Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: burartillbehörinredning
Läst 4559 ggr
[CeKa]
1

Vad använder du för "låda" till sandbadet?

Jag skulle gärna vilja se lite olika lösningar på hur en sandbad-låda kan se ut Glad

Royalz
0

Glasslådor, kakburkar.. ja lite allt möjligt som man kan ha Sand i ^^

Saraah-s
0

jag har i glass lådor och så klipper man ett hål i där som dom kan gå in igenom :) alla mina älskar det.

http://www.scattred.snabber.se

[CeKa]
0

Tack för svaren! Låter som bra och enkla lösningar!

Zvintos
0

Överblivna kaninskålar. =)

[GeeGee]
0

Antingen keramikskål som jag köp eller glassbyttor

Zaphix
0

En liten skål formad som en morot..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[CeKa]
0

Hur djupa bör skålarna/lådorna vara för att hamstern ska få "härja runt" så lätt och mycket som möjligt?

southdakota
0

Jag har en skål från Ikea. Glad

Eloz
0

Till min äldsta guldis har jag en matlåda (som förstås inte används) , till min dvärgis har jag en skål från en djuraffär, till minsta guldisen har jag en matskål för katter/små hundar :)

EmmaJorunn
0

vi har en gammal stor kaninskål, rektangelformad. den är i keramik och bara glaserad bå insidan, vilket ger lite slipning för klorna samtidigt som den är lätt att tvätta av invärtes.

Sara87
0

Tiras sandbad är en kaninmatskål :)

kajsa_karin
0

Matskål är jätte bra lösning. Har  Små hundskålar/Kattskålar funkar jätte bra behöver inte ha så hög kant. Annat är Terakotta Fat (Blom kruke fat i brun keramik)

razina
0

Jag har en hundmatskål i plast som jag köpt på ikea, men nu tror jag snart han börjar bli för stor för att kunna rulla runt i den så det blir strax att byta till större :)

Adina
0

Jag har plastburkar, från t.ex IKEA :)

Jossangizmo
0

Jag brukar ta botten av olika hus till hamstern. Isåfall botten till dem som går att dela på, fast det kan man nog med alla hus. :)

Reviresco
0

Ett krukfat i keramik :)

Tamara87
0

Ett krukfat i keramik

JohannaEkroth
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fågelbad. :) Se överst till höger.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[CeKa]
0

#18 - det var fiffigt! Glad

JohannaEkroth
0

#19 Tack Glad

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

bblomquist
0

ja använder en mini liten glasslåda :)

Royalz
0

Nu har alla mina svarta hundmatskålar i plats från IKEA :)

nina456
0

jag använder en  skål                                i keramik

Charlie2006
0

Köpte en godis/fruktskål när jag hade gerbiler då den va ganska stor och så, men använder den till 2 av mina dvärgar nu, en marsvins/kanin matskål till en dvärg och en vanlig glass paket till min guldhamster.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

southdakota
0

Här är skålen på bild, den blåa.

b3llaa
0

min muffin har ett smörpaket, inte ett sånt litet, utan det stora paketet, eller vad man nu säger:)

Anfa
0

#26 hIHI smart

Roxie
0

Jag har hundmatskålar i keramik ca 5cm höga och ca 15cm i diameter. Och tunga, så de inte vickar när de kliver i och ur. Har ganska mycket Sand så de kan gräva ordentligt :)

// Sofia

b3llaa
0

#27 tack :)

linnea-n
0

Man kan ha sanden i olika sortes "lådor". Det fungerar med både glassförpackningar, en vanlig lågkantad skål, burklock, och en massa andra lösningar.

hälsningar linnea nordlund

uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar

www.narveshamstrar.weebly.com

emma-h
0

ólika lock, krukfat, burkar, vanlig sandlåda från djuraffären, matskål (för t.ex. kanin, i keramik eller liknande). Det finns tusentals, du kanske har något hemma som kan funka?! ;)

linnea-n
0

glömde säga; se till också så att det är hårdplast så att hamstern inte gnager och får plast i sig. Glas eller keramikskålar är nog bäst. Hårdplast fungerar okej, men använd inte mjukplastade saker.

hälsningar linnea nordlund

uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar

www.narveshamstrar.weebly.com

91Marran
0

#22 det har jag med. billiga!

