Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1362 ggr
Superstars
0

Vlad Tepez ? Zirena

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag 5 Januari parades Vlad Tepez och Zirena. Jag hade tänkt ta Zvullo men jag tar honom i ett senare tillfälle. Troligen till sommaren. Blev sugen efter en KH REX Svart skp eller KH REX svart skp/vit så jag tog tillbaka min första panerade parning i allafall.

Vlad ser ut att ha lite problem att få till det med den stora Zirena! Men han fixade det hur bra som hälst. Vlad är mera romatisk medan Knut är den HÅRDA typen *skrattar* Vlad är ju inte så gammal heller men han tycktes endå veta vad han gjorde. Zirena beräknas föda den 20 Januari. 5 dagar efter Vinezaa.Skrattande

Det värkar vara en efterfråga på skp här i finland just nu! Har fått en hel del beställningar redan….Glad

Roxie
0

Vad kul! Lycka till :)

// Sofia

[Sniff]
0

Hoppas det går bra, lycka till!:D

Superstars
0

Tackar! Ja skall bli spännande att se vad Vlad har åstadkommit.Glad

Millie
0

Lycka till ! :)

Superstars
0

Zirena fick 8 ungar 5 kastade hon ut ur boet och en åt hon upp omedelabartnär hon fött ungen! Antagligen var denna unge redan död när den kom ut! De övriga fem som hon kastat ut ur boet åt hon upp under natten. Hon har 2 ungar kvar som är 5 dagar gamla idag…

Superstars
0

Glad

Superstars
0

och en till….Skrattande

Superstars
0

Tyvärr besannades mina farhågor. En av Zirenas ungar dog. Ungen var uttorkad och svag och jag såg att den INTE skulle klara sig. Zirena åt upp den döda ungen senare. Men den sista av dem är fet och stor. Vilket troligen är en bedårande svart sköldpadda som jag kommer att spara. Jag är helgalen i sköldisar.Skrattande Ungen är idag en vecka gammal.

Superstars
0

Glad En till…