Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1534 ggr
SandyCipper
0

NYA HAMSTRAR HAR FÅTT UNGAR ! HJÄLP!!!!

**HJÄLP!
**
MINA NYA DVÄRGHAMSTRAR SOM JAG KÖPTE IDAG HAR FÅTT UNGAR ! ÄR EN AV DOM EN KILLE? ÄTER PAPPAN UPP UNGARNA ELLER?

HJÄLP!

91Marran
0

pappan äter inte upp ungarna utan hjälper till.

Mvh
Mig

Helena1978
0

#1 stämmer.Däremot brukar hanen para honan när ungarna kommit, så det kanhända att honan blir dräktig igen.

[Tovab]
0

Ta bort pappan därifrån och ge mamman ersättning. Låt mamman och ungarna vara ifred i 1 vecka(?). Ge henne tillskott av nötter och nyttig mat. Hör av dig om det är mer du behöver hjälp med.

Vartifrån köpte du hamstrarna?

Hoppas allt går bra!

//Tova

BMEXX
0

Shit.. allt på samma dag!

Lycka till med dem ändå och läs på ordentligt så ska de nog fixa sig:)

// Pabblo

Helena1978
0

Själv skulle jag inte ha en hane och hona tillsammans om jag inte ville ha en till kull. De gick inte med flera dvärghamstrar i zoobutiken? Så att hon blev parad där för 21 dagar sedan, och kanske är det två honor du har nu ändå?

UlrikaD
0

Hur gamla är hamstrarna? Hon kan ju vara för ung för bebisarna och då är det ju väldigt dumt om hon bor kvar med hanen och får en kull till. Och köpte du två som bott tillsammans hela tiden så är det väl mest troligt att de är syskon också.

SandyCipper
0

Jag köpte dom på ArkenZoo, dom sa att hamstrarna var äldre än dom andra, men att båda var tjejer, så jag tror att hon parat sig med en kille där förrut..

[Hamster95]
0

Usch, jag börjar mer och mer tycka illa om Arken Zoo Skrikandes När jag köpte min Totte där för ett åtr sen var könen åtskilda MEN, de var intryckta i små trånga terrarier med 6 st 5 veckors bebisar i varje. Personalen var otroligt sur och grinig och kunde ingenting om hamstrar.

[Tovab]
0

#7 i sundsvall? Vilket arken zoo? Jag bor i sundsvall och skulle kunna hjälpa till om något behövs!

//Tova

SandyCipper
0

# 7 , I Borås :)

[Tovab]
0

#10 haha, okej. Men försök ta bort vaddet, men tvätta händerna noga och försök att inte röra nån av ungarna. ;)

Sunrise
0

Ta bort pappan därifrån, och ta bort vadden, ge henne lite rivet toapapper istället. Låt dom vara så mycket som möjligt. Ge honan lite extra god och näringsrik mat.

Helena1978
0

Du får titta efter om den andra hamstern är en hane eller hona, skulle i vilket fall som helst vara bra om hon fick vara ensam med ungarna.

Om den ena hamstern är en hane finns risken att hon redan blivit omparad då detta kan ske så fort ungarna ploppat ut.

Min dvärghamsterhona Läkerol fick en unge tillsammans med hanen Quattro som jag hade satt henne med. Hon fick 1 unge, som ingen av föräldrarna tog hand om så den dog tyvärr. 21 dagar senare kom det en unge till, tyvärr dödfödd. Nu har de båda vandrat till regnbågslandet.