Misstänkt papova i Sverige!
Jag fick för ett par dagar sedan ett mail ifrån SHF, om ett misstänkt papova-fall i Sverige, Sthlm närmare bestämt.
Mer info om detta finns i denna länk.
Ah nej inget sånt med nu!
// Pabblo
Ja man får hoppas att det är falskalarm.
Smittar bara på hamstrar? Bara guldhamstrar?
Det finns mer info om detta i länken, men som jag har uppfattat detta, så är det mer vanligt att det drabbar guldar än dvärgar.
Åhnej vad läskigt! D:

Antar att det är samma person det gäller som skrev i en tråd här på HIF att det var hennes hamster som blev avlivad för det?
Annars finns det ju fler fall.
Detta verkar ju vara en annan hamster än den som figurerade tidigare. Men om det är samma person eller ej vet jag inte.
Hu, vilket tur att man är ensam i bekantskapskretsen om att ha hamster, och bor i Skåne och inte Sthlm. 
Säger desamma.. men jag hade ju planera att köpa hamster i feb 
// Pabblo
Detta skulle väl röra en hamster som kom från en grossist, och tyvärr i detta fallet, levererar de i princip över hela landet.
Känns oerhört trist att det kommit tillbaka om det nu är papova. Tur i oturen att man inte har guldar hemma mera. Men för er som föder upp dessa hoppas jag innerligt att det inte är papova.
Oh vad jobbigt… Ifall det är en grossist som drabbats dröjer det väl inte länge förrän det spridit sig… Hoppas också på falsklarm…
Fick också det mailet, fattar dock inte varför då jag inte ens är medlem i SHF ännu.
Trist att det har kommit tillbaka iaf =/
// Sofia
Är du medlem på deras forum? Isådanfall är det nog därför.
Jag valde att skicka ett mail till alla medlemmar på vårat forum, det var nämligen en underrättelse att vi hade något viktigt att säga våra medlemmar på forumet och i föreningen.
Så precis alla på forumet fick denna underrättelse =)
#14 Aah, det är klart! :)
// Sofia

Hua, vilken tur att Happy och jag inte känner några andra hamstrar.
Fick oxå det mejlet :( Hoppas verkligen att det är falskalarm
Tur att man bor väldigt låångt ifrån Sthlm och inte köper i djuraffär då :O
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Jag ska köpa ny hamster snart. är det något man bör titta nogare efter alltså, finns det några speciella symptom?
Mvh
Mig
#19 Kolla i länken som trådskaparen bifogare :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Smittar enbart mellan guldhamstrar har jag för mig, vissa djur som är smittade visar det inte förrän de är 8,5 månader gamla..