Roligaste felsägningarna?
Vad är era roligaste och pinsammaste felsägningar? och beskriv gärna situationen.
Själv har jag ju gjort bort mig en hel del…
Som en dag när jag pratade med en av mina gamla grannar som jag aldrig hälsar på så mycket annars, nyopererad var hon och jag säger:
Se det från den ljusa s….n. Istället för sidan. haha…jag gick kvickt därifrån och gick hem för att gapskratta och sen ringa min syster för att berätta, gissa vem som blir evigt påmind.
Eller några andra meningar:
-Johanna (min lillasyster) har nog en hög trösk smärta (skulle vara smärt tröskel). Denna mening sa jag när min lillasyster skulle föda barn.
- Det är hon den där Gelé Höholm (skulle vara Helene sjöholm). Min mamma skulle berätta om henne som sjöng dansband.
- Är det en sån där billputt? (skulle vara pittbull), Min mamma frågade grannen om hennes hunds ras.
- Min paj är frys (skulle vara frysen är paj). Detta ringde min syster och sa till fastighets skötaren.
- Jag ska ner och polla kengarna (skulle vara kolla pengarna). Sa jag när jag skulle till banken.
-åh, det är han den där Ädlam (skulle vara Adam sandler). Detta sa jag till min syster, varpå hon sprutade ut den läsk hon hade i munnen….hihi.
Ja, det kommer säkerligen mera.
Hahaahaha! Där fick jag mig ett gott skratt. ^^ Tyvärr minns jag sällan mina felsägningar…
Senast igår sa jag båda kärnstjikare och Skösnyffel :)
(Stjärnkikare och snöskyffel)
Sen har vi ju det här uttrycket med "Hamstern är död men hjulet snurrar" jag skulle säga det men det blev "Hjulet är dött men hamstern…" sen bröt jag ut i gapskratt :P
sköldkörtlar är ju alltid svårt att säga ^^'
#2 Ja, jag kan då inte uttala sköldkörtel rätt någon gång. Det blir till slut: Den där jäkla knölen på halsen du vet….haha…
Eller som i mitt kommande yrke där man ska säga anamnes, jag säger annames=).
Oh! Jag höll på att glömma när min vän Anna skulle hjälpa mig med bilden, då skulle jag minsann få lite "Tix och trips" herregud vad jag skrattade medans hon inte fattade ett smack :D
sköldkörtel är ett jobbigt ord. ! :P
Jag säger saker fel hela tiden. Minns dock inget exakt.
Men händer ofta att jag kastar om ord :P Eller gör nån snygg blandning :P

ojojoj, jag har gort bort mej massa gånger! xD
sist jag sa fel:
Var när jag skulle åka och hämta min hamster Bejla i Dalarna.. jag skulle hjälpa till att transportera 2 andra hamstar också. uppfödaren till dom hamstrarna smsar mej och skriver telefonnummret till en av dom som skulle ha en hamster, jag missuppfattar det och tror att det är nummret till Ninni, så jag ringer och då svarar en som heter Maria, och jag ba: Hej! (lite förvirrat) är Ninni där? (xD) hon ba: nä du måste ha ringt fel..
och jag ba: jaha okej :S xD
och så skickade jag ett sms till den uppfödaren och ba: du skickade fel nummer.. det var nån Maria som svarade..
hon ba: ja, hon heter Maria :P
då fattade jag xD så jag ba: jaha okej :P
sen skulle jag ju ringa Maria när vi var i Sundsvall igen, och jag tror hon kände igen att det var jag xDDDDDD
sen en gång så var jag och min kompis på stan, jag hade med mej min hund som heter Greta. och då träffade vi 2 kompisar som min kompis känner (jag känner dom inte så bra) min kompis frågade vart dom skulle. dom skulle till fagervik (där bor min kompis) och jag ba: Greta, du känner väll Sara Wibron? (jag skulle igentligen säga "Signe, visst känner du Sara Block?" GU VA PINSAMT!
//Anja
Och där skulle jag läsa upp ett sånt sms:
-en nannanas. (skulle ha varit annanas).
