Saknar Vivvi!
I början på november fick min lilla hamster Vivvi ett sår på magen. Då var det två ganska små sår men efter några dagar blev såren större. Såret började bli lite gult eller nått.
Nästa dag åkte vi till veterinären. Där sa de att såret var infekterat och att det kanske kunde hjälpa med lite baytril (tror det är någon slags svag antibiotika, vet inte) som man sprutar i munnen och en salva man kan använda till såret. Jag använde den lika länge som veterinären sa. Det värkade som om såret blev bättre för att det började bli liksom skinn.
Men på slutet började Vivvi bli hängig och hon pep. Hon kunde knappt gå för hon vinglade fram. När man skulle klappa henne pep hon bara ännu värre. Det ända hon orkade göra var att äta, dricka och att fixa sitt bo. När hon sov ramlade hon omkull och hon började pipa så förskräkligt! Hon kunde inte resa sig upp så man fick hjälpa henne men hon pep bara ännu mer.
2 december åkte jag, min mamma och min pappa till veterinären för att se vad det var. Där sa de att hon hade en ganska svår sjukdom i kroppen. De trodde att det kunde vara levern eller nått och att det bästa var att avliva henne. Blev jätteledsen när jag hörde det. Var med när hon fick bedövnings sprutan. Jag grät jättemycke när hon somnade i min famn. 
Hon var en jättesnäll guldhamster. Hon blev nästan två år.
Saknar dig jättemycket Vivvi!

Jag gråter otroligt mycket när mina djur dör också:(
Jag beklagar:(. nu har Vivvi jättebra uppe i hamsterhimlen…
Beklagar! :( Var det du som skrev på zoonen?
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Ja
Tråkigt.. Sov gott Vivvi :(

Rip
nej vad hemskt! :(
Min lilla Toffie var med samma sak..
Vila i frid, Vivvi <3
-tröstkramar-
Dikt till Vivvi!
När jag lekte med dig gjorde du så jag log Men efter två år fick du nog Du lämnade mig Varje dag går jag runt och tänker på dig Jag tänker på hur bra bra du mår Du har blivit av med ditt jobbiga sår