Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2416 ggr
Ellenfyrkant
0

Vilket strö är mest luktfritt ?

Håller på att förbereda för fullt här hemma åt hamsterbebisen som anländer om tre veckor. Idag har jag gått till den lokala djurbutiken och bett dem beställa hem en massa prylar. Så månadens studiebidrag tog snabbt slut. Men för att komma till saken…. Jag beställde alflis som jag hört ska vara bra. Men funderar på vad era erfarenheter är av strö är, vilket är mest luktfritt ?

Mvh Ellenfyrkant

indaa
0

jag tycker toa-lätt :)

Zvintos
0

Hur pass luktfritt det är, beror ju lite på om hamstern kissar i ströet eller i sandskålen.

Använder STL-strö (strimlad kartong) och det är i princip så luktfritt det kan bli, så länge det inte blir kissat på.
Men mina håller sig till sina skålar.

indaa
0

sen kanske de beror på hur luktkänslig man är också ^^

Zvintos
0

#3: Japp.
Jag är väldigt luktkänslig och tycker toalätt luktar för mycket.
Samt att jag nyser utav att hantera det.
Vilket jag slipper med STL-ströet. ^^

indaa
0

Okej :P jag är inte så luktkänslig .. Dock är jag allergisk mot spån, så dom rekommenderar jag inte, för mig själv dådå Foten i munnen

Sigriiid
0

Alspån har jag! Bäst enligt mig! Dammar inte, luktar inte, mjukt och dessutom snyggt =)

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

[iurochskur]
0

Håller med #1!

Ellenfyrkant
0

Kanske ska förtydliga. Jag menar hur mycket kisset luktar när det sugits upp av underlaget och hur bra olika alternativ absorberar. Jag är inte känslig mot t.ex. spån lukt över huvud taget, utan mer urinlukt jag vill ha så lite av så möjligt om hamstern skulle kissa utanför toaletten.

Mvh Ellenfyrkant

UlrikaD
0

#8 Det är å andra sidan ganska lätt att få hamstern att bara gå på sin toalett. Har man en tillräckligt stor toa med ren och fräsch Sand i så går de hellre där än i själva buren.

Shjimm
0

toa-lätt luktar absolut ingenting i urinväg även efter urin sugits upp enligt mig! kommer själv aldrig gå tillbaks till vanligt sågspån iallafall Skrattande

Charlie2006
0

Jag tycker själv spån är den minst luktfria

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Zvintos
0

Torv är faktiskt riktigt luktfritt även när det kissats på.
Använde det till kaninerna sommartid och testade då även till hamstrarna.
Nackdelen är dock att det kan damma när man ska städa, men det kan man lösa genom att spruta lite lätt med blomspruta.
Lätt att borsta av också, även på min lurvtuss till hane.

Hade jag möjlighet att förvara en stor torvbal inomhus, hade jag gått över till det igen. =)