Swea är sjuk :(
Åh, min första och underbaraste hamster Swea har varit konstig hela dagen och sovit på ett udda sätt. Nu ikväll är han helt sned i huvudet och har svårt att hålla balansen.
Kan inte åka till veternären förens imorgon :( Lever han imorgon ska jag ta dit honom så fort jag kan och avliva honom.
Jag sitter här och grinar som bara den!! Han är min första hamster, han är väldgt speciell. Älskar honom så himla mycket. Vet inte om jag vill hålla på med hamstrar längre när han dör.
Nu har han precis gått och lagt sig i boet. Han kissade yttepytte lite förut, han har inte druckigt nått på jätte länge. Annars brukar han dricka rätt många ggr per dag. Han har fått massa äpplen och gurka nu som är lätt tuggat.
Vill verkligen inte förlora honom redan! Han är bara 1år och 3 månader.
Åh, lilla stackare! Men det finns väl en sjukdom som gör att dom blir sneda i skallen? Har för mig att det disskuterades någonstans för några år sedan…
Hoppas att dina hamster slipper lida.
Massor tröstkramar från mig!
Snedskalle mig veterligen kan bero på hjärnblödning, tumör eller öroninflammation.
P.s Är det öroninflammation är det behandlingsbart om man uppsöker veterinär inom kort.
Han var så himla pigg och glad igår. Stog på sin sten och ville komma upp. Märkte idag att han var så fruktansvärt ruggig i pälsen och sov nästan på rygg med benen uppdragna, det gör han aldrig annars.
Han hackar tänder också nu ibland, antagligen för att det gör ont..
Nu ligger han och sover, ska inte störa honom något mer så han får somna in lungt och stilla i sömnen.
Jag avskyr verkligen att bo i en liten stad där det inte finns veterinärer på kvällstid. Den enda veterinären som har öppet dygnetrunt ligget 8 mil bort och vill inte ta med honom på en sån resa när han är så dålig. Vill att han ska få somna in lungt och stilla i sitt egna bo.
Stackars dej!
hoppas allt går bra i alla fall… 
Molly, min första hamster, blev också dålig och dog vid exakt samma ålder, efter det tappade jag helt lusten med hamstrar och sålde de som fanns kvar…
Ångrar mej lite men det var 2 hamstrar som dog på 4 månader och det var mer än vad jag klarade av just då 
#4 Läs #3
#2 Antagligen är det en hjärnblödning. Han går och kisar med ögonen och vill inte öppna dom helt. Sen var det även en geléklump i rumpan på honom, har inte det med att göra att dom snart vandara vidare?
#7 Det vet jag inte, jag är ingen veterinär. Men nog skulle jag vilja kolla upp om möjligheten fanns om det går att rädda. Jag håller verkligen mina tummar för din lilla hamster. Hemskt när man råkar ut för sånt här.
Jag är så himla glad att jag har kvar hans 2 döttrar, Ballerina och Hoppsan. Fast Ballerina börjar närma sig året så hon dör väll också snart :(
Det låter ju lite misstänkt propp/hjärnblödning :(
En annan sak jag tänkte på, om han inte längre dricker, så blir han ju uttorkad. Uttorkade djur kan bli rejält dåliga snabbt.
Då fungerar det ju att vätska upp, men å andra sidan så brukar ju uttorkning vara en biverkan av en allvarligare åkomma :/
Han har blivit sämre nu. När han ska gå så släpar han sig på ena sidan :( Han har nu lagt sig i ett annat hörn, la dit lite papper.
Han börjar bli kall, men låter honom somna in i buren i hans trygghet. Får hoppas att han inte behöver lida så mycket längre!
Han är sned och stel at hålla i.
Har pussat han hejdå nu! <3
Swea på sin favorit sten.
Fick i honom lite vatten nu!
Han snurrar runt massor… Fick hålla i honom och sätta vattenflaksan framför munnen och då drack han lite.
Nu sitter jag bara här och väntar på att veterinären ska öppna så jag kan åka in med honom och avsluta hans lidande.
Usch, sådär brukar de ju kunna bli om de får en hjärnblödning :(
Hoppas att allt går så bra som det nu går att göra för honom, och att han inte behöver må dåligt så länge till.
Kl 8 var det telefontid hos veterinären, ska ringa då!
Har fått i honom några droppar vatten nu också. Han vill verkligen kunna gå och håller sig fast i min hand och vill komma upp med det är inte så lätt när kroppen bara snurrar av sig själv.
Finns 2 veterinärer här i stan, den dyra öppnar 8 och den billiga 9. Ringer självklart till den dyra även fast den kostar 500kr för att avliva en hamster. Men måste ju få slut på hans lidande och då får det kosta vad det vill.
#14 Håller mina tummar för er idag…och att det går fort för honom.
Kram!
#14 Ringde nu, men dom fick inte igång tidsbokningen så hon skulle ringa tilbaka.
Hon sa "idag" går det nog få en tid. Hoppas hon inte menar senare i eftermidda bara..
Kl 10 fick jag tid nu.
Nu ligger han i ett hörn och sover, ska inte störa honom nu utan bara låta honom sova så han slipper vakna och börja snurra.
Hoppas det går bra.
Kram!
Tack, det hoppas jag också!
Hoppas allt gått bra! Himla hemskt när det går så fort. Allt händer liksom över en natt..
// Sofia
Allt gick bra!
Han var så lugn och snäll hos veterinären. Dom tände ljus och så fick jag säga hejdå i lugn och ro. Var inte med när hon tog sprutan, men satt hos honom tills hjärtat slutade slå.
Jag lämnade kvar honom där för att han ska kremeras.
Han var verkligen den speciellaste hamstern jag har haft. Varje kväll när jag kom och "pussade" med munnen så sprang han runt och stog på bakbenen och ville komma upp, han såg så glad ut när jag kom. Han var så himla speciell. Och nu får jag aldrig mer se honom..
Nu vet jag att han har det bra och slipper lida mer!
Sitter här och gråter jätte mycket.
RIP Swea 2008-10-07 - 2010-01-18
Massor av tröstkramar från mig och hamstrarna! Du har fått en fin tid tillsammans med din lilla Swea, man ska minnas dom som dom var. Fint av dom att tända ljus för din lilla.
Kram!
Usch då, tröstkram <3
Nä men sluta, nu har jag också tårar i ögonen.. Inte Swea! Det var ju ingen ålder alls
Så underbar bild här ovan, med ljusen.. jag tror jag måste införa något sådan här hemma, på våran vet.station får man inte direkt någon stund för sig själv det är bara att betala och gå typ. Så jag får nog se till att ha en ordentlig minnesstund för mina här hemma innan begravning *ve å fasa*
Jag är i ungefär samma sits som dig, inte än, men kanske snart. Min äldsta hamster (och första förutom de ja ahde när jag var liten) blir ju två år till sommaren.. och det känns verkligen tungt bara att tänka på att en dag bli tvungen att ta farväl av henne.. hon är så himla speciell, å underbar!
Jag hade en råtta som fick någon typ av hjärnblödning, ena dagen var hon hur frisk och pigg som helst för att i nästa börja gå runt i cirklar, fick problem med balansen osv. Redan samma kväll var hon så dålig att hon inte kunde gå.. Jag gav henne vätske ersättning och bara satt med henne i knäet, fruktansvärt jobbigt att se hure jäkla fort det kan gå ibland. När jag tog henne till veterinären morgonen därpå var hon så borta att jag bara la henne på veterinärbordet och sa "hon är praktiskt redan död.."
nä Usch, jag hoppas din lilla Swea har det bra nu i himlen me de andra små gnagarna. Han fick en fin sista stund på jorden trots allt.. tröstkramar från oss!
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Beklagar verkligen. 

