Är Snorre pedofil?
Jag hade planerat att flytta in min ända hanbebis till en av mina vuxna hanar så att han ska slippa vara själv men när jag introduserade Nudel för Snorre så började Snorre hoppa på Nudel och försöka para sig med honom och eftersom som Snorre är mycket större så försvan lille Nudel under honom så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, Ingen av dom verkade arga eller så. var det som han verkligen ville para sig med honom eller hade det kanske något med dominans att göra?
Säker på att bebisen är en hane? ;)
// Sofia
99.7% säker skulle jag nog säga, kullen har varit extra svår att könsbestämma men nu har jag nog fått ordning på det ;)

Jag satt ihop av en unge till pappan med för att han inte skulle vara ensam..
oj xd, vet faktist inte vad för svar på din fråga, men är du säääkeeer att det är en hane??
Min gissning är att Snurre visar dominans gentemot Nodel, bestigning är nämligen ett vanligt dominanstecken bland flockdjur, förekommer hos bl.a. gerbiler. Speciellt vid introduceringar eftersom djuren måste göra upp om vem som bestämmer. 
Okej, vad bra. Misstänkte att det hade med dominans att göra men man vet ju aldrig. Så du tror inte att det är någon fara att sätta ihop Snorre och Nudel så länge dom inte slåss? (:
Prova att ha dem tillsammans en lite längre tid..
Så länge de inte börjar slåss och ha sig kan de ju inte vara så farligt och att det inte är en tös :P
// Pabblo
#5 Låt dem bo ihop du. :) Skulle snarare säga att det är ett gott tecken att de bestiger varandra för då de gör upp dominansen på ett fredligt sätt istället för att slåss. ;)
Okej, bra. Jag håller er uppdaterad!
Ni skulle inte kunna tänka er att byta ut ordet i rubriken, ser inte sådär jättekul ut 
Vet tyvärr inte hur man ändrar….
Men eftersom jag har fått svar på min fråga så får den gärna tas bort (:
Nån Medarbetare kan ändra rubriken, tycker absolut inte att tråden ska tas bort, tyckte bara rubriken inte var så passande…
Nä "pedofil" är väl inget bra ordval, kom bara inte på vad jag skulle skriva för att förklara hans konstiga beteende
Så hade jag en gerbil hona som gjorde med båda burkompisara ändå om alla vara tjejer.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida