Vibrerande små hamstertassar
När min lilla guldtös Socker har vaknat på kvällen får hon komma ut en stund, hon kommer själv fram till luckan och kliver upp på handen men har märkt att hon vibrerar väldigt mycket om tassarna. Varför gör hon så? Är det vanligt?
Känns rätt kul men man blir lite orolig.
Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner
Oftast brukar de vibrera när de luktar/sniffar riktigt intensivt. Kanske bara är det?
// Sofia
Tycker inte att hon ser ut att lukta mer än vanligt men kanske är så. Trodde att hon var nervös men varför skulle hon då gå på handen direkt utan nån tvekan 
Hmm, hon kanske fick ett sms… ? 
Sorry, kommer verkligen inte på någon vettig förklaring. Aldrig tänkt på om mina gör det men det är inte helt omöjligt att dom helt enkelt gör så, att det känns när dom andas. Dom andas ju mycket fortare än människor 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#3 haha! :D
// Sofia

Jag har några som kan göra det när de är nyvakna. De har precis börjat sträcka på sig i buren när man lyfter ut dem.
Eller när de är jätteivriga att komma ut. När någon har börjat skaka på vattenflaskan för att få långsamma matte att fatta att det faktiskt är deras tur att komma ut. Då kan de också stå och vibrera lite i handen.
En hane som precis har parat sig kan vibrera oerhört när man lyfter in honom igen.
För mig är det ett tecken på upphetsning, nyfikenhet, otålighet, någon gång nyvakenhet osv.
Men det kan säkert bero på andra saker också.
#3 Haha ska leta upp hennes lilla mobil 
#5 Jag brukar låta henne sträcka på sig och kissa innan hon kommer ut, annars kissar hon i handen eller på sängen.
Men de kanske kan vara lite att hon så gärna vill komma ut, gör ju de varje kväll när hon har vaknat så är ju som en vana. Kul att de känns så tydligt ändå.
Testade att ta ut henne nyss och hon vibrerade lika mycket nu som strax efter hon har vaknat.

#6 Hade jag haft en sån vibrerande hamster hade jag nog lagt mig på magen och låtit henne tassa omkring på ryggen på mig.
En hampis med inbyggd massage liksom.
#7 Haha. Om hon kunde sitta kvar på ryggen vore de fint! Men med så mycket myror i benen går inte det 
En bild jag nyss tog på tösen
Hon är underbar!

Du får väl montera upp en hamsterhage på ryggen!

Haha! Bästa tråden hittills! Kan någon avla på det? Hamster med inbyggd massage! 

#8 Guuud så söt.. !
Jag tror minsann jag börjar gilla den här teckningen.. vad heter den? färg?
Såg en liknande i en annan tråd.. *mums*

Tjuvkikade lite på din sida… Silver grå BÖ var det visst 
Hihi, vad roligt det låter.
Måste kolla ifall syskonen gör likadant. 
Eller snarare kullsystern Bejla, som är mer ivrig över att komma upp än systern Mist som tar det i lung och ro.
#9 Finns det rygganpassade lekhagar att ha på ryggen? 
#11 Tack! Tog tid att få till det där kortet
. Silvergrå BÖ var färgen som du ju vet.
#13 Vore kul om nån av syskonen också gör så!