Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1858 ggr
Mexxie
0

Dagens inköp

Först var jag inne i en djuraffär på lidingö som sålde sånna här prassliga tunnlar, i röd o gul, tänkt till Luwni :)

Sen åkte vi till i Fältan (Fältöversten för er som inte bor i sthlm^^)

och kollade in i denna djuraffär precis vid ingången (tror den heter Fält Zoo) och skulle kolla lite. Säger bara, stackars djur! (fast inget mer om det det är OT vill ni höra mer får ni PMa) och kollade lite på matskålar, jag behövde verkligen fler!

En matskål kostade 79:- och jag gick bittert därifrån. Inte tänkte jag köpa en matskål för 79:-!!!!
Så var det slut med det, och jag tänkte inte gå in där igen, jag tänkte väl att jag får leta någon annan stans.

Mamma ville gå in på Åhlens, åhnej, det ville jag inte. Följde motvilligt med, och kollade på kökssaker, sen kom jag till vardagsrums-delen. Vad såg jag?

En rund svart ljushållare för 10:-!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag tänkte bara, den MÅÅÅÅSTE jag köpa. Sagt och gjort, jag köpte denna ljushållare för 10:-, och den används inte till ljus, det var den aldrig tänkt till, utan här hade jag köpt en PERFEKT matskål för ynka 10:- som såg exakt ut som matskålen i djuraffären.

Sammanfattat

Lidingö Lek och Hobby - ZOO, tunnel, 59:50:-

Hemtex i fältöversten, ljushållare (/matskål PERFEKT till hamstrar, 10:-

Mexxie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tunneln

Mexxie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ljushållaren (matskålen)

Karizma
0

mycket fin o billig matskål prasseltunner kan jag tor är uppskattat med :) jätte fin kul att du visar bilder och ger bra tips

Tinwe
0

#2 Oh, den var ju jättesnygg! Jag brukar gå på sånna avdelningar i visa affärer (mat, kläders affärer m.m) bara för att jag vill hitta lite billigare saker  till hampisarna :] Ibland hittar jag det jag vill ha, ibland inte.. xD Bra köp! :D

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Mexxie
0

Tack, visst gjorde jag ett bra köp. Fanns i större storlekar, för denna var liiite för liten för att passa guldhamstrar, men såg att det fanns för större ljus och även i vit.

Det är ju superbra att kunna gå in i en affär som säljer nästan samma saker som i en djuraffär som är mer än TRIPPELT så dyra saker ;)