KH-kull Festis x Fjäril
Om allt går bra så skall vår Fjäril få tillökning imorgon!
Hon är choklad KH och pappan är silvergrå långhår satin. Syftet med kullen är att få fram silvergrå korthår. Tre ungar är redan bokade, men det blir säkert fler än tre - mamma är väldigt tjock :) . Är det någon som vill ställa sig i kö går det jättebra. Jag kommer lägga upp bilder på ungarna här sedan :) .
Såhär ser föräldrarna ut:

Så vackra föräldrar! Ska bli spännande o följa ungarnas uppväxt :)

Tack så mycket Bella-R :)
Nu har bebisarna kommit! De är minst 6 st. Räknar närmare när de blivit lite äldre.
Grattis:D

Grattis! Kommer bilder sen? :D
Åh vad roligt! Grattis! :)

Grattis Och Lycka Till
Åh, vad jag längtar tills jag får ta hem en utav bebisarna ^^ Jag står ju i kö för att få välja. Ska bli så spännande att få se bilder på dem sen!
Grattis :)
Grattis tjejen! Kul att allt gick bra,, Fjäril är ju så vacker att man smäller av.. får du choklad framöver i Långhår så vet du vart jag finns! 
Ser fram emot bilder på bäbisarna här sen 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Grattis och lycka till! 
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Tack alla, så jättemycket! 
Självklart kommer bilder sen!
Jaha, är det du som står i kö, Skeik - skulle just skicka mail till dig snart
.
Givetvis är du på tur på choklad, Odette
. Medelar dig så fort något svartbaserat alls dyker upp!
Det ser ut som att Fjäril bär på creme och att ungarnas färger kan bli på ett ungefär såhär: En creme/off white, några silvergrå och några silversobel/sobel. Det är sju ungar och fyra är bokade.
Om någon är intresserad av en unge ser intressekölistan ut såhär för tillfället:
Köplats 1: Jag
2: I. J.
3:
4:
5:
6: Zoobutik
7: Zoobutik

Grattis! 
oh… jag väntar med spänning på en svartbaserad kull.. jag behöver en till choklad hona
men först å främst behöver jag en k*t *host* jag menar Brunstig hona här hemma.. jag tror alla hamster-männsikor i världen tagit helt fel på brunst. Det är inte alls var fjärde dag de brunstar- snarare vart fjärde ÅR 
Ps. Min syster ska snart flytta ifrån Skövde! Det innebär att det kommer bli svårare för mig att ta hem bra djur från sthlm/göteborg/skövde trakten snyft snyft.. iofs så vill jag ju gärna ha min syster lite närmare.. men jag tror jag måste beställa hem ett tiotal choklad/dove långhår INNAN hon flyttar hit haha jag har en baktanke med allt.. Ds.
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Klicka på länken så kan du se första bilden på bebisarna! De är 5 dagar gamla på fotot.
Det ser ut som att ett par av dem som verkar vara silvergrå kan vara brunörade silvergrå! 
PS. Hoppas dina honor ämnar brunsta snart, Odette. :)
#15 Herregud, jag smäller av. Jag har nog aldrig sett något sötare. Nu är jag ju kär i alla på bilden! 

söta ungar.
bara en liten parentes, det kan bli lh ungar när ena föräldern är lh, bär mamman sen på lh anlaget så får du säkert nån som är lh.
tycker därför du kan ändra på din sida och skriva till att lh kan förekomma. eller att du upplyser ev köpare om det så de inte blir besvikna över att den de bokat sen visar sej få burrig päls.
Vad söta! Grattis till kh/lh kullen, dom kommer säkert bli fina. Tycker mig se en sg b.ö där i högen.
Kram!

Zheverez: Visst skulle det kunna bli så, även om jag inte tror att den risken är så stor. Tingning sker heller inte förrän jag säkert vet vilket hårlag de har, just för Att undvika att något blir fel. Men skall lägga till det. Tack för tanken.
söötis barn!! Tack, jag ska se till att få till en romantisk stämning här sen så kanske det händer nåt ;)
_

Tack M :)
Ja, du får strö ut lite rosenblad och duka med små Barbie-glas med champanje ;)
Om någon vill gå runt och titta på hela min hemsida är adressen den här:

Idag är bebisarna 8 dagar gamla och ser ut såhär
Färgerna och könen ser ut såhär, tror jag:
Hanar
off white/b.ö. off white
silversobel
silvergrå
choklad (?)
Honor
caramel (?)
b.ö. silvergrå - stannar?
b.ö. silvergrå
Satin?? Tycker en ser ut som en liten satin, men ögat kan lura mig. Ja, dom är sååå söta nu!

