Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1280 ggr
Roxie
0

Flåsar och fnyser?

Blev livrädd nyss, trodde att nån av hamstrarna här hemma hade fått nåt fel på andningen eller liknande.
Hörde massa flåsningar/fnys/fräs från en av burarna, så jag smög mig dit och såg Maj (som brunstar) sitta och göra såna ljud. Samtidigt som en av mina hamsterpojkar sitta och göra samma ljud. Inte som om de var arga på varandra.

Har ingen aning, men är det nån slags kommunikation dom har under brunst? Aldrig hört förut!

Kan tillägga att de har burarna bredvid varandra.

// Sofia

Tinwe
0

Det har jag hört en gång! Mina honor var som galna, och min hane svarade dem xD Har hört att det är som en kommunikation dem har när dem brunstar, kanske som endel apor och fåglar har? :3

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Roxie
0

Haha, aldrig hört det förut :)

// Sofia

UlrikaD
0

Maj gör allt för att låta så inbjudande som möjligt så att hanen ska bryta sig ut.

Och han svarar att: matte har gjort det utbrytssäkert men jag försöker allt jag kan!Skrattande

Vissa hamstrar låter faktiskt under brunst medans andra aldrig säger någonting.

Mer vanligt att hanarna låter när honorna brunstar dock än att även honan låter.

Tinwe
0

#3 Okej.. Min lille offe tjej här hemma brukar göra många konstiga ljud under brunsten dock.. O.o Hon gillar kanske att prata lite, vem vet xD

/Matilda

Roxie
0

Riktigt roligt att titta på faktiskt. Nimh här hemma var helt galen.. Klättrade upp och ner på gallret och gjorde konstiga ljud.. Välte sitt trähus på högkant och sprungit runt färskmaten så pälsen är kladdig. Kan tillägga att han är långhår. Suck :P

har flyttat isär burarna nu så de inte får FÖR mycket känslor för varandra och tar begreppet rymma på allvar.

// Sofia

Tinwe
0

#5 Det låter lite som dem blåser, fast med nosen tycker jag xD det kanske kallas att fnysa.. O.o haha xD Men mina kuna pipa till lite med .. ;o xD

/Matilda