Guldhamster
Ska man bada guld hamster precis som man gör med Råttor?

okej de har jag<3
hej, jag har precis skaffat guldhamster och undrar hur man får dom att kissa och så i sandgrejen/toaletten om de enns går?
#3: Jag oroade mig över det jätte mycket förut, men tillslut så gick min hamster på toaletten. Eller åtminstone kissade han där i. Bajsar gör han däremot i sitt hus. ._.'
ok, tack min hamster kissar lite var som hällst och nu luktar de ganska mycket, ska städa buren imorgon för förrsta gången, behöver man något medel eller så för att få bort lukten och tvätta ordentligt?

om du vill att den ska lära sig att kissa i sanden så ska du hitta platsen den gillar att kissa. Då tar du det och lägger i sandskålen tills den lär sig att där ska den kissa :)
ok, tack ska testa de :)
vet du om man behöver något medel eller något för att städa buren?

#7 hmmm.. jag vet inte faktiskt jag spolar ur min för de kissar i sandskålen så det blir inte äckligt, är det ngn annan som kan det??
oki, hon kissade i sitt trä hus och nu luktar de ganska mycket trots att jag spolat av det, ordentligt. om man käper något medel (om det nu finns och är användbart) så kan man väll använda de till det huset eller andra saker i buren som hon har kissat på?
Det finns ngt medel som är ofarligt för djur som tar bort bakterier och lukt. Fråga din veterinär eller fråga på apoteket.
Kan man fråga i en djuraffär borde inte dom veta? (dom flästa jag snackat med i djuraffärer har ju faktist haft/har hamstrar)
Det tycker jag inte du ska göra, dom flesta djuraffären vet inte så mycket eller så tror dom att dom vet och ger folk felaktiga råd/fakta.
#12 ok, tack
Jag brukar köra med någon form av såpa, typ grönsåpa då jag tvättar plastburar, inte för att det händer så ofta… :P
Har ett medel som heter "urin-off" lr ngt liknande, det har vi använt de senaste gångerna då vi städat karen.
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Jag använder vanligt yes diskmedel (utan ex citronlukt eller något sånt) och sköljer ur den odentligt efteråt med vatten. Därmed så försviner lukten och den blir ren. Även är det inte farligt för hamstern eller någon iriterand doft.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
tack så jättemycket :)
när jag ändå skriver, hur mycket barn mat ska en hamster äta unifär?