Tjata mig till robbar
Hej!
Det är robbe-boom här just nu och jag vill också gärna ha en liten flock. Jag ska antagligen köpa en antonius ställning och 3 50l lådor så får vi se vad jag gör med dom, om jag köper robbar och har i alla eller om några vintervita följer med.
Så, nu börjar tjatandet, haha :)
Jag kommer dokumentera mina tjatningar och räkna efter hur många gånger jag måste tjata för att få antoniuslådor, och hur många tjatningar jag sammanlagt behöver för att få ihop så att alla antonius används.
Ja, det var det.
haha lycka till:)
Vill oxå ha robbar igen, dom e så söta och min förra var riktigt mysig:P
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Tack.
Ja, fast jag har bara haft vintervita förut, så det blir roligt med något nytt!
Kul. :D Jag har själv en robb (den andre dog nyligen) och hon är underbar! Som du säkert vet så är de däremot ganska svåra att få tama och ganska svåra att hålla utanför buren eftersom att de är så små och spralliga (om man inte använder hage såklart). :) Jag köpte en guldhamster i lördags och blev väldigt förvånad för det är en helt annan grej! De är mycket mer lätthanterliga. ^^
Haha, låter lite kul :D Men ska titta på tråden och se vad som händer! Själv tjatar jag redan hål i huvet på min kille om att jag vill ha en liten silver sobel kille här hemma.. ;) :D Lycka till! ;D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Jag vet, de är spralliga, men det är precis vad jag vill ha.

Nu börjar jag dokumentera:
Tjatförsök Nummero 1
Plats: I min säng
Tid: 21.03
Resultat: "Jaaa, gumman. Jag vet att du tar hand om dom bra, men jag vet inte. Kanske . Jag lovar inget, så ta det som ett nej under tiden."
Min bedömning: Attans! Det började inte bra. Hon var inte lika lättövertalad som jag trodde hon skulle va.
Lycka till
.
Här hemma tjatade jag till mig en ragdoll för 3 år sedan och en liten huskatt för något år sen
. Hamstrar bryr dom sig inte om längre hur många jag tar in, bara burarna är kvar i mitt rum.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Hahaha lycka till med tjatandet ;P låter ju som det finns en liten chans iaf.
Du få ta och göra om lite på rummet och rensa lite med så ni får plats;P
// Pabblo
haha,, skojig tråd ;o) jag håller ett öga här jag också haha
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
jag vill ha en guld men har inte tid med en hamster till, för natten är inte min vakentid precis.
Lycka till :-)
Mvh
Mig
#10 Man kan faktiskt vara med hamstern på dagen :P Dem är ju uppe på kvällen och morgonen :) Iaf mina :) Sen är jag ju i skolan på dagarna så det passar ju bra ;)
/Matilda
#10 min är vaken på dagen och sover på natten;)
// Hanna
#10 Mina är vakena mellan 19-sent på natten :). Samt ca ½-1 timme på morgonen. ;).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#11 #12 #13 min förra guldhamster var uppe på kvällen och natten, lite morgon. men dessa jag har nu är natt djur och tror att de ska vara farligt om de går upp innan tio på kvällen.
Mvh
Mig
#14 Vad är det du har nu?
/Matilda
#14 två vintervita skadedjur. :-)
Mvh
Mig
#16 Okeej :D
/Matilda
En sån här sötnos kan la endå inte din mamma motstå;)
// Hanna
En liten robbe 
//Frida

Tack!
Tja, nu kommer Nummero 2
Tjatförsök Nummero 2
Plats: Vid matbordet
Tid: 18.49
Resultat: "Du ska ju ta en kull vintervita i feb/mars, det får räcka. Efteråt när alla är sålda kan vi kanske köpa 2 till"
Min bedömning: Ja, bättre än vad jag trodde det skulle gå iaf. Vi väntar och ser!

Haha lycka till! :D
#21 Härligt! :D
/Matilda
#23 Japp, det låter bra. Få se bara om hon fortfarande vill det sen då…
Annars så ska jag övertala henne till en unge ur kullen, om det blir några kvar^^
Har redan "sålt" en ur min ofödda kull, haha. Det är en tjej som haft dvärghamstrar förut som min mamma känner som gärna vill ha en.
Hennes mamma har inte sagt något till henne om att hon ska få en unge ur kullen (hon tjatar om det hela tiden), utan mamman kommer och hämtar en unge, som en liten överraskning :)
Sen så ska en till kompis ev. köpa en, och jag tror jag kan få med mig någon från Blocket, och kanske tom. hamster.ifokus :)
#24 Vad bra! :) Jag hade ett flertal kompisar som sa sig kunna ta sin an en hamster ur en kull, men det blev inget med det..
Man ska inte alltid lita på dem.. :/
/Matilda
#25 Nej, jag vet. Den som kanske ska köpa har ännu inte övertalat sin mamma om en hamster, och jag tror inte det kommer bli något. Men jag VET att den där mamman kommer köpa en, hon kommer hit i april o väljer ut en.
#26 Bra :D Hur går det med tjatandet? ;)
/Matilda
#27 Dom två gångerna är faktiskt de enda jahg gjort…

Men du skriver att de vill ha en unge, är det inte bättre att du säljer dem i par så som de ska leva?