jag sitter här och gråter!!!! fy fasen! beklagar verkligen!! :'((((
Kram Sloj-border!
RIP Swea!
Va tråkigt att lilla Swea flyttat till himlen :(
Sov gott Swea. Beklagar sorgen… *kram*

Nej men usch så hemskt, gråter med dig! 
RIP Swea, vila i frid!
Beklagar, RIP.. :(
Stackars!

Beklagar verkligen!
Förlorade själv en hamster inatt så jag vet alltför väl hur du känner dig.
Beklagar! Det är hämskt att förlora en hamster som man älskar högt.
Stackars Swea =(
Han hade tur som hade en sån bra ägare! Inte lätt att fatta det sista, nödvändiga beslutet, starkt av dig!
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
#33 Han led verkligen, han kunde inte gå utan bara rullade runt hela tiden och kom ingen stans :( Kunde inte se honom plågas.
Nej, inte lille svenne!
Jag beklagar verkligen! R.I.P.. <3 Det är verkligen hemskt när sånt händer, förstår att du blev jätteledsen, det hade jag med blivit, om min lilla Wimza skulle försvinna!
Många tröstkramar från mig och hamstrarna!
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Beklagar sorgen :(
Åh jag sitter också här och gråter =,(
Stackars liten :( Vila i frid
// Sofia