Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 3810 ggr
Englatassens
0

Englatassar i görningen snart igen!! :)

En underbar glänsande liten bebisflicka med Englatass föräldrar flyttade hit för 1 månad sen.. Kyss

Mistletoes Happie, Brunörad Sobel lh/Sa

E: Englatassens Ultra Dot Com, Brunörad Sobel lh

U: Englatassens Yatzy, Nf Umb lh/Sa

Å nu har även hennes tilltänkte, en superkrullig obesläktad pojke med vinstrika föräldrar å mor/farföräldrar flyttat hit.. Kyss

Skärgårdens Nobla Kung Böna, Brunörad Sobel lh/rx

E: Motalavikens Mårrgan som Mårrar, Offwhite lh

U: Skärgårdens Faye, Brunörad Sobel, lh/rx

Dessa 2 ska så småningom få träffas å göra vackra Brunörade soblar med både satin å rex…

I mitt tycke den mest snygga å ultimata hamstern!!Kyss

Englatassens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Först ut e Happie i trädgården!!

Englatassens
0

Kyss

Englatassens
0

Tungan ute

Englatassens
0

Å så "Mr Bean" som liten bebis!!Kyss

(Pernilla har fotat)

Englatassens
0

Lite äldre…Glad

Mistletoes
0

Kyss 

Hoppas nu Happie bär på rex så du får mååånga krulltottar Skrattande

Syrran o mamsen hälsar ;)

Helena1978
0

Jättesöta hamstrar, bild #5 var ju bara för charmigKyss, även om BÖ sobel inte är min färg. Lägg gärna in fler bilder på föräldrarnaFlört

Curlys
0

Åh så söta! Vad kul! Håller tummarna hårt för att du får fina brunisar i framtiden! kram

Englatassens
0

# 6 … Ja hålla tummar gör vi… b.l.a Englatassens Muffins (rex) e ju där bak så d hoppas vi på…Glad

#8.. Tack vännen!! Ja d e ju den färgen som ligger mig närmast om hjärtat, å har gjort i flera år… å med denna kombon så blir d ju bara brunisar å carameller…  Kram tebaxKyss

Englatassens
0

#7… Menar du fler bilder på dessa el på deras föräldrar? Jag har ju en massa bebisbilder på mormor å morfar… FlörtGlad

Helena1978
0

Fler bilder på de som är på bild ovan, men är ju roligt att se bilder på mormor och morfar oxåFlört Min största svaghet är ju nf umb, men som sagt finns det en hel del andra vackra färger oxåSkrattande

qiiwie
0

lycka till gumman :)

###

neva masquerade

**_Titta gärna in på min hemsida.

Välkomna :)_**

**_www.123minsida.se/scuzzies_**
Englatassens
0

Nytaget foto på "Mr Bean" som vi kallar han…Kyss

Englatassens
0

Å Happie som man måste hålla i för å få fast på bild… hihi…Glad

Westis
0

Vad roligt med nya bebbar! Tamagotchi hälsar. :-)

Linda3046
0

Vilka sötnosar, säger som #15 kul med flera små englatassar :) Toisette hälsar också ;)

southdakota
0

åhh vad fina Kyss

Englatassens
0

Tack alla!! Glad

#15 Va roligt å se dig igen vännen!!Tungan ute

#16 Gulliga du!! Pussa Toisette från mig!!Kyss

Englatassens
0

Tänkte uppdatera lite…. jobbar så mycket så jag har ej hunnit ta fler kort, men d växer å frodas å mår toppen båda 2….Kyss

Nu börjar d närma sig parning så e d ngn som e intresserad så maila mig privat… my_rose00@hotmail.com

Färgutfallet blir ju enbart Sobel brunörad å Caramel… i satin… å förhoppningsvis även rex (d visar sig om Happie bär på rex)… Jag ska naturligtvis spara en bebis å sen e d 6 som står på tingningslistan…

Vill oxå påpeka att d finns enbart cremebaserat å Nf i 5 generationer bakåt….Glad

Englatassens
0

Igår fick paret träffas så nu får vi se om d blir bejbsar om 16 dgr…Kyss

Odette
0

Men Nobla Kung Böna BARA! Vilket underbart namn… i love it…..!!! verkligen ett namn i mitt tycke Tungan ute

håller tummarna för att allt ska gå som väntat nu. Kul att du fått tag på det du verkligen vill ha! Vi väntar på uppdatering och uppföljn..

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Curlys
0

Spännande!

indaa
0

#13 hahaha "osynlig kundvagn" Cool

Englatassens
0

#22… jag har inte glömt dig!!! Tungan uteFlört

#23.. hihi ja sekunden efter så rev han ner hela pokemonkortshögen..Cool

Englatassens
0

Nästa onsdag, den 16 e födseln beräknad till… Gladhon e enorm redan nu…Förvånad ska se om jag får till ett foto endera dagen så ni får se…

Englatassens
0

Här e en nytagen bild…. tänk då på att d e 1 v kvar!!!Obestämd

Kan oxå berätta att jag tror damen lurat både Mistletoes å mig själv… tycker jag ser alltmer tydliga kindteckningar å hätta… vikket då tyder på att hon e en Rost Umba… men d gör ingenting alls… men d blir desto fler färger på bebisarna…

Englatassens
0

kolla kulan på sidan….

Englatassens
0

Kyss

Mistletoes
0

Hihi vilken tjockis hon blivit =)

Tycker inte hon har så tydlig hätta som hon "borde" ha.. Fast å andra sidan så är hon ju grymt bra umb om hon är rost umb..
O mamma Yatzy har ju knappt nån hätta heller eftersom hon är nästan svart hela hon haha.

