vad bör man tänka på?
hej alla kunniga!
Hoppas på att kunna få bra och trevliga svar av er nu 
Jag och min syster har funderingar på att para våra hamstrar. Men innan vi gör det så vill vi veta så mycket som möjligt om just detta :)
Självklart har vi redan läst på en massa och ska läsa mer, men tänkte att ni ska har några tips och råd till oss nybörjare inom "avel"? För alla har vi väl varit nybörjare nån gång? 
Så något speciellt som man bör tänka på? Kanske har ni egna erfarenheter från när ni började och kan delge hur det var? Jag 'är intresserad av allt!
Hej!
Detta med avel beror på helt vilken sorts hamster ni har. Är det guldhamster eller dvärghamster?
Är den köpt på zoo eller hos uppfödare?
Hur gamla är era hamstrar?
Vilken färg har dom?
Finns det kända defekter bakom dom?
Ja, dessa är några frågor man vill veta innan parning.
Jag svarar mer än gärna utifrån att frågorna kan besvaras.
Kram!
hej, kul med svar så fort! :)
Honan är köpt av en privatperson som föder upp hamstrar och hanen är dock köpt på djuraffär. Båda två är urmysiga, speciellt honan, som är så ruskigt tam och go och har alltid varit superlugn och trevlig! hanen är såklart världens goaste han med, fast han är lite mer "äventyrlig" och hittar på mer bus än honan 
Honan är född 3 augusti och hanen i september.
Bägge är normalfärgade.
Och vad vi vet så finns det inga kända defekter, zoohamstern kan ju vara svårt att veta iofs.
Då är det ju bra färger! Normalfärgad är ju en s.k neutral färg.
Honan bör ju paras nu i så fall om hon är i bra kondition och verkar mogen för det.
Har du bild på henne?
nej jag har ingen bild nu, det är min systers hona men kan kanske fixa en om nån dag eller så :)
men om man parar två nf med varandra är det mest troligt att det bara blir bebisar som är nf?
japp det är det, men beror ju på deras föräldrar också.
Mvh
Mig
okej, bra då vet jag