Mvh
Mig

musse05
0

Jag har en toalett.

pigelina
0

ska använda katt/hund plastskålar från ikea:P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

AnnaCDSG
0

Keramikskål till en hamster, och plastburkar till de andra två, men ska köpa keramik till de andra två också så fort jag hittar någon som skulle passa och som inte är alltför dyr. Tungan ute

Odette
0

Jag har inte hittat så många vettiga sandbad ännu, har tagit några "tacos serverings" fat till mina så länge,, funkar fint :D

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

UlrikaD
0

Jag har frukostskålar från Ikea som toa-lådor till alla mina. De är djupa, i keramik och står väldigt stadigt. Kostar bara 15kr styck tror jag. Dessutom är de snygga.

Odette
0
jag måste på Ikea snart!!

så är det bara Skrikandes

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Kloverblomma
0

Är det någon speciell Sand man har?

Sara87
0

#40 Chinchillasand eller Rådasand tror jag att dom flesta använder…

[Sniff]
0

#41 Vad är billigast? (A)

UlrikaD
0

Har man en hamster som gillar att bada i sin Sand, som tex dvärghamster så bör man ha chillasand. Den är mycket finare än tex rådasanden eller sandlådesanden.

Har man däremot bara lådor för hamstern att kissa i så fungerar de andra sorterna lika bra och är billigare.

Jag köper 20kg chinchillasand för 450kr och 20kg sandlådesand för 50kr.

[Sniff]
0

Okej, tack:) Min hamster gör lite av varje i lådan;)

91Marran
0

jag använder just nu ett litet, som är köpt på matskål typ 5x10cm, men brukar använda en kattskål med stänkräcke runt.

Mvh
Mig

MariaD
0

Av erfarenhet så skulle jag aldrig ha tunga keramikskålar till sanden. Hadde en dvärghamster som grävde o härjade på, så han lyckade på nåt vis lyfta upp skålen så han kom under för att sen fortsätta o gräva så den ramlade ner på honom Gråter han var väldigt platt.

Har köpt blästersand på JULA. 25 kilo för 50 kr Glad funkar o bada- och kissa i Flört mina gör båda.

Som sandlåda har jag köpt några plastlådor på IKEA, kommer inte håg vad dom hette, 3 st i olika färger för 19 kr.(se bild)

Tinwe
0

#46 Vilken sötnos! Tack för tipset! Blir en tur till JULA när min Sand är slut (A)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Steyla
0

Jag har en plastskål som inte allt är så jätte djup, men passar utmärkt att ha som sandbad. Dessutom biter aldrig min lilla herre i skålen så det är ju ännu bättre ;D

91Marran
0

min Sand kostar 8kr/kg skanörsand

Mvh
Mig

ennycc
0

Jag har bara en vanlig glasskartong som jag har klippt hål i där hon kan komma in. Hon älskar det!

Mexxie
0

Använder en skål av metall till Luna och en toalett till Puff.

Mexxie
0

Numera använder jag skål till Luna och tycker det är det bästa jag haft. Puff har hörntoalett och jag tycker skål är lättare att få ren. Det är lättare att bara sticka ner den lilla kattspaden och plocka upp kiss o dylikt än i puffs toalett, där man måste ta upp hela toan för den är triangelformad.

Bild: Luna bryr sig inte om att det står "Rabbit dish" på sin sandskål

[NinniVivvi]
0

Jag använder en vanlig hamstertoalett från djuraffären.

91Marran
0

#53 det köppte jag idag, för att prova. spaden tar upp kisset men inte bajset så blev inte så nöjd. men toan tar ju inte så stor plats, fast passar ju inte guld direkt.

Mvh
Mig