Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 2010 ggr
[Hamster95]
0

WTF !?

Länk borttagen.

/Sara87

Hamster som badar Skrikandes

[NinniVivvi]
0

Här kommer en där två robbar (tror jag det är) som simmar. En av de håller på och drunknar nästan och kämpar för sitt liv medans ägaren bara tittar på.

Länk borttagen.

/Sara87

Mexxie
0

Den där har jag sett förut. Stackars hamstrar.

Länk borttagen.

/Sara87

[NinniVivvi]
0

#2 Det var den jag menade.Tungan ute

BMEXX
0

#1 kollade faktiskt på den i går och blev förbannad så in i.. för det första ser det ut som om hon bara slänger i dem för de andra är jag ganska säker på att vattnet är iskallt och för det tredje enligt kommentarerna så var det fler som ville prova på att göra samma sak, GRR!

// Pabblo

[NinniVivvi]
0

Jag blir så arg när jag ser vissa människor behandla djur illa. Hamstrar kan väll bli förkylda eller till och med få lunginflammation (stavning ?)?

BMEXX
0

Ja det blir dem.. fast må dock erkänna att jag var tvungen att låta mrbean plaska lite snabbt i vatten i sommras för han mådde dåligt av värmen men var noga med att torka han och sedan var det ju som sagt väldigt väldigt varmt.

// Pabblo

[NinniVivvi]
0

Ibland kan saker vara nödvändiga.Oskyldig

teddybaby
0

fy vad arg jag blir!!!

[Hamster95]
0

Jag bade i oförstånd min gamla kanin när jag var 8. Stackarn fick de tömma på vatten genom att köra nålar i honom. Sen starka mediciner och x antal stick några månader efteråt.

En hamster skull aldrig klara det.

BMEXX
0

tömma på vatten? (kan ingenting om kaniner) fick han i öronen eller svalde han eller vadå?

// Pabblo

EmElton
0
spiritedaway
0

Jag trycker alltid på flag och animal abuse när jag ser såna där filmer på youtube.

teddybaby
0

#11 Det är ju så att man blir gråtfärdig… är det dessutom i en djurbutik det sker?

[Hamster95]
0

#10, alla organ var fyllda av vatten som de stack nålar i hjärtat och nära lungor bla. men också i njurar.. lite överallt.

[NinniVivvi]
0

#11 Nämmen hjälp! Han håller hamstern i nackskinnet jättelänge!

Stackars hamster!Rynkar på näsan

BMEXX
0

#14 Men usch vad hemskt, hoppas det gick bra ändå sedan

// Pabblo

EmElton
0

#12 Jag flaggade det klippet som jag länkade till i #11

Mexxie
0

#3 Såg inte att du skrivit inlägget när jag skrev det.

[NinniVivvi]
0

#18 Det är ändå bättre med en länk man bara behöver trycka på.Glad

Mexxie
0

#17 Jag med :P

Ziva
0

Alltså gud vad arg man blir! Skrikandes

Kolla denna då, hamstern äter ju choklad .. Obestämd
http://www.youtube.com/watch?v=qTeEJ7Y7TNI&feature=related

[NinniVivvi]
0

Även om det är ett marsvin men passar på.

I början ska ni se

BMEXX
0

#21 är det inte hamster choklad då? har för mig att de finns nå sånt

// Pabblo

[NinniVivvi]
0

#23 Jo, det finns speciell hamsterchoklad som jag tror inte alls innehåller nån choklad.

BMEXX
0

antar att det är ungefär som hundchoklad och smakar skit ( har smakat)

#23 usch vad är det med att slänga i djuren??

Får marsvin bada?

// Pabblo

[Hamster95]
0

I vissa zooaffärer rekomenderar de att man ska bada hamstrar i vatten

[NinniVivvi]
0

Här är en om en hamster som bits. (Inte konstigt eftersom ägaren håller den i nackskinnet)

Videon

Och sen i kommentarer står det:

LOL funny video

Och en massa andra LOL:are.

Videon är då inte så värst "LOLig"

Marsvinlove
0

#25 Man kan bada marsvin men de får ju inte simma själv. De gillar heller inte vatten speciellt, några vattendjur är de verkligen inte.

teddybaby
0

#27 Angående klippet: Men vad är det för människor som har hamstrar! Varför köper de hamstrar om de inte respekterar dem?

