Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 732 ggr
LisaErica
0

Hon bara sover!!!

Halloj!

Har nu haft min lilla hamster Bumbi i 2 veckor och hon verkar trivas mkt bra, o gillar mina händer,hon klättrar gärna upp i dem, dock sover hon till väldigt sent på kvällarna( vet de är nattdjur men försöker vänja henne till att vakna ngt tidigare så jag hinner umgås med henne innan JAG måste sovaTungan ute.Vi tänder lite lampor har tvn på, pratar o donar men hon störs ingenting av det, vilket är bra ioförsigGladatt hon är trygg o kan sova fast störande ljud.Är det någon som har bra tips på hur jag med så varsamma medel som möjligt kan få henne att vända mer på dygnet?Iallafall vakna tidigare än 23:00

Roxie
0

Du kan börja med att ge henne mat (grönsaker och annan färskmat) tidigare. De brukar vakna när de känner doften av god mat. Iaf gör mina det. Alla mina guldisar brukar vakna runt 20-21 beroende på årstid iofs.

// Sofia

LisaErica
0

Hihi, jo hon tassar ut när de vankas mat, men sen skuttar hon i säng igen Tungan ute vet inte hur ja ska göra där, ska jag försöka o ta upp henne då kanske?

Roxie
0

kan du göra, mata henne lite utanför buren. Samma tid varje dag, i 1-2 veckor. Sen lite tidigare, osv.

// Sofia

LisaErica
0

GladTack så jätte mycket ska pröva med det /Lisa