HJÄLP!!!
Min hamster som varit lite dålig den senaste tiden har börjat blöda ganska mycket ur ena örat! trodde först att han skadat sig på något när jag upptäckte det i början av veckan och blödningen läkte på en dag. När jag tittade efter så såg jag inga ytliga sår och blev då lite misstänksam.. Nu har det börjat blöda ganska mycket igen!!! Skall ringa till veterinären imorgon bitti men undrar om någon av er varit med om detta och vad det kan bero på!? Är jätte orolig!!
Du kan ju alltid ringa och rådfråga veterinären. De flesta har jour-telefontider.
// Sofia
Ringde nyss och sköterskan sa att det troligen kan vara en tumör.. :( det jag misstänkte.. Vill verkligen inte avliva men det känns inte snällt att han ska få tyna bort och ha ont.. :[
Vad tråkigt att höra.. Men be om en tid så snabbt som möjligt med vet. Tyvär så kan man ju inte göra så mycket med dom små djuren :/ Hur gammal är h*n?
Lycka till!
//Tova
Han är 2 år.. det värsta skulle vara om det var en öroninflammation eller liknande som orsakar det, och att det isf skulle gå att kurrera, men han har tappat vikt de senaste månaderna därför känns det mindre troligt.. Känns fruktansvärt.. han är min första hamster och verkligen blivit en i familjen. Det är obeskrivligt tungt detta här
..
Usch vad tråkigt att höra. Alltid jobbigt med sjuka djur :(
// Sofia
ja.. det är jättejobbigt! Skall egentligen jobba imorgon men kommer att åka in till veterinären och se till att han får ett fint avslut istället.. 
Usch vad tråkigt! :(
// Pabblo

Fy vad jobbigt för er=( Önskar dig(er) alla lycka i morgon!
Hur har det gått idag? Har ni kommit iväg? :(
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Tack så mycket för erat stöd! <3
Jag fick en tid kl 13.30 idag.. Har inte sovit en blund inatt och har sån ångest! Den här dagen har jag fasat för i ett år.. och nu är den här
…
Pratade med två olika kliniker imorse och måste säga att det är en skamm hur dyr djursjukvården är i sverige! Jag vet att man bör ha en fösäkring på sina djur, men ska det verkligen vara ett krav för att man som djurägare ska kunna få den vård som ens vän behöver? Känner att försäkrings-köp blivit ett villkor. Det är inte rimmliga priser. Hur kan man ta 1500:- för att söva ner en hamster på 38 gram? för mig är det inte logiskt :(
Så mycket? :O Och det är inte ens jourtid .. kan det verkligen stämma? :/
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
1500 kr?!
Shit det var dyrt, är det inte ungefär så mkt det kostar att söva ner ett stort djur.
Men lider med dig och du måste ta bort din vän, även om det nog är det bästa eftersom han verkar vara väldigt sjuk.
// Pabblo
Ja, jag hoppas att jag gör det rätta.. Han har varit en stor del av våran familj och alla som träffar honom tycker att han har en underbar personlighet. Han är mer hund än min riktiga hund.. Kommer när man ropar på honom och ska vara med på allt jag gör. Sitter i scarfen på somrarna och tittar ut när vi går promenad.. ja, superhärlig liten kille! Ja, jag ringde och frågade en undersökning och narkos skulle gå på 1500 MINST! Sen om något skulle göras skulle de ha ännu mer.. :| det är inte riktigt klokt. Nu ska vi ta bussen om 20 min.. måste packa väskan och orka mig iväg.. känns som att varenda cell i kroppen skriker! Har tyvärr ingen som följer med heller så det är riktigt jobbigt.
#13 Nej stackare! Men du ska veta att du får 100% stöd av ALLA här och vi önskar dig verkligen lycka till. Mirakler har faktiskt skett förr.
Tänker på er!
Fattar inte heller hur dte kan vara SÅ dyrt?! På djursjukhuset här i stan, som ligger bland de dyraste, kostar avlivning av en guld ca 300-400 kr inkl kremering.
Jag var in med en av mina katter i måndags till djursjukhuset. Han undersöktes, vätskades upp samt fick en antibiotikaspruta. Jag kan säga att jag var lycklig när jag bara fick betala ca 850 kr. Hade räknat med en kostnad på runt 1500 kr för det som gjordes.
Gud så underbart att läsa era varma ord när man kommer hem från veterinären och bara är i spillror av sorg.. STORT TACK! Müsli fick somna in stillsamt i min gosiga ullhalsduk där han alltid satt och spejade utöver världen. Denna dagen är en sorgens dag och jag ska göra mitt bästa för att tänka på de underbara 2 åren vi haft med lek, mat och resa :]
Kram till er som följt med i tråden och tack än en gång <33
/Sessy
Jag förstår din sorg, kan berätta att när min och sambons första hamster Hugo dog så var vi helt förstörda, han var hela vårt liv och vi grät konstant i 2 dagar, det gör väldigt ont i hjärtat när våra vänner dör, jag mår lika dåligt varje gång efter att de får somna in, våra hamstrar här hemma är våra barn och vi lever så nära våra hamstrar här hemma och lägger ner all vår tid på dem.
Hamstrar är ett underbart djur och nåt jag antagligen alltid kommer vilja ha i mitt liv, om inget annat händer vill säga.
Ang kostnaden så är det hutlösa priser, här hemma kostar det 100 kr och då ingår kremeringen.
Jag skulle aldrig ha råd med andra priser då jag har en uppfödning och jag låter dem alltid somna in hos veterinären. Om de inte somnar inte själva såklart.
Det dyraste jag har varit med om var under en röd dag när den andra inte har öppet, det kostade då 750 kr.
Beklagar….:/ Ta hand om dig!<3
#17 Tack för att du delar med dig! Vad skönt att veta att det finns någon annan som förstår mig.. Han var min första hamster och alldeles underbar <3 Jag har inte vant mig vid tanken att han inte springer i soffan nu när jag skriver detta inlägg.. känns tungt.
#18 Tack snälla. Skall försöka så gott det går.. blir nog en del tröstätandes för min del framöver. Just nu känns det som att sorgen aldrig kommer släppa.. men mitt förnuft säger att det gör den så småning om.. Får hålla hårt i den tanken framöver.

usch, vad hemskt att de ska ta så mkt för att ditt djur ska få somna in. Jag hoppas iaf han fick ett fint slut nära dig och han vet att du verkligen älskade honom. Det är alltid hemskt när ens djur går bort och det är ett jobbigt beslut att ta när de ska somna in.
RIP
#21 Tack! Ja, det är helt jä*ligt :[ gråter hela dagarna och saknar honom så..

oj vilken tråkig läsning.
du tog rätt beslut som lät honom slippa plågas.
#4 vet hur det känns. min första hamster dog för en vecka sedan. Men som tur var så låg jag bredvid henne i sängen och gav henne ro att sommna in.
du gjorde rätt beslut
Mvh
Mig