Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1077 ggr
Dea-
0

Hälp - ungar!

Som jag misstänkte fick Corona sina ungar alldeles precis. Har setat och tittat lite vid buren (inte petat i) och när hon dök upp med nosen såg jag att hon var alldeles blodig om det. Är orolig över att hon sitter & äter upp alla ungarna. Borde jag kolla till hur det står till där & i sådana fall flytta på henne? :s Vet inte riktigt vad jag ska göra eller om jag bara ska låta det vara. Har inte sett att någon unge rör på sig.

[iurochskur]
0

Låt henne vara såvida ungarna inte verkar fastna i födselkanalen.

Hon kommer att blöda lite under förlossningen, men märker du att hon blir dålig om ett par timmar kan du ringa veterinär. Hon äter upp dom om det är fel på dom…finns inte så mycket att göra om hon skulle äta upp dom. Låt henne som sagt bara vara tills hon verkar klar annars är risken stor att hon blir stressad och äter upp dom av den anledningen.

Håller tummarna för henne.

P.s Sitt inte vid buren när hon föder, hon känner av att du är där. Dom kan bli störda av det.

Anna-Helga
0

Det är precis som Maria säger. Du kan inget göra, lämna henne ifred… :)

Kram Anna

Dea-
0

Jo =) Kom på att de blöder när de föder.

Men boet typ vibrerar (massa papper som hon byggt till ett bo). Tycker att det borde vara stilla om hon ligger & diar så hon kanske inte fött klart än? Dock har det pågått mer än 1h nu, snart 2. Så lång tid brukar de väl inte ta? Och hur vet man om de har fastnat någon i födselkanalen? Då måste man ju kolla henne vilket jag på ett annat sätt inte borde för att jag inte vill störa.

Sitter inte vid buren längre :) Satt bara brevid en minut eller så.

Anna-Helga
0

Det tar lång tid, snälla gå därifrån, ta en promenad eller nåt. Det gör bara skada och ingen nytta att du är där runt omkring och kollar.

Dea-
0

Ja, nej :) Jag sitter inte där nu. Satt som sagt bara en bit från buren & kikade 1 min eller så. Jag tror jag ska städa huset eller pyssla med något så jag har något för mig. Svårt att bara sitta & vänta.

Tinwe
0

Hoppas det går bra för Corona! Håller tummar och tassar här!

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Dea-
0

Jag tror det har gått bra =) Såg iaf för ett tag sen att det rörde på sig där borta i buren. Förhoppningsvis mår både mamma & barn bra ^^

Haha, såg nu att jag var duktig på att stava i rubriken x) Skulle såklart stå "hjälp", inte hälp ^^

Tinwe
0

#7 Vad skönt! Nu är man mest nyfiken alltså ^^

Haha, jag tänkte faktiskt inte på det! :O Jag såg automatiskt "hjälp" ;o

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."