Hane och hona? Hjälp
Hej jag undrar en sak, min kompis har en hamster, en hane. Han har en hund som är krånglig (hoppar på buren o så). Kanske ska få djuret nu. Jag har en hona på ett år, och hans hamster e 2 ½ år. Så jag undrar kan dom två umgås ifall jag får djuret, utan att dom parar sig eller mst jag vaka dom hela tiden? Och i vilken ställning parar dom sig dig, kanske ni tkr det e snuskigt och veta. Men det e bra och veta.. då kan jag veta i vilken ställning dom inte ska stå i, och kan ha kontroll.

Om det är två guldhamstrar så ska de överhuvudtaget aldrig någonsin träffas!
Guldhamstrar är solitära och ska vara själv annars kan de ha ihjäl varandra.
Skulle de para sig så är risken stor att din hona dör i och med att hon är för gammal för att få kull.
Håller med UlrikaD!
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Det är en dvärghamster…

Då kanske risken är mindre att de slår ihjäl varandra, men hon är alldeles för gammal för att bli parad i vilket fall som helst.
Så du ska inte låta dem träffas. Och då menar jag absolut inte alls. Det kan gå jättefort och jag tror inte du vill riskera livet på din hona.

#4 absolut inte!!! inte ens att dom nosar och jag håller i dom?
haha nyfiken xD
Det finns ingen anledning att dom träffas, honan är även för gammal för att paras. För det kommer att hända om du sätter dom tillsammans…

# har aldrig nämt att jag vill att dom paras. Var bara nyfiken :)
#7 Nej men dem säger ju att det är det som kommer ske om du sätter ihop dem..pay attention.
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

#7 Vad du vill och vad en hamsterhane vill är helt olika saker. Om du inte vill att de ska paras, men låter dem träffas när hanen vill paras så går det fort.
Och sen är det kört.
Nej, du ska inte ens låta dem nosa på varandra, det stressar dem bara och finns ju ingen som helst anledning.

Okej tack för att ni talade om! :)