Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1953 ggr
MoasChicko
0

Hamsterhus!

**Hamsterhus!
Jag ska nämligen köpa hamsterhus idag tror jag nere på Zoo. Dem har inte så många varianter, men jag vill ha några tips på hur huset ska likna…

Så skicka in en bild på hur just ditt hamsterhus ser ut. :)
/MoasChicko.**

Imasy
0

Det finns många olika varianter och det är nog en smaksak. Men skippa husen i plast iallafall.

MoasChicko
0

1#: Nej, jag är ute efter plasthus, men också en sådan där hamsterbädd… För min hamster naffsar inte på plasthusen och biter plasten, så för mej funkr det! Vill däremot inte ha trähus eftersmo att han kissar i sitt hus, och det tränger in i träet och börjar lukta i så fall.. "/

Imasy
0

Plast kan inte andas och kan orsaka hudproblem hos djuret, då det inte blir tillräcklig ventilation.

Med "hamsterbädd", menar du då hamstervadd, sådant som ser ut som bomull ungefär?

MoasChicko
0

3#: Nej, det finns små söta hamsterbäddar som är blåa, och lite ludd vid.. Jätte söta! :)

[Sniff]
0

Menar du med hamsterbädd något som ser ut lite som en hundbädd, en rund luddig sak som finns för kaniner/marsvin också?

MoasChicko
0

5#: Ja!:)

Englatassens
0

Ett tips e ju att du då köper ett trähus utan botten så blir d inte nerkissat… d finns ju supersöta timmerhus med fönster å allt… Som Imazy säger: skippa plasthusen!Glad

Tinwe
0

Det finns sånna här "broar" som är gjorda av träpinnar som sitter ihop med metall stångar typ, sånna är jättebra! Lätt för hamstern att krypa in i och ligga under och inga problem med huden får dem, dem finns lite här och där :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

elvissspringsteen1
0

plasthus är absolut inte att rekommendera, dels om dom äter plasten så är inte det bra, sen blir det jätte dålig luft inne i husen som andra oxå nämnt.

MoasChicko
0

Okej! Tack för att ni sa det. Jag ska köpa nytt hus när jag åker till Norge nästa vecka, för här i staden där jag bor finns det inte ett skit. Och min kusin som jobbar på djuraffär kan säkert rekomendera någonting. ;)

91Marran
0

de hamsterbäddarna är superbra.

Mvh
Mig

MajaL
0

#11 Bild på en? =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Tovab]
0

Min hamster har inget hus. Hon får toapapper att boa med. Funkar superbra!

Tinwe
0

Jag hade en hamster som verkligen HATADE hus :O Hon välte huset, sen plockade hon på sig allt toapapper som jag hade lagt i huset, och flyttade till ena hörnet i buren x) Tog bort huset och gav henne ännumer toapapper Tungan ute

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

91Marran
0

#12 http://djurmaxi.se/hamsterbadd-p-1849.html?cPath=39_70

hoppas att det blir rätt nu. men bomullen kan ju vara farlig för hamstern, så se upp om du skaffar en.

Mvh
Mig