Cube <3 Bacardi = 13 bebisar!
Så söta små bebbar :)

jag älskar vit sö!

Hoppas det finns en liten pojke för mig =)
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com

Grattis till kullen!
Var kommer mamman ifrån?
Grattis till kullen då! :D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
# Jasså? :p Inte silvergrå längre? ^^
#5 Jadå :) Lägger upp en bild på alla hanarna nu
#7 Mamman kommer från Mapilamis :)

Nämen åh, hoppas det finns en liten svartögd offe parvel för mig =)
Mvh Fatima
Sååå söööötaaa småkillaar ;D
#12 Ja, tror dock de flesta var rödögda och att det bara fanns en svartögd. Vi får hålla tummarna för att det blir en offwhite!
#13 :D Ja, massor med pojkar.

#15 Ja det gör jag redan =) men den som ser creme ut är den rödögd??
Mvh Fatima
#16 Det är en hona som verkar vara creme - svartögd. På hanar är det jättesvårt att se :s Vet inte ens om det är en creme eller om jag bara inbillar mig att den ser lite annorlunda ut. Antar att jag ser bättre om ett par dagar :)
#14 Den mörkaste nere i bild är sg enligt mig =) kanske sg umb?
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
#14 såååååååååå guulliga dom ääär! man smääälter<3
#18 Tror du det? :O De två i mitten ser ut som sg enligt mig. Eller som sg:n såg ut sist jag fick bebisar, haha. Men kan den verkligen vara så mörk? Den är ju nästan svart :)

Bara en fråga, honorna som är vit/offwhite ser dom ut att ha röda ögon?
Mvh Fatima
#21 Ja, de flesta honor verkar också tyvärr ha röda ögon. Det är en som har svarta men det är den jag tror blir creme, resten verkar bli rödögda än så länge.
#20 De i mitten tror jag också e sg… Silversvart e den iaf inte då de itne har de där märkena utan e helt gråsvarta.
Silversobel eller sg umb tror jag på =) Mest sg :P
det visar sig ju då de blir lite större :) Har ud fler bilder? På ansiktet?
// Emmily
#23 Nej, har inga fler bilder just nu :) Ska ta bilder på dem en och en om ett par dagar då lägger jag upp så syns det nog bättre.
Lääängtar tills det kommer mer bilder :)
Gud så söta dom är! :D föräldrarna är jättefina. :)
MVh Petra ;)
Vilka söta:D Mamman var mega fin!!
Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.
#26 & 27 Tack så mycket :D

Åh, längtar och hoppas :)
Mvh Fatima
Söta små pluttar. ^^
#35 Ja 
åååeeeh vaaa sööööööwttaaa domm är :D
Vilka söta små filurer! :D
/Matilda
Mmmm :D Riktiga små söta bollar!
Grattis till kullen!
Tycker mig se:
1 sg
1 sg umb
1 bö sg
1 silversobel
och 4st offwhite fast ät lite osäker på de rö, kanhända de är en annan färg..återstår att se..
Så söta =))
Ååh vad söta! :D
Ska dom säljas? (:

Orkar inte läsa igenom alla kommentarerna så du kanske redan vet alla färgerna, men såg högt upp att du skrev att nån unge var creme, vilket den inte kan vara. Alla ungarna är silverbaserade eftersom mamman är homozygot (dubbelt anlag silver) Eftersom pappan är heterozygot (ett anlag silver) så kommer 50% bli homo o 50% bli Hetero i kullen. (teoretiskt sett)
#41 Ja :D
#42 Ja, de ska de :) Om du är intresserad kan du skicka pm.
#43 Okej, så det finns alltså ingen chans att det blir en creme isf? Den ser lite creme-aktig ut så det varför därför jag antog det men då kanske det bara är en mörk offwhite? Är lite dålig på hamstergenetik
Men jag försöker lära mig så mkt som möjligt :) Hittar inga bra artiklar om det dock. Någon som du kan rekommendera?

Nope bara silverbaserade bebisar =) Så det är isf en offwhite om den fortfarande är cremeaktig.
Det är rätt dåligt med genetiksidor faktiskt.. när jag lärde mig för 10år sen, fanns det massor med bra engelska sidor - men dom har lagt ner för länge sen =( Och jag har inte hittat några nya som jag anser vara bra..

