Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 4557 ggr
Solan1976
0

Nakenhamster???

Måste bara höra om det är någon som hört något om nakenhamstrar?

Jag menar det finns ju nakenkatter, nakenhundar, nakenmarsvin, nakenråttor osv..

(Vill ABSOLUT inte ha en nakenhamster jag bara undrar lite *fniss*)

Solan1976
0

Var lite för snabb där… googlade lite  på nakenhamster och hittade lite info..

Visste och trodde faktiskt inte att det fanns.. (och jag som är rädd att Kurri fryser *skrattar*)

Odette
0

Bara att skriva in hairless hamster på google så hittar du både info och bilder… här finns iaf lite..

Länk 1

sen en till,, såg att vi skrev samtidigt hehe men länkar till den också iaf

Länk 2

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Charlie2006
0

Ååå give me, give me Skrattande. En av dom sötaste saker jag sätt. Men dom finns väll inte i sverige tro?

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

BMEXX
0

Men usch så kallt åt dem

// Pabblo

Royalz
0

Gud vad söta :) Har ju skinny marsvin, älskar naken djur^^

Odette
0

ingen aning om hur det är på hälsofronten vad gäller hårlösa hamstrar.. men får försöka ta mig tid att läsa nån dag

_

Solan1976
0

Tack för länkarna, hittade oxå lite info.. bla annat så är dessa hamstrar inte lika livsdugliga som andra hamstrar, de har dessutom svårt att dia ev ungar.. sen kräver de ju extra iom att de lätt kan skada sig på vassa föremål..

Skall leta vidare..

här är en söt bild

[iurochskur]
0

Dom finns inte i Sverige, men i USA om jag förstod det rätt. Jag tycker det är synd att medvetet avla fram en nakenhamster när dom redan med päls är känsliga mot drag och förkylningar. En naken hamster måste vara mera känslig mot sånt.

BMEXX
0

#8 Jo tänkte på det med sedan så tror jag inte de passar i sverige om man tänker på hur kallt det kan vara inne på vintrarna.

// Pabblo

[MissDiss]
0

Okej, jag som sa att mina nakenråttor är ful-söta. Men de där va ena fula saker ^^ *fniss*

Solan1976
0

*skrattar* Ja nog är de söta alltid, men som några skrev.. Det är nog för kallt i det här klimatet.

Odette
0

#7 okej. inget man ska avla på med andra ord. tyvärr blir dom bojkottade,, men söta e dom ju såklart.

_

ememem
0

De var riktigt riktigt söta men som sagt är nog inte det svenska klimatet ultimat.

Seahorse
0

Nu kanske jag är lite elak men tycker faktist inte alls om naken-djur o.o Tycker att det e lite obehagligt xD

Odette
0

Jag tycker inte klimatet har någonting med nakenheten att göra överhuvudtaget, om jag får säga vad jag tycker. Vi har ju nakenhundar i Sverige trots klimatet, vi klär på dom varmt så de inte ska frysa osv.

Men vad gäller djurarter som inte kan ta hand om sina barn, inte kan dia dem själva osv- så tycker jag att där ska man sätta stop direkt. Det är min åsikt. Haft hårlösa råttor själv och även om jag älskar dem över allt annat på denna jord, så kommer jag aldrig någonsin stödja den aveln igen. På inga villkor.

Men skinnymarsvin etc har inte dessa problem vad jag vet, å då är det helt okej tycker jag! Nakenmarsvin är Underbara! OCH friska Kyss

_

Odette
0

Fast det är klart- smådjur i sig är ju redan känsliga för drag och blir lätt förkylda och så. Det säger jag inget om Glad Menade bara att det inte är därför jag tycker man skall avstå dessa, utan för deras hälsa och för livsduglighetens skull Glad 
(alltså på de nakendjur som har dessa problem, inte marsvin tex.)

_