låna ut hona?
Hej! jag har en hane som jag är så himla sugen på att para då han har sånt underbart temprament och för han är så fin. men jag har ingen hona.. och ´mamma är lite tjurig så jag har inte lyckats att övertala henne att köpa en till :P (men jag tjatar vidare!) men om jag inte lyckas så undrar jag om det är någon som hade kunnat tänka sig att låna ut en hona? färgen spelar inte så stor roll.. (mest tempramentet) Prinsen är bö brunörad silvergrå blandad, bandad :P
(vet att det inte är så många som vill låna ut honorna efterom dom bara kan få 2 kullar.. men jag kan ju alltid hoppas!) jag kan ev. tänka mej att låna ut honom till parning om det inte är för långt bort, mot att jag får första tjing på en av ungarna gratis.
Prinsen är typ 7 veckor så han är lite för ung ännu.. men när han blivit redo så är jag väldigt intresserad av en kull efter honom!
Jag bor i sundsvall

Som sagt är det svårt att hitta en hona för parning, och eftersom många här på hif är uppfödare så tror jag ärligt talat inte att det skulle kunna gå…
Men du känner möjligtvis inte någon med en guldhona?
Annars får du bara tjatatjatatjata ;-)

#1 jo jag vet :P jo jag håller på tjata förfullt!
jag känner några med guldisar men 1 av dom är prinsens syrra och en av dom kommer från djuraffär och är bandad (som prinsen också är.. och då blir ju ungarna överbandade :/ ) dom andra är för gammla :/ xD
Jag bor i Växjö och det är väl lite långt kanske.. Annars har jag en hona som jag först och främst ska para med en Silvergrå heterozygot bandad (min egna Baloo), men hennes andra kull skulle lätt kunna bli med din sötnos! Synd bara att vi bor så långt ifrån varann..
Skickar in en bild på tösen! :) (Som heter Royalz Give N' Take, kallas Teeni/Tinwë) :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Kanske ska tillägga att hon fyller 5 månader i mars och hon är en offwhite lh :)
/Matilda
#1 Faktum är att det finns flera uppfödare som kan tänkas låna ut en hona för att dom inte har tid till att själv ta en kull på henne men absolut vill föra vidare generna :)
Värd på Choklad iFokus
Håller tummarna för dig, han är så förb***** söt så tror inte det är helt omöjligt;P
// Pabblo
Borde inte vara omöjligt, jag fick låna Zötazt av en uppfödare, och ska få låna hem en till hona av henne snart :)
Han är dessutom satin vilket bör tilläggas ;)
Hoppas att du hittar en liten tjej åt Prinsen =)
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

#3 åh! hon var ju sjukt söt!<3 vart ligger växjö? ^^
#6 hihi tack! :D
#7 jaha :) vad kul :D hoppas att det är nån som kan tänkas låna en till mej med! (eller låna honom)
Jag glömde att säga att han är reggad i SHF och han har stamtavla och kommer från sigriiid här på hif :)
Växjö ligger typ i småland x)

oj okej xD
#9 Jo.. Lilla Växjö.. I lilla småland.. haha xD Kan lägga till att min tjej är med reggad x)
/Matilda

#12 det var synd att du bor så långt bort!!
#8 aa! bra att du sa! :) *glömsk*
#13 Ja.. Tycker jag med, det är dåligt med uppfödare här, VÄLDIGT DÅLIGT! xD
/Matilda
Om inte Gnutta o Prinsen vore syskon så skulle jag satsa på Prinsen :) Älskar hans psyke!