Så hemskt!
Min kompis ringde och väckte mig eftersom hon fått hem en övergiven hamster.
Varken han som hittade den eller djuraffären ville ta den så hon tog på sig ansvaret för det lilla livet. Nu får hon inte ha den heller så den lille krabaten flyttar in hos mig.
Så lite hjälp skulle behövas.
Har haft hamstrar tidigare och har råttor just nu men kan inte världsmycket om hamstrar.
så typ.. kön, färg, teckning etc. Skulle man behöva hjälp med. Bilder kommer upp så fort som möjligt.

oj! :O :( ska bli kul att se bilder! :)
Så tragiskt…men bra att du ställer upp! Ska försöka besvara här när du lagt in bilder.

Kika runt litegrann på sajten, det finns jättemycket fakta!
Hur då övergiven? :S hoppas det inte var någon stackare som blivit hittade ute.
// Pabblo
#4: Ja alltså någon lämnade lillen ute i snöstormen i en liten "låda".
Kan ställa första frågan nu: hur lätt ser man könet? Min kompis vet inte vad det är för kön.

#6 hanen har en väldigt stor pung :P
#8 Men hon såg ingen.. han är fortfarande en liten unge.
#9 Ska du behålla den eller ska den omplaceras?
Tycker sånt här ska skrivas om i tidningen, så att folk får sig en tankeställare. Kontakta DN eller den tidning som är vanligast i Stockholm. Be dom ta bild på hamstern så att dom som gjorde det får skämmas ögonen ur sig.
Fy vad arg jag blir!!

Jag tycker som #10!!!!
#10. jag ska behålla den.
Aa jo det skulle faktiskt vara ganska roligt. Får se om det blir en liten artikel
#5 men va i…. 
// Pabblo
#12 Man får kontakta en reptorter om nyhetstips. Det skulle bli en riktigt bra grej i tidningen.
Sån solkens historia det är…att du tar hem den lilla. Värmer mitt hjärta.
Tänk på att den lilla behöver värme och att det inte drar där den står. Sen kan du ge extra mycket vitaminer via grönsaker m.m
Bebisgröt från 4 månader kan vara bra att ge med.
Jättebra att du tar hand om den lille stackaren!
Jag tycker att tidningen ska skriva om det här;)
Ibland skäms man øver å vara människa.
Hur kan man gøra så mot et liv? Men jag vet ju det sker rett ofta tyvärr…djur blir slängd som annat skrot…
men visst finns det många snälla människor med som gjør sitt besta før djuren…
Lycka till med lillen!
#14 Det ska nog gå bra. han/hon ska få massa grönsaker och härligheter . Får se hur liten den är när den kommer hit. Hon skulle komma över ikväll.
Klart man tar hand om en liten, det är ju ett liv det med. Även om man har massor av djur redan innan så hittar man nog lite plats för en till.
Det visade sig vara en hona, ganska stor faktiskt så hon är inte bebis iaf. Fick ingen bild på henne eftersom hon inte är tam alls och bet mig direkt i fingret. Funkade fint med handskar och äter och dricker ordentligt. Och verkar helt frisk :)
#18 vad glad jag blir att det gått bra! :)
Är det en Dvärg eller Guldis?
jag vet inte om jag ska bli arg eller ledsen när jag får veta att människor gör så mot sina djur :S kan verkligen inte förstå hur dom kan leva med sej själva efter att ha gjort något sånt..
den lillen måste ju fryst massa och vart livrädd och undrat va som händer..
#20 Guldis :)
#21 mjo hon var ju helt galen när hon kom. nu har hon lugnat ner sig :)