Kullintresse
Hej!
Det är nu bestämt att
Puff
Vintervit Sapphire
Augusti 2009
och
Luna
Vintervit Agouti
November 2009
ska para sig kring den 5 mars (tidigare eller senare…)
Bor i Sthlm, annars brukar leverans funka via djurtransport,if.
100:- /st utan stamtavla.
PMa mig och kolla gärna in min hemsida www.mexxies.webs.com

putt….

Tyvär är jag inte intresserad, men varför sälja ungarna när de är 3½ - 4 veckor?
#4 Står ingenstans att dom ska säljas 3½-4 Veckor gamla.

#5 På hennes hemsida står det att de säljs då de är 3½ - 4 veckor.

Hamsterbebisar ska alltid vara hon sin mamma i MINST 4veckor, och pojkbebisar behöver inte flytta ut innan pga. av könsmognad för det tar ett par veckor till innan de fattar vad parning är för ngt. Alla djurungar ska alltid få vara med sin mamma så länge som bara möjligt.

Jag föder ju inte upp dvärgar men undrade lite över det här:
"Pappan heter Puff och är en blandning mellan Sapphire och Agouti, men eftersom han inte ser ut som någon Agouti kallar jag honom Sapphire."
Tack, då vet jag vart infon kommer från.
#8 tycker med att det låter konstigt.
Mvh
Mig

Den information jag har fått är från böcker. I en bok stod det att det var bäst att sälja dem så tidigt. Eftersom jag självklart lyssnar på er hamstererfarna så ändrar jag detta.
Puff är en blandning mellar sapphire och agouti. Ja?

#11 Jag föder ju inte upp vintervita men antingen är man väl en färg eller en annan? Det finns väl inga blandningar.
#11 Han är antingen agouti eller sapphire, läs färgartikeln och annan vintervit fakta som finns här på HIF om vintervit så lär du dig snabbt om dom.
Det är ju alltid bra och lära sig rätt info om ett djur innan man avlar.

Ohnej, jag tror ni missuppfattat lite…
Jag menar att hans ena förelder är sapphire, den andra är agouti. På så sätt är han en blandning, men självklart är han sapphire =)
#14 Han är ingen blandning…en sapphire och har agouti och sapphire bakåt.

#14 Nej, jag vet^^
Alltså jag uttryckte mig konstigt. Han är en sapphire. Punkt.
#14 då fattar jag.
Mvh
Mig