Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 918 ggr
[Hamster95]
0

Foderfrågor

Hejsan! Jag börjar ifrågasätta om fodret jag ger mina hamstrar är 100 % bra för dem. Detta innehåller det:

• Kroketter

• Solrosfrön

• Pressde ärtor

• Några konstiga nötter

• Majs

• Johannesbröd

Jag tycker personligen att det fattas lite "viktiga" saker som typ Havre. Hittade istället två  påsar med Saltå Kvarn Fruktmüsli som innehåller:

• Kornflingor KRAV

• Havregryn KRAV

• veteflingor KRAV

• Rågflingor KRAV

• osvavlade russin KRAV

• aprikoser KRAV

• Cornflakes KRAV

• dadlar KRAV

• fikon KRAV

• Äpple KRAV

Samtliga ingredienser är KRAV märkta, hade en tanke att blanda denna müsli med nuvarande fröblandningen. Vad tror ni om det? Inte undra på att mina hampisar har näringsbrist Förvånad med den " godisblandningen".

Har även en fråga till, Totte lider av nästan akut näringsbrist. Han är mager och äter inte mycket ( morötter slinker ner). Är det något jag kan ge honom för att öka ämnesomsättningen? Han fyller 1,5 snart för er som undrar.

Royalz
0

Mina hamstrar äter inte havre, så för mig är det ingen idé att blanda i sånt.

[Hamster95]
0

mina älskar alla sädeslag och dessutom är de tokiga i denna müsli ( Totte käkar massvis då).

Sloj-border
0

man ska väll inte ge havregryn? för det sväller väl i magen? eller är jag helt ute och cyklar?

Min hamster gillar havre!

[Hamster95]
0

Tillsammans med vatten gör det det. Lagade Havregrynsgröt nyss åt dem, utan salt men hade i rivna morötter istället. Mkt uppskattat

Roxie
0

Nej man ska inte ge havregryn eftersom det sväller i magen när det kommer i kontakt med vätskan i magen. Havregrynsgröt kan man däremot ge, eftersom grynen redan är i maximal storlek när dom äter det.

// Sofia

[Hamster95]
0

Men går Hel Havre bra?

Sloj-border
0

#6 aa

91Marran
0

#6 se bara upp så att de inte skär hål i skindpåsarna

Mvh
Mig

Ebba-A
0

Havregrynen i müsli är rostade, så de sväller inte i magen. :)

Värd på Choklad iFokus

Sloj-border
0

#9 jaha :O det visste jag inte :D

Roxie
0

#9 Är du säker?

// Sofia