Går detta?
God kväll i kalla sverige
jag funderar på att para maräng med Majja hanen är creme/caramel honan är silvergrå
vilka färger blir det då?
detta bli min första kull isåfall
Majjas Farfar va pappa till maräng kan det gå
eller är dem för nära släkt??
är osäker på om jag ställt frågar förut
hade gött!
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface
Man vill ju helst ha nytt blod..
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Man gör ju som man vill, personligen tycker jag de är alldeles för nära släkt. Finns så många hamstrar i världen så man behöver inte para så nära.
Finns folk som sysslar med linjeavel för att få fram specifika egenskaper men då har man ju en helt annan plan med parningen.

Min första hamsters farfar var även hans morfar, så jag tror ej att det är någon risk med detta;) På färgfronten så kan det bli (om maräng är creme sö) offwhite, creme, vit svartögd mörkörad. (eller creme rö) cinnamon, vit rödögd, creme
Om nu maräng är caramel kan det bli: vit brunörad, rost, creme sö, offwhite. tror ag fick med allt nu;)
Såklart kan det bli silvergrå efterso majja är det:) lycka till med din kull! Jag har själv haft guldiskull det är kul men mycket jobb:)
Hälsningar från lilla jag:P
Jag tycker det är för nära. Säger som UlrikaD :)
okej tack för era svar ! ;-)

Nu har ju detta absolut inte med din fråga att göra.
Men jag kan tycka att det är konstigt att du lagt ut två av dina hamstrar till salu pga tids och platsbrist och du planerar att ta kull.
Den kommer att ta väldigt mycket tid och får du inte sålt bebisarna så kommer den även att ta ganska mycket plats.
jo jag har tänkt och tänkt och fabblat fram och tillbaks men har kommit fram till svar och resultat nu och denna tråd kan låsas ;)