Men är det nått speciellt du undrar över så är det bara att fråga =)

Men är det nått speciellt du undrar över så är det bara att fråga =)

Så söta dom är

jag vill haaaaa
#45 Ja :/ Har letat överallt. Om gerbiler finns det hur mycket som helst men mindre om hamstrar. Så, både mamman & pappan är silvervarianter & kan därför inte få ngt annat än silvervarianter? =) Men i min tidigare kull var pappan sg och mamman offwhite, det är ju också båda silvervarianter men då fick jag en creme/caramel. Är det för att mamman har det mer i sig? Att "vit" är mer renare silver så att säga för den har ju ingen creme-färg i sig som offwhiten har :p
#48 Ja :) Visst är dem
#49 Köp då ;);)

#50 jag kan inte :(
#50: Skillnaden mellan mamman till denna kull (dvs vit) och mamman till förra kullen (offwhite) är antalet silveranlag.
En offwhite (eeSgsg) har enbart ett enkelt anlag, medans vit sö mö (SgSgee) har dubbla anlag.
Båda är även creme-varianter, syns på färgkoden (båda har ee).
En hamster som har dubbla silveranlag, kan alltså bara ge ungar med silver.
En hamster som har enkelt anlag kan ge både silver och icke silver.
Om jag förstått det hela rätt. =)
#52 Aha :D Nu fattar jag bättre ^^ Ja, då måste det väl vara en Offwhite helt enkelt då ^^

#52 Precis! Riktigt bra förklarat också =)
#54: Yey, poletten börjar trilla ner. ^^
Nu lärde tom jag mig nått på dethär! :D Tack ;D
/Matilda
Gud så fina föräldrar :)
Var bor du någonstans?
"Uppfödningen ligger belägen i Örebro län med uppfödningsområde Örebro/Nora/Kopparberg"
Står det på hennes hemsida, men den 30/1 första ska hon jag och en tjej till mötas på Stockholm Central :P
Yes :) Har dem som sagt i Örebro län men åker lite här & vart hela tiden + att transport oftast går att fixa på djurtransport.ifokus :) Men den 30 ska jag som sagt till Stockholm & leverera lite hamstrar.
#59 Jahaa ? Men då är väl ungarna från denna kull också leveransklara? (a) =)
De borde vara 5 veckor då :P
#59 Japp =) De är ready to go ;D Haha. Är du intresserad så skicka PM :) Vart bor du?
Kommer det bilder på en o en snaaart ? ;D Kan knappttt väänntaaa ;D
Ja :) Imorgon förhoppningsvis ^^
woohoo ;D
Gud vad söta ! :D
#62 Jag bor i Åkersberga norr om stan :)
Men kan åka in dit och hämta självklart! Jupp jag ska snacka lite med föräldrarna och om det är okej för dom med en till liten hamster här hemma så hör jag av mig :D

Har nu på inrådan av en vän tittat på bild #33 och håller med henne om att det ser ut som den lille pojken inte mår så bra 
Ser märkbart mindre ut, väldigt svullen mage men i övrigt nästan utsvulten..
Kolla honom o se om han har 2 hål - ett att kissa ur o ett att bajsa ur. Ser ut som det skulle kunna vara bara ett, dvs att han inte får ut det han äter/dricker :/
Tror tyvärr inte han kommer leva särskilt länge till =(
#67 :) Gör så!
#68 Okej. Ska göra det direkt "/ Kan vara att det är vinkeln på bilden som gör att han ser extra uppsvullen ut men han är mkt mkt mindre än sina kullsyskon :/ Tänkte att eftersom han klarat sig så här länge så borde han överleva men kanske inte. De är ju ändå 14 dagar nu.
#69 =)
Hoppas den överlever :(

Tycker hans mage ser stor och svullen ut på alla korten från samma dag..
Den jag hade som såg ut sådär hade bara ett hål och han dog när han va 14 dagar.
Det blir liksom som kulor på varsin sida av ryggraden, som inte dom andra har..
#71 Jaha oj :/ Det lät ju inte nå bra alls. Ska jag avliva den om den har så eller är det bättre att låta den leva tills den dör av sig själv? :s Gud vad groteskt det låter. Inge kul när det blir sådär "/

