Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1205 ggr
Imasy
0

Misstänkt papova i Sverige!

Jag fick för ett par dagar sedan ett mail ifrån SHF, om ett misstänkt papova-fall i Sverige, Sthlm närmare bestämt.

Mer info om detta finns i denna länk.

BMEXX
0

Ah nej inget sånt med nu!

// Pabblo

Imasy
0

Ja man får hoppas att det är falskalarm.

MajaL
0

Smittar bara på hamstrar? Bara guldhamstrar?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Imasy
0

Det finns mer info om detta i länken, men som jag har uppfattat detta, så är det mer vanligt att det drabbar guldar än dvärgar.

Loviss
0

Åhnej vad läskigt! D:

UlrikaD
0

Antar att det är samma person det gäller som skrev i en tråd här på HIF att det var hennes hamster som blev avlivad för det?

Annars finns det ju fler fall.

Imasy
0

Detta verkar ju vara en annan hamster än den som figurerade tidigare. Men om det är samma person eller ej vet jag inte.

MajaL
0

Hu, vilket tur att man är ensam i bekantskapskretsen om att ha hamster, och bor i Skåne och inte Sthlm. Förvånad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

BMEXX
0

Säger desamma.. men jag hade ju planera att köpa hamster i feb Skrikandes

// Pabblo

Imasy
0

Detta skulle väl röra en hamster som kom från en grossist, och tyvärr i detta fallet, levererar de i princip över hela landet.

[iurochskur]
0

Känns oerhört trist att det kommit tillbaka om det nu är papova. Tur i oturen att man inte har guldar hemma mera. Men för er som föder upp dessa hoppas jag innerligt att det inte är papova.

[veralera]
0

Oh vad jobbigt… Ifall det är en grossist som drabbats dröjer det väl inte länge förrän det spridit sig… Hoppas också på falsklarm…

Roxie
0

Fick också det mailet, fattar dock inte varför då jag inte ens är medlem i SHF ännu.

Trist att det har kommit tillbaka iaf =/

// Sofia

Imasy
0

Är du medlem på deras forum? Isådanfall är det nog därför.

Be-Bopz
0

Jag valde att skicka ett mail till alla medlemmar på vårat forum, det var nämligen en underrättelse att vi hade något viktigt att säga våra medlemmar på forumet och i föreningen.
Så precis alla på forumet fick denna underrättelse =)

Roxie
0

#14 Aah, det är klart! :)

// Sofia

Happy09
0

Hua, vilken tur att Happy och jag inte känner några andra hamstrar.

Tinwe
0

Fick oxå det mejlet :( Hoppas verkligen att det är falskalarm Rynkar på näsan Tur att man bor väldigt låångt ifrån Sthlm och inte köper i djuraffär då :O

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

91Marran
0

Jag ska köpa ny hamster snart. är det något man bör titta nogare efter alltså,  finns det några speciella symptom?

Mvh
Mig

Tinwe
0

#19 Kolla i länken som trådskaparen bifogare :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Helena1978
0

Smittar enbart mellan guldhamstrar har jag för mig, vissa djur som är smittade visar det inte förrän de är 8,5 månader gamla..