Får se på utfallet i kullen vad hon är för färg helt enkelt, =)

Odette
0

Hon ser ganska stor ut ja.. spännande! Kan bli många små dullingar mao ^_^  jag väntar på att pricka in en av mina honors brunst, å blir bara ännu mer ivrig när jag ser din tjockis flicka! Men det är då ingen brådis ännu, hon e inte så gammal så det är lugnt. Men alltså vad jag läängtar !

Håler tummarna för er,, å ser fram bäbis bilder sen när de kommit :)

Toodls!

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Shjimm
0

åååh hoppas verkligen hon har en bebis till oss där inne!!

Englatassens
0

Välkommen till världen alla rosa små knytten!!!

Igår kväll födde Happie som beräknat å hon ligger duktigt hos sina små…

Shjimm
0

jaa äntligen!

Curlys
0

vad kul, grattis!

Englatassens
0

Tack för gratulationer!

Ni som fortfarande e intresserade får gärna kontakta mig… så mycket kan ju ha hänt sen jag skrev första inlägget…Glad

Shjimm
0

längtar tills de vuxit till sig lite så man får välja och vraka Skrattande

Englatassens
0

Ja vännen du e ju först å välja!!Kyss

Be-Bopz
0

Grattis till kullen Glad

Englatassens
0

Tack! Ja d va så länge sen så nu ska jag njuuuta riktigt av dessaKyss

Englatassens
0

Tack! Ja d va så länge sen så nu ska jag njuuuta riktigt av dessaKyss

Tinwe
0

Åh! Grattis till kullen :D

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Englatassens
0

Passa på å tog ngra bilder när mamsen var å goffa mat… i hopp om att kunna räkna utan att peta… omöjligt… under pappret kryllar d oxå så d går inte att räkna dem nu…

Englatassens
0

en liten en som ber aftonbön…Kyss

Odette
0

Ett stort och mångfaldigt Grattis!!

_

Mistletoes
0

Åh va spännande!! Kyss

[Sniff]
0

Grattis!:)

Englatassens
0

Tack för alla gratulationer!!Glad

Englatassens
0

Kyss

[Sniff]
0

Hur många är det?:)

Englatassens
0

Ingen aning… jag rör inte boet alls d första 10 dgr….Glad

[Sniff]
0

Då får vi vänta och se;)

Englatassens
0

Igår tog jag bort den sista platta livlösa bebisen ur boet… känner mig lessen å håglös för som ngra av er säkert vet så gav jag mina avelsdjur till min vän Anna på Mistletoes i våras pga svåra smärtor pga mitt diskbråck, tjafs med försäkringskassan å tvungen att jobba heltid trots mina smärtor… så jag orkade inte med så mycket annat just då… sen fick ju Anna bebisar från mina 2 linjer så då kunde jag ju ej motstå å ta hem Happie å bevara dem… så detta va som en sista suck… men inte fick jag behålla mina bebisar å få glädjas åt d… Gråter Vet inte alls vad som gick fel… vi har d så tyst härhemma, jag gav tallrikar med massor av tilläggsmat morron å kväll… kanske hon ej hade mjölk till dem så d dog å hon åt upp dem för å hålla boet rent?? El låg hon på dem så d dog? Jag vet inte alls men e chockad för hon låg ju hos dem hela tiden… så d känns som d va ngt som inte va hennes fel… stackars Happie… Ja man kan ju spekulera sig blå å aldrig får man ngra svar… (d har hänt mig å andra så många ggr under åren)… men lessen blir man av den stora maktlösheten som man känner…Gråter d små levande varelserna får inte leva vidare… å så här innan jul… man tappar i alla fall lusten än en ggn kan jag säga… vi får se om d blir ngra fler Englatassar ngnsin…

Önskar alla en fin jul i alla fall….

[Sniff]
0

Vad hemskt, beklagar… :/ :(

Be-Bopz
0

Nej vad tråkigt, jag beklagar Gråter Jag vet precis hur det känns, det hände mig 4 ggr precis när jag började med hamstrar, det är inget kul…..

Odette
0

Jag beklagar verkligen. Det är alltid lika jäkla jobbigt att gå igenom, man känner sig så hjälplös. Men du kunde inte göra så mycket mer, det var inte meningen helt enkelt :( Hoppas verkligen att du får tillbaka lusten och hoppet till aveln igen, låt det bara ta lite tid. Kramis

_

Curlys
0

Nej vad tråkigt! Hoppas du får energin tillbaka efter jullhelgerna och orkar fortsätta med dessa underbara små djur! Lycka till! Många kramar

Sunrise
0

usch vad tråkigt. Hoppas du fortsätter iallafall. Kramiz!

Westis
0

Nej men vad tråkigt att det blev såhär :-(.

Kram

Anna-Helga
0

Jag undrade just varför det inte var massor av trådar med bilder av dina bebisar… Då förstår jag, det var ju tråkigt. Mendet blir nog fler skulle jag tro! :)

Millie
0

beklagar !

vet hur det känns ;/

MartaEvelina
0

Har du någon som heter Englatassens Pommac?

för då är de morfar Till min lilla Amiral

och har du någon som heter Englatassens Mazarin för då är de Englatassens pommacs mor

BMEXX
0

Men usch:(

// Pabblo

Mikaeela
0

#61  På Skärgårdens uppfödning (http://skargardens.blogg.se/category/hamsterpresentation.html) finns det en som heter Englatassens Pommac!

Mistletoes
0

Alla hampisar som heter Englatassens som prefix har Marie fött upp =)

Både Pommac och Mazarin är/var superfina Kyss

MartaEvelina
0

Min hamster är släkt med dom<3

Helena1978
0

Har missat den här tråden helt, jättetrist det som hände.Gråter

Dock hoppas jag att du inte lägger av helt med att föda upp hamstrar då jag verkligen gillar det jag ser hos dina djur.