Långhårig guldhamster
Hejsan!
Jag hade en liten fråga här om guldhamstrar. Jag har aldrig haft guldhamster tidigare, utan bara vintervita dvärghamstrar. Å jag känner mig redo för att uppgradera mig till en guldhamster inom en snar framtid.
Vad jag då söker är en guld med såndär lång go päls, och undrar om det är någon som känner till någon uppfödare kanske kring göteborgsområdet som föder upp sådana här? Eller rent ut av kanske du som läser har en planerad kull med ett långhårigt tillskott?
Har kikat lite på hamsterföreningens hemsida men det gav inte så mycket då hälften av länkarna inte fungerar, och jag känner inte för att ringa runt, så jag chansar på att det finns någon här på hamster iFokus som vet något!
Av någon konstig anledning så har de hamstrar jag köpt ifrån djuraffär varit friskare än de jag köpt ifrån registrerade uppfödare, men jag känner ändå att det på alla plan väger över att det är mest rätt att köpa från någon som är kunnig, som har historia, och som har tagit väl hand om dom små liven sedan dag 1. Så jag kan direkt säga nej till de som föreslår att jag ska kika i djuraffären.

Jag föder upp LH-guldhamster i Göteborg. Väntar två kullar om 11 dagar om allt går som det ska.
Mer info finns på min hemsida med bl.a bilder på de blivande föräldrarna.
Åh vad skojigt att jag fick svar så snabbt!
Ska kolla in din hemsida direkt! 
Åååh va himla söta guldar du hade då!
Blir alldeles till mig här haha.
Jo tänkte fråga en sak om pälsen också. Jag har sett att vissa guldhamstrar har lite längre päls och andra aningen kortare. Och nu talar vi alltså _bara_ om långhår. Finns det olika typer av långhår?, eller är det bara de att de skiljer lite i längd från individ till individ?
Är ute efter en riktigt liten bomullstuss här haha , eftersom att jag bara haft korthåriga små dvärgar tidigare.
Du lägger kanske upp bilder på hemsidan när bebisarna anlänt? Så kan jag ta en vidare kik där å eventuellt komma och kika på dom. :)
#3 Det är hanarna som får den riktigt långa pälsen, honorna får bara på några ställen.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Ahaaa så de är så de är. Tack!
Det passar mej bra, då det är en pojke jag är ute efter och en stor fluffig päls 

#3 Hampisarna bugar och bockar för berömmet!
Som Charlie2006 innan skrev så är det hanarna som får den maffiga pälsen och honorna får lite mindre. Så det är ju en smaksak på vad man gillar helt enkelt.
Kommer att uppdatera både på hemsidan och här när bebisarna anländer.
Går även bra att skicka intresseanmälan till mig ifall man är intresserad. Har en del uppsatta på båda paren, beroende på vad det blir för färger och kön.

Blev dubbelt.
Okej va bra! tack så jätte mycket :) då vet jag