Göra boet så mysigt som möjligt?
Hejsan! Jag har två små dvärgar/roborovskis här hemma som är mästare på att bygga riktigt stora sovbon. Förut gav jag dem hamstervadd, men efter att ha hört att de kan kvävas av det tog jag bort det… de verkligen älskade det där hamstervaddet, men idag har de bara spån att tillgå.
Tips på bomaterial så att de kan göra det så bekvämst som möjligt för sig?

riv toapapper i remsor! det ÄLSKAR dom! :D mjukt fluffigt och det kostar ju intenting heller! :) så riv massor med toapapper så kommer dom stormtrivas! :)
#1 mja toapapper kostar visst, men inte så dyrt iaf och finns alltid hemma;P
Jag brukar lägga in papper orivet så får han sitta och roa sig med att riva själv och ha sig.
// Pabblo
Ja just det! Det har jag ju testat förut, de gjorde jättecoola girlanger av det. tack för att ni påminde mig… :D

#2 ja men det är så himla lite :PP
#2 Finns billigt att köpa. t.ex. från Euroshopper (brukar finnas hos Ica). Kostar typ 12 kr för 8 rullar.. Inte mycket :p
#5 va inte helt seriös heller;P menade bara att det inte var helt grattis, slojborder råkade skriva "och det kostar ju intenting heller! :)"
// Pabblo

Hahaha toapapper är verkligen inte gratis ;P Om du bor hemma kanske det är det, för dig, men inte för dina föräldrar ;)
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

#7 nää men det kostar ju inte mkt.. för du behöver ju inte en hel rulle till hamsterana :P

#8 Jo, minst 3 rullar per hamster. Vad trodde du?
Nä jag bara skojja ;D *hehe*
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
river lite hushållspapper till Rhino, sen tar hon spån…
Jag köper hushållsrullar (3st) på ÖoB för runt 30kr. De räcker HUUUR länge som helst. Jag har 7 hamstrar.
// Sofia
Jag använder toalettpapper, men nu när han fick nytt hus i går (en liten kokosnöt) så gjorde jag det xtra fint med en röd servett. :) Haha! :)
Jag ändvänder vadd, och min roborovski tycker det e jättemysigt! :) Men som sagt, toapapper är också bra! ^^,

_andvänder vadd till min guld :Sandy
Och till mina andra dvärgar så tar jag och river toapapper, det_ **_bästa
_**Funkar hur bra som helst ju !
nae, papper är inte dyrt, men priser varierar la på olika ställen _(??)
Fast är det sant att dom kvävs i vadd?:s_
#14 det är sant att det kan hända, de kan även fastna och skada sig tex. bryta benet. min guld hade aldrig problem med vadd, men mina dvärgar klarar inte av det, så jag har slutat med det, så de får papper istället.
finns ju gosiga bädar eller liknande att köpa, men tänk på att de inte får gnaga på dem, för det är inte nyttigt.
Mvh
Mig

Lägg in några ark hushålls/toapapper :)