S.ö vit satin X Sg rex parning
Den 10 januari kl. 03.00 parades:
Achala, homozygot silvergrå rex LH med
Dianthus Figaro, s.ö vit satin LH
Achala är efter Ängshöjdens Snarstuckna Stina och Alladins Fievel
Figaro är efter Ängshöjdens SockerSmula och Mapilamis Othello
Hoppas på bebisar i både rex och satin.
Ifall allt går som det ska beräknas födsel till den 26 januari.
Dessa två har haft en kull tidigare hos mig. Då blev det bara fyra bebisar, varav jag behöll två själv, Storm och Snow.
Och en liten vit satin tjej, Ice bor hos Roxie här på forumet.
Hoppas att dessa bebisar blir lika fina som förra kullen.

Lycka till!! :) de är jättesöta, älskar färgerna :D

Verkligen fina. Blir säkert söta ungar av dem.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Lycka till :) Ska bli spännande att följa denna parningen :D
Blir det några silvergrå så vet du vart jag bor ;)
// Sofia
Lycka till:D

Tack allihopa!
#4 Du ska väl inte ha släktingar?
#6 Menar mer att Ice blev ju så snygg, så en till från samma föräldrar hade ju inte varit fel! 
// Sofia

#7 Då får du en silvergrå denna gången och så behåller jag en Ice.
Storm blev ju riktigt snygg!

Achala var aldrig dräktig vilket jag misstänkte halvvägs. Men jag parar aldrig om förrän efter 16 dagar i vilket fall som helst för säkerhets skull.
Så omparning mellan dessa två kommer att ske vid nästa brunst om några dagar istället.
Lycka till.
Bättre lycka denna gång! :)
// Sofia

Tack!
Fördelen med hamstrar är ju att det går så fort. Gör ju ingenting att vänta ut de 16 dagarna, sen para om och vänta 16 dagar till.
Inte som chillor som går i 111 dagar direkt.
Nej gud.. 16 dagar är ju ingenting :) Själv räknar jag ner dagarna till den planerade parningen här hemma! :)
// Sofia
Oh… spännelurigt..! Håller tummarna på lite söta bilder här sen 
men 111 dagar på chilla låter ju hur länge som helst, tur man inte har elefanter hemma som går i 3 år! *asg*
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

#14 Tror inte mitt golv skulle hålla för elefanter faktiskt.
Ja, chillor tar en stund. Först 3 1/2 månad dräktiga sen ska de bo hos mamman i 10v till innan de kan flytta hemifrån. Blir en planerings-sträcka på 6 mån från start till slut.
#15 ja, men då är dom ju färdiga när dom "kläcks" också, till skillnad från rosa små marsipan hamsterknoddar som bara dullar omkring 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

#16 Jepp, helt fix och färdiga och redo för bus direkt.
Ojj, vilka snygga föräldrar! :D Lycka till, hoppas på många sötnosar nu! :D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Fast nu blev det lite rörigt.
Hade tänkt att para om dem imorgon, men då sammanfaller födseln troligtvis med det datumet jag ska vara i Danmark och para min iller-hona. Det är ju inte bra. Tänker ju inte låta någon vara ensam hemma och föda barn precis.
Betyder att jag antingen får åka någon dag tidigare till Danmark eller så får jag para om på nästa brunst.
Vad krånligt det blev nu..
gah,, typiskt.. :(
_

Danmarks-resan blir faktiskt någon dag innan födsel så ifall Achala vill och brunstar ikväll så provar vi då.

Achala är verkligen en krånglig tjej när det gäller brunst. Inte regelbunden någonstans. Men inatt brunstade hon så inatt parades hon om med Figaro.
Går allting vägen den här gången beräknas det komma bebisar den 20 februari. En vecka innan min födelsedag.
De har ju lyckats en gång förut så de borde ju kunna ordna det igen tycker jag.
#22 Åh! :) Håller tummarna! :D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
De e så jobbit när dom inte är regelbunda i brunsten,, jag kämpar med Aqua-Tini å Kanel nu å hoppas på lite intimiteter snart :) :)
Håller givetvis tummarna för dig också ;)
_
Håller tummar, tår och tassar!
// Sofia

Har inte varit någon brunst på Achala så jag hoppas att hon är dräktig den här gången.
Ja tycker det är så svårt att se sånt där, om dom inte brunstar tydligt etc, som du vet så satte jag ju ihop Kanelis med Aqua-Tini i Fredags.. men tyckte att honan verkligen stank brunst igår.. fast hon lyfte då inte på rumpan när jag "tafsa" henne där bak så jag vet inte- kan dom lukta brunst fast dom inte brunstar, att dom helt enkelt stinker bläääka ändå??
(måste fnissa lite åt min egen formulering ovan hmm.. aja,, lite stressad nu så får skylla på det..)
_

#27 Jag har tjejer som kan lukta brunst så det känns om man kliver in i rummet. Men inte fasen tolererar de en hane för det. Tycker alla beter sig helt olika faktiskt.
haha, så sant så sant! dom är såå olika, man vet aldrig vart man har dem ;-)
_

8 dagar kvar och Achala har fått små bebis-bulor!