vore skoj och se =) Finns så lite material om robbar… Lr mkt finns det ju på nätet men lite svenskt. De e verkligen underbara! Förstår inte hur jag kan ha levat utan att veta att de ens fanns! Galet underbara djur!

Mina är som små metroiter när vi har de ute, vi sitter med händerna i hagen för att vänja dem men de rusar över oss lika snabbt som allt annat. Dina verkar lite lugnare om du kan ha de ute i hyllan för att fota dem liksom :P Var de också galna som små och lugnade ner sig med åldern eller är det något som man måste träna bort? Så svårt att veta om man ska vänta ut dem tills de sprungit av sig slyngelåldern eller om det är nu som man ska försöka "jobba" med dem. Haha :P Svårt att "jobba" med raketer…

// Emmily

Charlie2006
0

#34 Hehe mång på en gång d :P ;) Tur att dom kan vara tillsammans och inte 1 och 1.

Min hemsida

//Frida

UlrikaD
0

#35 Det är alltid fullt upp här hemma. Inget nytt.Flört

Det är ju ingenting som säger heller att detta robbe-paret får bebisar ihop.

Charlie2006
0

#36 Jo dom är ganska lugna kan sitta stilla i handen :), men det brukar bara vara dom jag jag har fött upp själv då jag ändå hanterar dom från 1 veckas ålder, men dom lugnar sig med ålderna om ni hanterar dom varje dag :), jo idag när jag fotade dom var dom faktiskt riktigt snälla dom ville igentligen klättra på handen och kolla in kameran än att springa runt :) fast katten stod beräd med tassen och ville putta ner dom, för hon tyckte dom var för lugna :P :).

Min hemsida

//Frida

AnnaRamnemark
0

Så fina robbarna är :)

Mina robbar har blivit så gamla så dom ser inte så fluffiga och fina ut längre som dom var innan.

Charlie2006
0

#38 Sen blir det bara ca 3-6 ungar så så många är det inte :).

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

#40 Tack så mkt :)

Jo dom brukar ju bli lite smalare med ålderna ;).

Min hemsida

//Frida

Odette
0

#4 fattar inte att jag inte kommenterat den här bilden förut.. ? Måst eha missat tråden typ, för den e bedååårande när den sitter som en liten klump bara, på lumpan *gooooseglis*

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Charlie2006
0

#33 http://hamster.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=03783a2c-9fc2-4745-b170-4d619accec2d här är en tråd om Sekhmet och hennes syskon, med mamma Julia.

Min hemsida

//Frida

Sigriiid
0

Härliga bebisbilder!! =)

// Emmily

Charlie2006
0

#45 Tack Glad Fast tyckte dom blev väldigt ljusa, men inget att göra åt ;).

Min hemsida

//Frida

Sigriiid
0

Lite ljusa var de allt men sötheten på bebisarna kom fram bra ändå:P Supersötis till mamma också=)

// Emmily

Tinwe
0

Vilka sötnosar! :D

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."