Varig i könsöppning
Hejsan!
Har en hamster här på skolan som blivit sjuk nu och jag läste om lite hamstersjukdomar men hittade ingenting som passade in. Hon är varar i könsöppningen. Kan det vara livmoderinflammation eller kan det vara något annat? Hon har aldrig blivit parad eller fått ungar. Någon som vet vad det är för något?
Tacksam för svar 
Rätta mig om jag har fel, men jag tror att honorna kan få lite "guld kladd" i könsöppningen när de brunstar.
Jaha? :o Det har jag faktiskt heller aldrig läst någonstans. Men hur mkt/lite är det då? Om hon har mycket kanske det inte är så normalt eller? :s
Fast jag antar att skolans veterinär redan har tagit en titt på henne men jag tänkte om man kanske kunde lära sig något nytt :)
Haha jag har ingen aning, brukar inte vara så mycket tror jag :P
hon kanske nyss hade kissat? xD
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Nej :p Det var inte kiss. Utan ganska rikligt med var vad jag förstått :)
#5 Okej, bäst att kolla med veterinär då?
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Jo. Min lärare i djusjukvård är veterinär så jag antar att hon redan har kollat på henne =)
Det där är olika från hona till hona hur de brunstar, men visst låter det som att det var en brunst, luktade hon illa ?
Vet inte. Har inte kollat på henne själv. Det var min lärare som kom fram till mig idag och sa att den hade börjat vara en vecka efter de hade fått henne och jag antar att det fortsatt tills nu? Så det låter ju väldigt knäppt om hon brunstat i en månad i sträck typ.. Måste vara någon form av infektion eller något.
Visst kan det vara en infektion.
Men kan även berätta att jag har en hona här hemma på 1,5 år som alltid har "flytningar" och alltid luktar på ett speciellt sätt. (Det är nte var) Hon har fått antibiotika två gånger för detta, för de trodde att det var livmoderinflammation.
Hon har aldrig varit trött, ätit eller druckit mindre, eller ens betett sig annorlunda.
Så jag vet inte.. Vissa hamstrar är väl olika på det sättet också kanske?
Men absolut! låt en veterinär kolla på detta.. Ville bara säga att det inte alltid behöver vara dåligt.
Lycka till!
(vilken skola går du på?)
// Sofia
#10 Okej. Ska gå ner höra med dem sen vad de tror att de var för något. Kvinnerstaskolan i Örebro :)