Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 889 ggr
LizzieAbbi
0

Lite akut hjälp tack ? ;''o

Det är så här att min älskade fina bäbiss Abygail, är döende ;''( Hon är endå 2år så det är inte så konstigt… Men båda hennes ögon har klibbat igen, varav ett liiiiite öppnat… hon har lite andings problem och skakar… detta har pågått i ungefär 3 dagar… Jag vet att det inte går att göra nått men det kanske finns nätt sätt att lindra smärtan lite grand ? Nån som vet nått man kan göra ? Snälla om ni vet nått så svara… :/

Royalz
0

Ring veterinär!

Royalz
0

Ring veterinär!

Charlie2006
0

För att få ögonen att bli bättre så använt varm/ljumet vatten på ögon med ett papper/handuk. Men det andra vet jag inte, tror det inte finns så mycket att göra :/, annat än att ta henne till vetrinären, låtter som att hon inte har långt kvar att leva och snällast är nog att låtta henne somna in :/. Hoppas du tar det rätta beslutet.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

LizzieAbbi
0

#3 skulle gärna göra det första, men hon är ej handtam… ;''/ Ska försöka få pappa att ringa vet. ;/

UlrikaD
0

Har det här pågått i tre dagar så lider tyvärr din hamster. Det enda sättet att stoppa det är ett veterinärsbesök. Sen är det kanske avlivning som gäller men då slutar din hamster att ha ont iallafall.

Det är inte snällt mot din vän att låta henne må så här dåligt. Och hon kanske kan ligga och må så här fruktansvärt i en vecka till innan hon dör av sig självt. Det är ett otroligt lidande för ett djur.

Ring veterinären direkt.

[Tovab]
0

Är hon inte handtam? Prata med henne o ta upp henne försiktigt. Sen åker du till veterinären. Hon är ju trots allt ganska gammal och det bästa för henne nu är nog att låta henne få somna in.. Smärtan i att vara djurägare är alla beslut som vi tvingas ta. Hon mår ju inte bra av att gå omkring och må dåligt… Så nu måste du vara stark. Kanske ge henne något godis som hon älskar innan hon måste somna in? Gör det bästa för henne.

Lycka till

//Tova

[aammE]
0

Det är olagligt att inte ge sitt djur vård när den behöver det.

[GeeGee]
0

Vilken fråga….RING veterinären! Tänkt på djuret i första hand

BMEXX
0

Lugna er, hon har ju sagt att hon ska be sin pappa att ringa.

// Pabblo

[Tovab]
0

Hur går det med lilla Abygail? Innan ni åker till veterinären kan du ju mysa med henne och skämma bort henne sina sista dagar. Vet att det känns tungt och lider med dig.. Hoppas det slutar bra :)

Mvh Tova

Sara87
0

Har hon fått somna in eller hur går det?

[GeeGee]
0

Undrar samma sak

91Marran
0

#7 och #8 hon kanske redan gör så gott hon kan. alla har det inte likam lätt att ta sig till veterinären. man ska inte dömma någon innan man vet varför de agerar som de gör.

Mvh
Mig