Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1765 ggr
teddybaby
0

Hjälp - naglar

Hur i hela friden lyckas ni klippa klorna på era guldhamstrar? Är detta ytterst nödvändigt, eller kan de filas ned naturligt?

- För det första är det ohyggligt svårt att få tag på tassen och ha den still, han är ju så liten!

- För det andra är klorna så små att de bara viker sig när jag försöker med nagelsax, ja det är nästan omöjligt. :)

- Att fila dem går inte heller, naglarna är för mjuka.

Hur gör ni?

Dromprinsen
0

lägg en sten i buren ist! ;) då behöver du inte hålla på klippa/fila :P för då slipar dom ner dom själv…

//Anja

Hemsida: www.dromprinsen.weebly.com

teddybaby
0

Perfekt! Tackar. :) Måste stenen kokas? SPelar det någon roll vad för sten?

spiritedaway
0

Jag har inte behövt klippa klorna på min hamster än. Dom har hållt sig i en lagom längd ändå.
Men börjar dom se för långa ut på din hamster?

Dromprinsen
0

#2 det är säkrast att koka den ;) du kanske inte ska ha en jätte len sten :P ne det är bara att ta en vanlig sten lixom ^^

//Anja

teddybaby
0

#3 på utställningen fick han kommentaren att klorna är lite för långa. När han går på mig så känns det ganska vasst, men det är inget som stör mig, tänker på honom. :)

#4 Tack för tipsen!

Roxie
0

#4 Ursäkta men hahaha :) Jag är trött och har sjukt dålig humor då. Men: "det är säkrast att kuka den ;)"

// Sofia

Tinwe
0

#6 Hahaha det reagerade jag med på! xD Det är kul med dålig humor…. xD

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Dromprinsen
0

HAHAHAHA!!!!!! OJJ!!!! jag läste inte igenom texten xDD hehe :P ändrar det nu xD Pinsamt!Skäms

//Anja

Tinwe
0

#8 Hahaha, men det var bara kul :D Man ska vara glad när man kan glädja andra och bjuda på sig själv :D

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Dromprinsen
0

#9 haha ja men det lät ju som att jag var värsta peddot hahaha! xD hade ingen aning om att jag skrev så :P ja det är så klart kul när man glädjer andra! ^^

//Anja

Be-Bopz
0

En del tänker mer på vassa klor än jag själv tex, ser du att klorna blir alldeles för långa får du se till att klippa, jag blir själv helt genomsvettig när vi ska klippa här hemma, tycker själv att det är otäckt  när de far runt och inte vill vara stilla.

Odette
0

*lol* säkrast att ku*a *asg*

Jag klipper inte på nån av mina, men att de filas ner på naturlig väg är nog de bästa, som sagt måste de vara näst intill omöjligt att klippa dem för hand *hm*

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

UlrikaD
0

Av hela mitt gäng så är det en jag faktiskt måste klippa klorna på. Vet inte varför de växer så på honom och inte slits ner.

Men hans klor måste klippas jätteofta och jag skulle behöva glasögon, förstoringsglas och dubbelhäftande tejp varje gång. Skitsvårt!