Haha, det roligast var väl den politikern som hade press-sak, och så skulle han förklara att det var en ''massuppfittning'' x''D
Sen säger jag alltid vad lukt det gottar xP
NEJMEN D:
SÅÅÅÅ sammanträffande.
Idag var jag med en av mina kompisar,då skulle vi gå in på toan. Det var låst och man hörde hur de fnittrade, och ut kom sen ett par killar. Då sa hon (fast på tyska då)
- Vad gjorde ni där inne, gick ni på toa eller hade ni bara kul?
(för er som inte fattar, hon menade att de skämtade elr nåt, medans "kul" på toaletten kan missförstås med något annat 
Och sen sa min tyska lärare:
- Ja, jag har ju två labradorer. Förut hade jag en RedBull.
(menade förstås Pitbull)
hahahaha!! "skösnyffel" det vore ju ett gulligt namn jue.. såå sött ;-D
å Gelé Höholm.. herre gud *fniss*
Jag kommer inte ihåg alla mina felsägningar, man borde ju egentligen skriva upp sånt för det kan ju bli hur vridet som helst ibland..
Men hörde väldigt fel en gång på jobbet då en arbetskamrat kom in och så säger han, från ingenstans liksom- "allt på min farmor har ruttnat". Jag tittade lite konstigt på honom, tänkte vadå allt på min farmor har ruttnat.. hur kan han säga så? Vadå taskigt
Sen fortsatte han "men nu har jag täckt den med snö så nu är det jätte fint" JAHA! Han pratade om sin FARM på farmville (facebook) så det var hans skörd han menade som hade ruttnat…
*duh*
En annan gång jag hörde fel var det en annan arbetskamrat som pratade om en häst som hade en massa problem, minns inte riktigt vad. Men hörde inte sista meningen så jag frågade "men hade dom kvar honom ändå?
Hon såg helt vriden ut i ansiktet, ba - vadå hade dom kvar honom- jag sa att han var död…. klart dom inte har kvar honom då??"
(jag trodde hon sa att han var DÖV)

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
sa just räkkräftar till min äldsta dotter när jag skulle säga kräftskärtar hon såg lite konstigt på mig
försökte förklara alla goda saker som fins på våfflorna på Norrköpings finaste utefik
dottern e dock bara 3 år o vet inte vad räkor eller kräftskärtar e för nått
HAHA ja jo det händer odfta att man säger fel,,..
Jag och min mamma satt och kollade på X men och så sa hon; ja den där Jack Human (Hugh Jackman) är så snygg!
Jag kommer ihåg när jag frågade min kompis vad hon fick det ifrån, det hon sa alltså, och hon ba "Mamma sa det om en vecka" och ja bara ramlar omkull och ligger och gråter av skratt på golvet och innan hon fattar så hade jag redan rest mig upp.
Hon skulle egentligen säga "Mamma sa det förra veckan" Men hon pratar så sjukt fort så allting blir på tok fel när hon ska säga något :P
Och när hon skulle säga att hon fryser om sina anklar:
"Jag fryser om mina ben, nej mina ben, nej mina ben! Nej jag fyser om mina ankor!" x'D
Juste! Jag glömde ju när Leo jävlades med mig och skulle lära mig att säga : Kvist-fritt kvast-skaft. Haha åh gud vad jag sprang runt i 1 ½ timme och försökte säga rätt xD
Det blev bara : Kvistskvitt skaft xD Kvistskift skaft skaft XD
Och liknande ^^,
Det ska sägas fort som om det vore ett enda långt ord ;)
jag har visserligen en karl som säger fel hela tiden, men det är bara för att han inte är så bra på svenska.. skit gulligt
minns när han berättade om en kille som hade varit vid älven, å hittat ett hjärta.
Ja ba" ett hjärta?? "
Han ; ja
Jag- (funderade länge och väl)
Sen förstod jag va han mena, att en pojke hade varit nere vid älven å fått upp en Gädda!! HAhaha fan va ja garva, ja fick ju förklara skillnaden för honom sen också ;-D
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#16 Haha oj det skulle jag aldrig kommit på! XD
En gång så frågade hon (kallar henne för Anna) som har hästen jag rider hur gamla mina föräldrar var, och jag svarade att dem är jääättte gamla och gaggiga, och att dem föddes på stenåldern.
