Trötta Caramelle...
Nu är det så att jag har en liten fråga som jag gärna vill ha svar på… :)
Min lilla hamster Caramelle har blivit väääldigt trött på sistone. Det började efter hennes 1-årsdag i somras.
Innan var hon rätt sprallig, men nu somnar hon i mitt knä några minuter efter att jag hållt henne. Ibland kryper hon in i ett hörn någonstans i rummet och sover…
Kan det bero på att hon blir äldre? eller är det kanske denna mörka vintern som påverkar? Fast det vore ju lite konstigt, med tanke på att hamstrar är nattdjur..
Vore tacksam för svar! :)
och God jul ^^
Mina är också så och jag tror att det beror på att det är mörkt för jag får springa och väcka mina killar vid 19 tiden varje dag för att ens få se dem.
okej… skönt att veta att jag inte är ensam om det här i alla fall :)
glömde tillägga att hon har fått en svart prick på ryggen i huden… den är rätt stor också. Sedan har hon börjat andas lite kraftigare. Eller ja, vet inte riktigt hur jag ska säga det. Jag kanske till och med inbillar mig.
Jag hoppas att det inte är något jag behöver oroa mig för :/
#2 Kan vara bra att hålla koll på, för säkerhetsskull! Lycka till! =)
#3, okej. Tack :)
Undrar också om detta hänt någon mer?
har även märkt att hon har blivit klumpigare.
Borde jag ringa veterinären? :S
När hamstern kommer över 1 års ålder så kan man redan se ålderstecken tyvärr, sen nu på vinterhalvåret så märks det att de blir segare och tröttare av sig, nästan som vi …
Den svarta pricken du ser är en körtel, så det är ingen fara, kollar på andra sidan ser du en likadan =)
Hälsan på en hamster måste man ha koll på hela tiden genom hela hamsterns liv, ser du att hamstern börjar bli dålig så kan man behöva åka till veterinären, men det du beskriver låter som att den börjar bli gammal .
#5, okej…
Skönt att det inte är något fel på henne :)
Tack :)