Rymling!
Igår kväll så var robbarna Anki och Pytte ute i hagen ett par timmar och busade. När vi skulle lägga oss så la vi ner dem buren igen och allt var frid och fröjd.
Vi hade städat rummet tidigare på kvällen och bestämt oss för att slänga 5-6 gamla kuddar ifrån IKEA som har gjort sitt här i världen, dessa blev liggande på golvet i väntan på att slängas.
Så rummet var nystädat och det enda som fanns på golvet var dessa kuddar. Då vi la oss så såg jag ngt som rörde sig lite snabbt vid kuddarna men jag tänkte inte mer på det, antag att det var en skugga eller en synvilla lr ngt. Tji på mig!
På morgonen så kollade jag till hampisarna och upptäckte att Anki låg ensam. Detta tillhör itne vanligheterna utan de sover alltid tillsammans. Jaha! Jag letar runt i buren efter Pytte, men icke!!
Då vänder jag mig för att gå ut och säga till pojkvännen att Pytte saknas. Vad ser jag!?
I ena kudden så är det något som rör sig! Pytte!!
Vi hade gått genom kuddhögen ett flertal gånger under morgonen då den låg framför dörren och hon, den lillalila hampisen, hade varit i högen! ÄNGLAVAKT om något!
Vi klippte upp kudden och Pytte fick komma hem igen, lite gurka och en halv mjölmask senare så gick hon och la sig.
Vi glömde sätta på locket till robbarna igår då vi inte ser det som en nödvändighet då akvariet som de bor i är 30 cm högt. Vi har nyligen skaffat en bakgrund till karet, så genom att klättra på den så tog hon sig upp 30 cm och sedan ner ca 1 meter till golvet där hon bröt sig in i en kudde och inte kunde ta sig ut igen. I denna kuddhög gick vi ett flertal gånger. Vi hann inte slänga kuddarna innan jag hade kollat till hamstrarna.
ÄNGLAVAKT åt Pytte alltså =) Söthampisen!
Tur för oss att hon inte kom ur kudden, aldrig att vi hade hittat det lilla djuret i det här stora rummet!
Nu är det ständigt lock på som gäller åt robbarna. Inte trodde vi att de små kunde klättra så högt så ett så svårklättrat ställe… Ja, det säger jag : Aldrig slutar de att överraska en de små djuren =)
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
aw, vilken tur att hon klara sej! och vad söta namn, anki och pytte, tittade alltid på de programmet när jag var liten

Tur att ni inte slängde kuddarna ! :O
. Anki & Pytte är fina namn =)
Vilken toksöt bild! Haha, vilken jäkla tur ni alla haft! Men ibland kan det vara bra att sånt här händer för då blir man än mer noggrann… :P
håller med #3 ju fler missöden man råkar ut för ju mer skärper man sig.
Mvh
Mig

hon hade verkligen tur som inte blev ihjältrampad när ni klev på kuddarna.
de har nog minst 9liv dedär småttingarna (syftar på alla hamstrar så som de biter,klättrar,rymmer å har sej)
Jösses ja vilket tur ni hade. riktig sötnos ^^ hade varit hemskt om något illa hänt henne.

Vilken tur i oturen.. 
Japp! Galen tur att vi inte klev på henne! Vi gick ju i högen som hon låg i!! Hon sover som en stock nu men Anki (som var i buren hela natten) är uppe och hoppar. Pytte e nog dödstrött :)
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Huu änglavakt riktigt!
// Pabblo