Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 943 ggr
MajaL
0

Fy så rädd, så obehagligt!

Min Sigrid (guldhamster) rymde i natt. Ut ur ett terrarium med plastlock. Ett tjockt plastlock, och till och med lagt tyngder uppe på locket.

Fattar inte hur hon gorde, men det känns inte tryggt nu längre.

Hade tänkt skaffa en duna-bur, men jag vet inte. Är de 100% rymningssäkra?

Händer det igen så kan jag nog inte ha henne kvar, man blir ju livrädd att hon ska gnaga på sladdar mm.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Tovab]
0

Min sak rymde o satte i sig en bit choklad :/ Då blev jag livrädd o inga vetrinärkliniker är ju öppna på juldagen :@ Men hade Sigrid någonting att klättra upp på? Ta bort eventuella saker som hon kan stapla så att hon når upp ;)

MajaL
0

#1 Okej.

Har gort det nu. =)

Det blir en duna-bur endå. Men är de säkra?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Tovab]
0

Dom är väl säkra. men tycker att dom är för små till en guldhamster. Det hade jag till min dvärghamster. Jag har köpt en plastlåda till min guld, Gnutta och gjort en massa hål i den o sånt. Nu råkar min hamster vara en utbrytardrottning, så hon har gnagt sig ut en gång. (mitt fel) Så jag tar hellre en plastlåda än en Duna-bur :) Gör inte hålen för långt ner bara, då gnager dom sig ut..

Men du kan såklart ha en duna-bur också. Dock klättrade min dvärghamster ut och det slutade med att jag hittade henne död på morgonen i min råttbur. Inget som jag är med om igen..

Men burar är en smaksak :)

//Tova

MajaL
0

#3 Ut ur duna buren?

Jag har tittat på en som är ca 100x60 och 55 i höjd, det känns lagom stort tycker jag.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

91Marran
0

den är lagom :-)

Mvh
Mig

[Tovab]
0

#4 japp, ut ur Dunaburen.. :/ Din är större än den jag hade. Jag vill ha så stor yta som möjligt till min hamster. Så det låter bra ;)

MajaL
0

#6 Du hade en dvärg? Min är guld.

Kan alltså guldisar komma ut ur en dunabur?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Hamster95]
0

De kan men mitt tips är att ha vattenflaskan i "hålet" som finns där, då blir det mycket svårare

pigelina
0

Min guldis biter i hålet som #8 nämner, har en vattenflaska där nu men hon försöker bita endå.

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[Tovab]
0

Min Guld som jag har hemma nu, Gnutta. Bet sönder från där vattenflaskan satt. Även fast vattenflaskan satt i. Det hade kunnat sluta riktigt, riktigt illa för henne då jag hittade henne ätandes på en chokladbit.

Ja, jag hade en Dvärg. men den Guld som jag har nu skulle utan tvekan komma ut ur en Dunabur.

[Hamster95]
0

Är inte Galler mera lämpligt i detta fall?

MajaL
0

Okej, galler låter bättre.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Tearix]
0

Man kan köpa små plattor (eller tom ringar om man föredrar) av plåt med hål i tex på clas ohlsson som man kan klistra fast och förstärka vattenhålet med.