Kallt hemma!
Det har väl inte undgått någon att det är grymt kallt runt om i Sverige just nu och ja jag börjar minsann bli lite orolig över att Kurri skall frysa :-(.
Vår lägenhet är i en hörna och bostadsföretaget snålar tyvärr på värmen.. Finns det någon risk för att han tycker att det är för kallt hemma?
Finns det något jag kan göra för att han inte skall frysa? Eller är jag bara onödigt "hönsmamma aktig" nu? *skrattar*
Jag är själv en isbit och hatar att frysa…

Jag har också funderat på det för min lägenhet är verkligen jättekall på vintern.
Jag har öst på med massa mer rivet hushållspapper till bo nuförtiden. Och ingen av mina känns någonsin kalla så jag tror att det fungerar bra.
Sen får de ju vara ute och springa mycket så de håller "ångan" uppe också.

Hmm, jo du har nog rätt men när jag fryser så tänker jag på honom som bara ligger med "papper" och inte sina varma kullsyskon som vi tog ifrån han ;-)

Du får tänka som så att om han varit kvar med sina kullsyskon så hade det varit fullt slagsmål nu.
Hushållspapper slåss inte om revir iallafall.
En del använder ju remsor av t-shirtar och annat i boet. Det kanske känns varmare för dig? Bara man ser till att det inte kan tråda upp sig och skada honom.
Jag är oxå lite orolig - så du är inte ensam
Vi bor i hus och sparar "frivilligt" på värmen för att elräkningen blir så *pip* dyr. Elementet i hamsterrummet är dock på dygnet runt och därinne är det 19 grader. Så det är mest vi tvåbenta som fryser här!
När det gäller temperatur så läste jag i en hamsterbok (minns inte vilken) att redan vid +15 grader blir hamstrar tröga och vid +10 grader faller de i Dvala.
Här har mina föräldrar dragit ner på värmen, har 18 just nu i huset. Men mina värkar må bra, men tror mäst att det är jag som fryser, än mina djur.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Satt och funderade på just de här förut idag, förhoppningsvis så är det varmare i vår ny lägenhet än vad det är i den här, jag har gett min en massa toapapper och han sitter och samlar en massa spån just där han sover. Hade tänkt byta till toalätt eftersom både jag och han är less på att borsta päls varje gång han ska ut. Men kommer det bli kallar för honom då? mena eftersom han använder spånet och bäddar med också.
// Pabblo
#6 Det tror jag inte. ToaLätt är ju pressat papper och borde värma precis lika bra. Jag använder förresten ToaLätt till min hamstertjej och hon boar och skyfflar ihop det väldigt bra när hon fixar sin sovplats 

Lägg i rivet toapapper tycker jag :)

Som det är nu har vi både toalätt (Massor), vanligt papper, osså strimlat papper från zoo.. skulle kanske kunna lägga in lite spån oxå *he he*

Mina hamstrar och gerbiler bor i källaren där det under höst och vinter är mellan 18-19 grader varmt. De har bott där nere nu i flera år och jag har tom fött upp bebbar i den temperaturen utan några som helst problem. Ös på med varmt och gosig papper som Ulrika föreslog så är det inga problem.