Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 3108 ggr
Solan1976
0

Ni som inte har hage..

Hur har ni löst det? Jag skulle så gärna vilja släppa hamstrarna på golvet men hos oss finns det såna där ventilationer under elementen nere vid golvet så jag törs inte… har redan fått leta efter kurri i soffan en gång..

Inget jag vill känna på igen, trodde ju jag sett han för sista gången, de kan ju skadas oxå.

Jag har tyvärr ingen plats för någon jätte hage.. Rynkar på näsan

Charlie2006
0

Jag låtter mina springa på sängen, på skrivborder, på golvet m.m

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Zvintos
0

Jag lägger ner några stora pappersrör och sen får de turas om att springa i badkaret.
När jag bodde hemma hos föräldrarna kunde hamstrarna springa i rummet de stod i.
Men nu efter flytten finns det inget rum utan kablar, där de kan springa.
Så det fick helt enkelt bli badkaret.

Solan1976
0

Men vårt badkar är ju ISkallt Obestämd, är det ingen risk att de blir sjuka om jag låter mina oxå få vara där? Det är ju dessutom lätt att descinficera efteråt.. Har ju fortfarande djur i karantän Flört

indaa
0

Vi har en hall utanför mitt rum där man inte kan ta  sej nånstans, inte under nån dörr .. och sen är de en 3-stegs trappa upp till köket så :D och sen brukar han få springa under trappan i vår andra hall, och sen i köket ^^ fast i köket måste jag håller koll på han så inte han springer till brasan i vardagsrummet, för då dör han :O

Mexxie
0

jag släpper ut mina i badrummet. Det går inte att komma ut, inga hål, kablar ventliationer elr. dylikt.

amandapi
0

jag brukar låte de antingen springa lös i vardagsrummet med min uppsikt hela tiden.

Annars är badrum bra ofta, jag brukar ha mina där också för där finns inga hål/kablar eller nåt annat de kan skada eller försvinna i.

Jag har även ett rum som skulle ha blivit kontor när vi köpte huset, och där brukar de få springa lösa. Finns en liten springa under garderoberna men där brukar jag trycka in en liten handduk så de inte kan ta sig in där Glad

Men allra oftast så springer de i soffan med mig sittandes där Glad

Ja just det, mina har också en sån boll de springer i, fast det är bara den ena hamstern som gillar det, hon springer in självmant i den om jag ställer den på golvet Skrattande

Solan1976
0

Soffan är verkligen inte ett ställe jag kan ha Kurri i för det fanns hål att krypa in i mellan sitt och ryggdelen.. 'ryser* det var där ha försvann in, mellan tyget fyllningen och ramen.. Förvånad fick klippa upp en bit av soffan för att komma åt honom..

Solan1976
0

Jag har ett duschrum och toalett som de skulle kunna springa i men där står nu mina karantändjur.

När de djuren inte är där så kanske jag kan låta hamstrarna vara där inne, men då är det så tomt Obestämd, skulle ju helst vilja att de kunde klättra, krypa, gräva osv..

Odette
0

Men det behöver väl inte vara nån värsting hage? Som tar mycket plats tänker jag, en kartong kan man ju inreda ganska roligt och intressant :) Eller så fixar du nåt som du kan hissa upp i taket så den inte tar golv-plats Flört

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Solan1976
0

Tungan ute Hissa upp i taket? Cool Det skulle ju faktiskt vara lite coolt *he he*

Det är väl mest bara jag som vill att de skall få röra sig så mkt som möjligt på ytor som är STORA fulla med saker..

Jag tycker så synd om (speciellt) Kurri för han vaknar och blir alldeles till sig när jag närmar mig buren och vill upp.

Han älskar verkligen att utforska ALLT. 

Min bebis börjar bli Tonåring.. Bra att han aldrig kommer vilja flytta hemifrån *fniss*

Odette
0

#10 hihi jo jag vet hur det är. Man vill ju att dom ska ha en rastplats där de bara kan tok rejsa och få utlopp för lite energi! Men du kommer säkert på något, man kan alltid möblera om lite nånstans så man rymmer en kartong där de kan få leka.. Bra är ju om man lätt bara kan "stuva undan" lekplatsen när den inte används. Så tar den inte plats i onödan + att den inte "stör" om man får hem fin besök eller nåt Skrattande

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Zheverez
0

mina kutar i bollar eller inne på badrummet.

vet flera som använder gammla bokhyllor, de har tagit bort baksidan,sättit på gångjärn i hörnen så de kan vika ihop hagen.

andra har den största sammla lådan som lekhage.