En kompis fick så i en kull, och den tog jag bort åt henne, medans den jag hade gick från att vara lite svullen på kvällen till att vara död på morronen, så där hann jag inte.
Men mest humanskt är ju att ta bort den för Att undvika att den lider..
OM det nu är så att den är sjuk..
Det gäller ju alla djur som är sjuka o lider, det är den största nackdelen med att föda upp tyvärr..
#73 Vi har kollat nu men han ser likadan ut där nere som de andra gör. Syns det väldigt tydligt eller är det svårt att se? För han ser som sagt ut som de andra när man tittar. Men han har växt väldigt lite i jämförelse med de andra. Är det bäst för han om man avlivar den eller ska man ge den en chans att försöka återhämta sig senare? Den är ju redan två veckor men är fortfarande pytteliten och ligger mycket efter i utveckligen.
Låter inte så låvande ;/

ja tkr du borde vänta för du kanske avlivar ett friskt djur annars :/ det är så svårt att veta bara!!
#77 oj oj han var verkligen pluttig :(
Oj herregud vad liten han var! :(
Den bruna, som ligger bland dom vita xD, är ju såå himmla söt ;)

Ok, då kan det vara svällmage om han har 2 hål.. Vad det beror på vet ingen dock.
Fast jag tycker iaf han ser lite mindre svullen ut på nya kortet. =)
Han har inte kvar den där "skåran mellan magarna" kvar, vilket är positivt.
Du får hålla koll på hans mage och om den svullnar upp mer är det humanast att ta bort honom 
Men nu hoppas vi på att han blir mindre o mindre svullen =)
Oj, det där var inte kul!!
Usch, det är så jobbigt när djuren inte mår bra =( Han var väldigt mycket mindre alltså.
Jag skulle inte ta bort honom i dagsläget om han är pigg och så, men om han verkar seg och matt så är det kanske dax. Mamma hamster stöter inte bort honom eller så? De brukar ju känna på sig sånt där.
Hoppas att han växer på sig!
// Emmily
#82 Nej, han är med som alla andra bara att han är mkt mkt mindre & tar längre tid på sig att utvecklas :) Så han får vara kvar nu eftersom han verkar må bra. Får avvakta och se ett par dagar vad som händer.
#84 Gud så söta :)
#86 Har du pratat nå med dina föräldrar än? =)
#89 Jag har nämt det :P
Dom sa att det inte var omöjligt men att vi skulle prata om det i veckan :) (jag tar det som ett ja haha) har ju haft tre hamstrar + den jag har nu tidigare såå ^^
#90 Okej ^^ Hör av dig senare i veckan då ;) Har du fastnat för någon speciell än? :)
#91 Jag har länge vart sugen på en Offwhite (hälst hane) ..
eller Cream, evn silvergrå :) Men alla är söta!
#92 Offwhite-hanen är redan tingad. Ev. honan också :) Creme finns det ingen men silvergrå finns det ju gott om ^^
#58 nej va elakt han/hon stor ju på den lillas huvud, dessa syskon som trycker ner de mindre;P
// Pabblo
#85 men jag!
// Pabblo
#93 Neej påriktigt! ;O
Det var ju den jag ville ha … *snyft*
Men den mörka silvergrå hanen är väldigt söt oxå!
Fanns det inte en hona oxå som va silvergrå med bruna öron? =)
#96 Det verkar som offwhite hanen är tillgänlig ändå :) Njae, inte bruna öron utan brunörad ;D Hela den får en annan färg då men vi är lite osäkra om hon är det eller inte. Men troligtvis finns det en silvergrå hona och en b.ö silvergrå hona :)
#97 Kan jag få se en bild på offwhite honan så man ser henne framifrån tror du? :)
#97 åååh det vore ju väldigt bra isf :D
Men som sagt jag måste ju snacka lite mer med mina päron :P
#98 Det kommer bilder på dem en och en imorgon med namn & färg ^^ Startar nog en ny tråd dock. Den här börjar bli ganska lång
#99 Okej, gör det och hör av dig ;)
# Sup :) Jag hör av mig såfort jag vet :D