Fackelkampen
Eurosport drar idag igång tävlingen Fackelkampen. Den går i korthet ut på att tända en fackla och hålla den brinnande fram till OS-invigningen den 11 februari. Man kan hjälpa sig själv och sina lagkamrater och sabotera för andra.
Det är i allra högsta grad en lagtävling då varje röst som läggs på en tävlande i ett lag också tillfaller hela laget. Det innebär att om 100 personer från iFokus skulle vara med och tävla och varje dag rösta på varandra så skulle det samla 10.000 poäng till laget. Dessutom kan man faktiskt rösta utan att vara inloggad.
Första pris i tävlingen är att man får ge 30.000 kronor till en valfri välgörenhetsorganisation. För iFokus har valts "Läkare utan gränser".
Som en bonus kommer Eurosport dessutom att köpa annonsplatser hos den community som lyckas bäst vilket för oss skulle kunna innebära att vi får pengar till att köpa en ny bättre webbserver.
Texten skriven av AndersE Proveniens iFokus
Här är min fackla. Vill någon hjälpa till att hjälpa min fackla brinna?
lägg in länk till din fackla också, så hjälps vi åt att hålla dem brinnande, för det här kan väl vi på iFokus fixa? :)
jag fattar inte…
Om ni klickar på länken i inlägg #0 kommer ni till en sida där ni skriver in namnet på eran fackla.
Se sedan till att det står iFokus.se som vårat lag. Det är en lagtävling, så alla som tävlar i ifokus-laget och samlar enskilda poäng/klick, samlar även dessa till hela laget.
Nej, jag är bara en liten pluttdel av hela ifokus-laget ;)
Om jag tolkar denna information rätt, så leder iFokus ganska stort än så länge :)
Läs mer om välgörenhetsfacklorna
Välgörenhetsfacklor
Namn: Välgörenhet: Facklor: Klick:
- iFokus.se Läkare Utan Gränser 139 7779
- Svenska Fans Haiti/Radiohjälpen 57 640
- Eurosport Ride of Hope / Barncancerfonden 34 513
- Nyheter 24 Stiftelsen 100% 23 149
- Familjeliv SOS Barnbyar 2 34
- Sportnik Rent vatten/DTI Sweden 4 32
Just ja, för att hålla en fackla vid liv, måste man klicka på det gröna plusknappen vid våra facklor för att ge den "mer bränsle".
Nu fattar jag :)
putt
Har gjort en fackla jag med.

Ett litet tips, för att lättare kunna hitta de iFokus facklor som slocknar snart, är att ni väljer "facklor som slocknar snart" i rullisten.
Då för varje klick ni ger allas facklor, fylls de på och hamnar sist i kön igen. Dessutom så ger det oss poäng också, så det här ska vi väl kunna ta hem? :)
Kul att så många har startat facklor för iFokus. 
Ja vi kanske ska göra en samlad lista över tända facklor här på HiF?
Putt
Och stort dessutom ;)
putt
Härligt! :D jag röstar så ofta jag kan! :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

så synd att man bara får rösta/hjälpa en fackla om dan
#26 Man kan rösta på hur många man vill men bara en gång per dag på varje.

jag röstade på en,sen när jag skulle rösta på nästa kom en ruta upp som sa att jag bara får rösta en gång om dan.

nu gick det att rösta på flera men inte alla hif, några nekas jag fast jag inte röstat på dom än.
http://fackelkampen.eurosport.se/torches/577?action_id=143929
här är min fackla om det blev rätt 

OJ det va inte lite iFokus leder med!
Jag klickade på flera stycken, vissa fick jag felmeddelande på, men många fick mer bränsle iaf =)
Kul att det verkar som vi vinner! :D
putt
Woho! ;D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."