Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 573 ggr
[Hamster95]
0

Lite hjälp tack

Jag har en kompis från Gotland som kommer hit och hälsar på på fredag, hon vet att jag har två hamstrar och förväntar ju sig såklart att få hålla på och gosa och pluttinutta med dem. Min dvärg är inte tam men är på god väg att bli det men ja det är nästan omöjligt att han blir det inom en vecka.  Min guldhamster har Zheverez erfarenhet av också så hon kan nog förstå mig när jag tycker att även om han i mitt och andras hamstervanas sällskap är snäll och gullig så är han i  icke hamstervanas sällskap spänd och lite känslig för beröring.

Ska jag säga att hon inte ska ha någon kontakt med hamstrarna eller ska jag låta henne hålla guldisen ( Totte), vara med och tämja dvärgen och vara med och städa burar?

Kommer att känna mig taskig om hon inte får hålla Totte när jag är ute på Facebook och skriver om hur gullig han är och när hon sen ser mig gulla med honom.

91Marran
0

prata med henne om hur totte är först, sedan är det upp till henne hur hon vill göra. hon kan ju passa honom när du städar eller något, då har de ju inte jättestor kontakt.

Mvh
Mig