Ja, förhoppningsvis blir flera satin. Pappan är ju det 
Men jag kan inte se vilka riktigt än, och vad gäller fotot så kan blixten luras också. Men det är mycket möjligt att de som ser ut som satin på bilden är det. Det återstår att se

Idag kunde jag se vilka som troligen är satin också:
Hanar
off white/b.ö. off white, satin
silversobel
silvergrå
choklad, satin
Honor
caramel, satin - stannar?
b.ö. silvergrå, satin - stannar?
b.ö. silvergrå
Nya bilder för dagen kan ses här om en liten stund
.
helt underbart goa.. så gulliga! 
_

Hanar
b.ö. offwhite, satin
silversobel
silvergrå
choklad, satin
Honor
caramel, satin
b.ö. silvergrå
Nu har alla barnen öppnat ögonen och nya bildet finns. Länk finns i mitt inlägg ovan.
*nu sitter jag och håller tummarna för fullt* tototo…..
_

Hehe.
Det ser ut som att alla ungarna blir KH.

är det ingen brunörad silvergrå?
Grattis! i vilken djuraffär i Ljungby köpte du honan?
Mvh
Mig
#30 Jo, 2 stycken står det ju i inlägg #27. 

Vi kan ta färgerna igen - lite mer exakt nu
Hanar
b.ö. (?) offwhite, satin
silversobel
silvergrå (umborous?)
choklad, satin
Honor
caramel, satin
b.ö. silvergrå umborous
Ja, du 91Marran.. Jag minns inte vad den hette. Den låg liksom lite nere i en grop och parkeringen var liksom i gropen. Butiken låg i samma hus som en del annat - lite köpcentrumlikt..
#33 då var det djurmagazinet.
Mvh
Mig

Det stämmer nog.

Nu är det snart att börja tinga bebisarna!
Nya bilder finns på vår hemsida (länk i tidigare inlägg). Har kollat färger och hårlag mer nogrannt idag och det ser ut så här
vad jag kan se:
Hanar
B.ö. off white, KH SA
Sobel, KH
Silvergrå umborous, KH
Choklad, KH SA
Honor
Creme, KH SA
B.ö. silvergrå, KH SA - STANNAR
B.ö. silvergrå umborous, KH
(Jag kan ha fel på offen el. cremen vad gäller om de är b.ö. eller ej för det är väldigt svårt att se, men skulle så vara fallet får man ändra det i stammen efteråt, för jag kommer registrera dem inom några dagar.)
Nu är det dags att välja Sheik!! 
#36 Ja, hurra! Det tog ett tag att bestämma sig, men sobeln fick det bli
Jag längtar tills jag får hämta hem lilla Vaati.

Det har just visat sig att en eller två av ungarn är långhår.
De som finns kvar till salu är:
Paradisgårdens Vilmer; Hane, silvergrå (umborous?) korthår - mycket söt och den som har finast huvud.
Paradisgårdens Vinda; Hona, creme korthår satin
Ev. Paradisgårdens Vivaldi; Hane, off white/s.ö. m.ö. vit korthår satin
Ev. Paradisgårdens Violin; Hona, silvergrå brunörad långhår? satin
Pussgurkorna!!!
Om det nu visar sig att Violin ÄR lh,, behåller du henne iaf eller behåller du någon annan ist..?
_

Jag har nu studerat henne riktigt noga och hon är LH, och dessutom inte satin! Så hon är till salu, och jag kommer nog inte behålla någon annan ur kullen.
Hehe,grattis :D Var bor du?
#41 hennes hemsida hittar du i länkarna här ovan, där står det att hon bor i Tibro :)
Trist Cindy att hon inte var korthår,, men det är säkert en toppen flicka iaf! Hoppas du hittar bra hem till resterande ungar :)
_

Stämmer ;)
Tack Odette. Det blir förhoppningsvis en lämplig unge i nästa kull. Och få sålt de tre som finns kvar skall nog inte vara några problem :) .
Nu finns det nya bilder på ungarna på vår hemsida!

Nu är alla ungarna bokade! Men ev. kommer lille Vilmer finnas till salu då vi kanske skall ha kvar honom. Vi håller därför på honom lite. Men hör gärna av dig om du är intresserad av honom. Han är den som har snyggast huvud i hela kullen.
Ny kull med samma pappa beräknas födas den 25/1. Mamman är också silvergrå och heter Duffy. Det blir en KH/LH-kull precis som denna. Förväntade färger: silvergrå, svart och ev. umb. Förväntade hårlag: korthår, långhår och satin. En egen tråd om denna kull kommer läggas upp snart. Det finns också mer info om kullen på vår hemsida. Välkommen att höra av dig vid intresse! :)
#14 alltid lite bökigt med transport, men det brukar ju gå att ordna. Stockholm- Sundsvall brukar inte vara några större problem. Kan alltid vara hamstervakt ett tag, om du kan hämta i Sundsvall senare. Du måste väl ner till Sundsvall och gå på IKEA, behövs säkert fler Antonius el Samla lådor =))
#45 men gud va gulligt aav dig att erbjuda hamstervakt! super schysst ju, har redan fått tag på det avels/mjukis material jag behöver så jag klarar mig ett tag nu framöver hehe.. Men vem vet, kanske behöver jag din hjälp sen nån gång framöver :-D
_
Ingen fara