[NinniVivvi]
0

Hamstern på klippet i inlägget #27, den verkar rädd. Den tycker säkert att det är jobbigt, säkert därför den bits.

Sunrise
0

Titta på hennes (djurplågarens) sida på youtube, där finns det en massa folk som försvarar henne och säger att vatten är jättebra för hamstern att simma i… Blir så trött…

Hon är säkert ett troll.

[LoveNasse]
0

Förut när jag hade två dvärgar så kissade den ena på den andra och då fick hon ta ett dopp. Men det var i jummet vatten och inte alls länge men det gick bra och helt ärligt så verkade hon gilla det. Men det va ända gången hon badade. Men jag torkade ordentligt efteråt och så så det var ingen fara med henne.

Men inte för att jag försvarar att man ska bada sin hamster för det tycker jag inte, men visste ni att hamsters kindpåsar också egentligen är tillför att användas som luftkuddar för att hamstern ska kunna korsa "vattendrag" :)

[NinniVivvi]
0

#32 Tror jag har läst det nånstans.Obestämd

Odette
0

la in en kommentar på både hamster-badar videon och marsvinet som "älskade att simma". Jävla idioter, klart som tusan dom simmar om man kastar i dom- dom vill väl inte dö heller Flört

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[LoveNasse]
0

#33 Har  du säkert, och det stämmer faktiskt :)

Vissa djuraffärer säljer även "hamster schampoo" vilket förmodligen bara är ett sätt att tjäna pengar :S

Lollia97
0

#11 Han är ju alldeles galen!!!!!!!!!!!

Jag tycker såååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå synd om hamstern! Han går till helvete!!! *****

[NinniVivvi]
0

Em, hamster schampoo?  Vem kom på denna knäppa ide?

Loviss
0

2# flaggade den för djurplågeri minst 2:a gången.

[LoveNasse]
0

#37 bra fråga :/

Dromprinsen
0

jag har varit tvungen att bada min förra hamster 1 gång.. då hade han först blött ner sig i matskålen, sen hade han gått till sandlådan där det var klumpbildande Sand i.. så han fick stora "sandklumpar" i pälsen och han var helt gäggig :O men jag badade bara honom under magen där det var som värst… sen torkade jag honom jätte noga!

jag har flaggat alla dom hemska videoklippen som ni länkat till!

//Anja

Hemsida: www.dromprinsen.weebly.com

91Marran
0

#15 är det djurplågeri när mamman bär sin unge i nackskinnet också?

Mvh
Mig

Mexxie
0

#41 Det är skillnad från när djuret är en liten unge, istället när den är en vuxen hamster.

91Marran
0

nackskinnet är en slags fixering, så förstår inte varför det är så fel. nu hade poersonen kanske inte en bra anledning, men ändå. man måste ju lära sig så man kan när det är dags.

Mvh
Mig

Mexxie
0

#43 Fixering är det inte, där har du fel. Det är en reflex, som försvinner när djuret är vuxet.

91Marran
0

#44 veterinärer använder det som fixering. men de kan ju ha helt fel.

Mvh
Mig

EmElton
0

Hamstrar kan vad jag vet släppa skinnet om det känner sig skrämt/hotat.

Tex. Om det blir fångat av en rovfågel i nackskinnet kan hamstern släppa för att komma loss.

Jag kanske har fel men jag läste det någonstans, tyvärr vet jag ju inte var >-<

91Marran
0

#46 svansar kan gerbiler släppa vet jag.

leta fram det du hittade. var ju intressant :-)

Mvh
Mig

EmElton
0

#47 Ja det vet jag det stod på samma ställe.
Får surfa runt lite och kolla i mina böcker och häften.

[Hamster95]
0

Jag har "badat" Totte en gång. Hans päls var nerkissad och tovig. Jag blandade ljummet vatten med 1 liten droppe citronsaft och hade i hans päls. Sen borstade jag ut det i pälsen och sköljde noga och sen torkade jag hela honom i flera timmar.

Westis
0

Usch vilket djurplågeri :-(

Jag har flaggat klippet, men vad betyder att bekräftelse per e-post krävs? Ska man skicka ett mail?

Sara87
0

Länkar borttagna pga regeln vi har om att inte lägga upp filmer där hamstrar/djur inte tas om hand på ett schysst sätt.

Lägg gärna upp filmer som är roliga och trevliga. Men dessa vill vi inte se.

Inlägget är låst för nya kommentarer