Då frågade Anna hur gamla dem var.
Då svarade jag 50 och 51.
Då sa Anna : Jaha men det är ju precis som jag och min man :P
Det var lite kul faktiskt!
#18 Haha xD

**En gång i tiden skulle jag säga vilken sås jag skulle ha till min kusin ( vi skulle till Mc.d ) och så skulle jag säga sötsur sås ,men det gick inte ! XD
sjötsjursjås
skörskjuskjås…
haha !!XD**
#20 hehe xD
Haha vilken rolig tråd! :D
Jag råkar ofta säga konstiga saker när jag spelar "med andra ord" med min familj.. Min lillebror skulle beskriva ordet "bromsspår". Som endel vet så har man bara 30 sekunder på sig, så jag var stressad, kanske därför jag sa fel.. XD
(L = Lillebror, J = Jag)
L: Du vet när en bil slirar, vad blir det då?
J: Sånna där! Åh vad heter det!? Spår!?
*tiden går*
L: Ja, men vad heter dem mer exakt!?
J: Sånna! Slirspår, nej sl*dspår!
Ja, jag sa det "fula" ordet.. xD Resultat: ALLA skrattar, vi hade besök av en bekant kompis till min mamma, och han skrattade högst av alla.. pinsamt..
Häromdan skulle jag säga att "Nej, vad kallt golvet är!"
så sa jag istället: "Nej, vad gallt kolvet är!" xD Som tur var så var det inte lika pinsamt.. :D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
min kompis: ska du göra något idag?
jag hörde: ska vi göra något idag?
Jag svarade: ja, kanske jag vet inte.
hon blev helt frågande.
Mvh
Mig
#18 hahaha, whoops 
"22 Ja, tänkte att det muntrar upp i vintertider…att få sig ett gott skratt. Och jag älskar att skratta åt såna här saker.
Men vad roliga saker ni skrivit upp. Ni har muntrat upp mig idag nu när jag har ledvärk p.g.a diskbråcket. Är glad nu…tack alla!
Hahahaha vid middagsbordet för någon vecka sen:
Pappa till min syster: Har du sett den där filmen… eh.. Twilfit?
(det var såklart twilight han menade dådå.. inte underklädesaffären)
Sen finns de en chokladkaka som heter Palle Kuling.. Tror jag att den heter. Jag och min kompis stod och förvrängde namnet i kön till kassan, jag skulle köpa en sån..
Sen precis när jag skulle betala den tappade jag den och utbrast "NEJ jag tappade min ba**e…." sen tystnade jag när alla skrattade, åh fy jag vågar inte gå in i den affären mera haha.
Just nu kommer jag inte på nått jag har sagt fel.
#26 Hahaha xD Jag kan nästan se det framför mig! xD
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
#28 de va hemskt! o_o
jag gick på bussen i smedby och sa en halva till smedby. brukar göra så i nybro också då jag ska inom det området. busschafförerna fattar nada.
skulle skicka ett sms till min pojkvän och skulle skriva jag har jättekul. men det blev jag har jätte ku*.
vi hade en på skolan innan som hette Hosfacker i efternamn, när min kompis sa det frågade jag högt Horfucker?!
Mvh
Mig
#30 haha :P

**HAHAHAHAH! XD
Vilka roliga felsägningar alla har! xD**
Det enda jag kommer på att jag sagt tokigt för tillfället är för några år sen när jag sa att "tomman är hyll" = hyllan är tom :D
Här om veckan sa min arbetskamrat att "jag är så himla trött. känns som om nån slagit mej i klubban" = det skulle väl va att det känns som om någon slagit henne i huvudet med en klubba :D Det kommer hon inte få glömma i första taget! hehe
Hahahaha… Gud va kul jag har haft nu :D Älskar såna här trådar.. Bra initiativ Maria! :)
Hhi…jamen visst förgyller ett skratt ens vardag.
HAHA jag visade mamma lite olika "ovanliga" djur och så skulle jag klickade jag på zebramusen (sebramusen) och så sa hon lite halvhögt "se-bra-musen"
#36 Haha den var kul! xD