Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2106 ggr
Inkanplinkan
0

Grymma djurtester av botox

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Användningen av Botox ökar, på bara två år har antalet doser ökat med 25%. Men få vet att varje tillverkningssats testas på djur i några av de grymmaste djurförsök som förekommer. Årligen får 100.000-300.000 djur (kaniner, apor, möss och råttor)  sätta livet till i tester där många går en plågsam och långdragen död till mötes när deras lungor slutar fungera. När användningen av Botox ökar så ökar också antalet djur som plågas. Läs mer och bidra aktivt till att det utvecklas fler alternativ till djurförsök! http://www.forskautandjurforsok.se/aktuellt/visa/hundratusentals-djur-i-grymma-tester-av-botox

Här kan du se hur det går till i en undercovervideo:

91Marran
0

som jag tycker man kan använda istället för djur, är fångar som begått grova brott. då vet vi ju att det funkar på oss.

Mvh
Mig

BMEXX
0

#1 vad jag håller med dig om de där!

// Pabblo

EmElton
0

#1 WORD!

Odette
0

Å fy tusan… såg filmen om mössen och kaninerna.. jag mår så dåligt nu, stackars djur!! Gråter

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

91Marran
0

#2 #3 trodde att jag skulle bli utsläng för jag har en sådan åsikt.

Mvh
Mig

91Marran
0

#2 #3 trodde att jag skulle bli utsläng för jag har en sådan åsikt.

Mvh
Mig

Odette
0

Den här länken borde man skicka till "Kissie" eller vad hon heter.. som bloggar… hoho…haha…. hmmmmm

_

Tinwe
0

#7 Håller med.. Jag såg med videon… helt hemskt.. tappade andan många gånger pga det jag såg…

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Odette
0

Ja, det är svårt att glömma - såna bilder etsar sig fast på näthinnan.. :(

_

Tinwe
0

#9 Absolut.. visade min mamma och hon sa det direkt "Tänk hur många det finns därute som är ovetandes om sånna här saker. Hade detta visats mer och mer på TV så kanske folk hade öppnat ögonen och insett.."

/Matilda

Odette
0

#10 ja det är trist men sant, inte alla som tänker längre än näsan räcker. Vi får allt på ett silverfat utan att veta vart fatet är köpt och hur många djur som fått sätta livet till.. å det värsta är inte när de dör heller, det är vägen dit :'(

_

Tinwe
0

#11 Precis.. När dem dör är det nästan som en befrielse från all plåga.. Usch! Man blir så depp av sånthär.. att det ens finns..

/Matilda

Anna-Helga
0

Botox används även på personer som t.e.x fått en stroke och behöver muskelavslappnande i muskler som ständigt är spända. Så det är inte bara för skönhets skull som Botox används. Men visst är et fördjävligt att oskyldiga djur ska lida för att vissa människor försöker göra sig snygga? Usch!

Tinwe
0

#13 Ojj, det visste jag faktiskt inte, nu lärde jag mig allt nått nytt.. :)
Men jag håller med till max! Oskyldiga djur ska inte behöva lida bara för att vi människor oroar oss över rynkor… Det är ju naturens gång att få rynkor trots allt.. O.o

/Matilda

Mexxie
0

#7 www.kissies.se

skriv en kommentar elr nåt

Tinwe
0

#15 Usch! Jag vill inte ens se den människan… Ogillar henne så det står härliga till! Sen att hon ska ha hund med.. stackars hund.

/Matilda

Mexxie
0

#16 ja, den hunden kommer ha ett eländigt liv. Från början till slut.

Eller vänta - när den blivit gammal och ful kanske hon inte vill ha den längre, då är den ju ingen accecoar (stavning?) längre.

Tinwe
0

#17 Precis, eller så bajsar den på hennes skor och åker ut med huvet före, eller så börjar hon klä den i massa löjliga kläder och blöjor och piss… Stackars hund..

/Matilda