ljusbrunt/löst bajs
Min Gangster har ljusbrunt bajs som är lite klibbigt/löst. Haft det i några dar nu.
Vad beror det på?
Han får morötter, pellets, nån hamsterblandning och sånna pinnar med "godis" på och jordnötter varje dag.
Han är likadan i humöret så ingen påverkan så.. Bara bajset som är ljusare än vanligt
Det verkar ju som att han har diarre av nån anledning. Har du precis fått hem honom eller har du haft honom ett tag?
fast det sitter ihop i korvar men är klibbigare och ljusare så inte lös som i oformat bajs.
Haft honom sen mitten av november
Ge honom bara fröblandningen ett tag och se om det bli bättre :)
Å sen kan du börja ge annat i små mängder lite pö om pö, så magen hinner vänja sig succesivt vid ny mat, en del djur är känsligare än andra men det är alltid humanast att vänja dom allt eftersom. Så blir förhoppningsvis bajsen bättre :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Har du nyligen gett honom något som han aldrig hade smakat innan? När jag hade gett min hamster frukt för första gången så bajsade hon lite ljust och löst. Det var bara för att jag hade gett henne lite för mycket av det nya, så var hon ju inte van.. Men det gick över efter ett par dagar , så det är nog ingen fara 
Idag var bajset bättre så tror att jag har gett för mycket "godis".. så går det när man försöker vara snäll :D
(godis = sånt som inte är hamsterblandning eller pellets eller morötter)
jag råkade ut det med min hamster, antingen så var det för att hon var sjuk (dog sedan) eller så var det foderbytet. det var korvar som satt fast, men ändå var det löst, ..
sådant är spooky
Mvh
Mig