funderingar..
Hejsan :) Jag har funderat på att para en mina dvärghamstrar. Han har väldigt bra temprament och det är nog största anledningen. Men detta blir om ett tag då men iaf.
Han föddes 2009-10-19 och är blue. Jag har hans stamtavla här hemma också.
Men det jag undrar är om ni har några tips om hur det skulle gå till osv. eller om någon vill para en hona i framtiden.
Hur gammal bör han vara och när är han för gammal? :)
Tacksam för svar :D
En hane som ska para när det gäller dvärg kan ju va allt ifrån 2 månader till 1 år…. Men runt 3-4månader skulle jag o säga då du lärt känna djuret o vet om du vill avla vidare på det temperamentet eller ej….
Hanarna fungerar oftast så länge dom själva orkar att para…
Din hane du har nu e ca 2 ½ mån… Så du kan OM du vill … men om du inte har ngn hona hemma så behöver du ju inte oroa dig att han hinner bli för gammal….
//Sebb, Viljami's Vintervita & Campbells
jag har honor, men jag bor nog för långt bort.
Mvh
Mig

vart bor du? :)
utanför kalmar i småland
Mvh
Mig

det är lite långt ;) haha
Hunniebunnie: Om du ska börja avla på campbells så är det ju alltid smarast att köpa egna honor…. Har man otur blir dte en massa krångel bara…..
Du har ju djur från Roslagens, om du vill köpa honor finns det andra uppfödare som har bebbar nu….Vill du ha tips på vilka?? :P
//Sebb, Viljami's Vintervita & Campbells

#6 jag ska inte göra det nu men jag vet ngra som föder upp, men tack ändå :) jag tror inte jag kan köpa egna honor (föräldrar du vet ;) )
#7 Jag vet mkt väl :P
//Sebb, Vilajmi's Vintervita & Campbells